تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوانات...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813090550




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مذاکرات صلح سودان جنوبی بار دیگر متوقف می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مذاکرات صلح سودان جنوبی بار دیگر متوقف می شود تهران - ایرنا - با وجود هشدارهای سازمان ملل مبنی بر در معرض خطر قرار داشتن جان میلیونها نفر از مردم سودان جنوبی ، شورشیان این کشور روز چهارشنبه از توقف مذاکرات صلح با دولت تا پایان ماه آوریل خبر دادند.


به گزارش خبرگزاری فرانسه از آدیس آبابا ، مذاکرات صلح سودان جنوبی که در پایتخت اتیوپی جریان دارد پس از چندین هفته پیشرفت چندانی نداشت . دور سوم مذاکرات که ماه گذشته آغاز شد، عمدتا در هتل های مجلل به این موضوع اختصاص داشت که چه کسانی باید در مذاکرات شرکت کنند.
خشونتهای سودان جنوبی از 15 دسامبر پس از درگیری نیروهای وفادار به ˈسالوا کی یرˈ رئیس جمهوری این کشور و رزمندگانی که اتحاد سستی با ˈریک ماچارˈ معاون سابق رئیس جمهوری دارند، آغاز شد.
این خشونتها بیش از یک میلیون نفر از مردم را مجبور به ترک خانه و کاشانه شان کرد سازمان ملل هشدار داد که اوضاع این کشور رو به وخامت است.
ˈحسین معارˈ یک نماینده شورشیان وفادار به ماچار گفت: دو طرف پیشرفتهایی در خصوص تعیین دستور کار مذاکرات حاصل کردند اما به دلیل اعتراضات دولت در مورد اعضای هیات مذاکره کننده شورشیان از جمله وزیران قدرتمند سابق که در ابتدا زندانی و به تحریک خشونتها متهم شده بودند، دو طرف حتی در مورد این توافق محدود خود نیز هیچ موافقنامه ای را امضا نکردند.
معار گفت: این مذاکرات که پیش از این بارها به تاخیر افتاده اکنون قرار است در تاریخ 30 آوریل از سر گرفته شود.
این در حالی است که توافقنامه آتش بس امضا شده بین دولت و شورشیان در ماه ژانویه اکنون یک توافقنامه شکننده شده و درگیریها ادامه دارد.
ماه گذشته اتحادیه اروپا و آمریکا دو طرف را تهدید به اعمال تحریم در صورت عدم پیشرفت در مذاکرات صلح و پایبندی به توافقنامه آتش بس کردند.
مترجمام** 1403**1577
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن