تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندم از خواندن قرآن غافل مباش، زيرا كه قرآن دل را زنده مى كند و از فحشاء و زشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815339433




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ورزشکاران از افراد کم‌تحرک خلاق‌ترند


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: ورزشکاران از افراد کم‌تحرک خلاق‌ترند


به گفته محققان هلندی انجام تمرینات ورزشی تاثیر بسیار مطلوبی بر قدرت استدلال همگرا و واگرا دارد و ورزشکاران در تمرینات فکری مورد نظر نتایج بهتری از افراد کم‌تحرک کسب می کنند .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر بر اساس یافته‌های جدید محققان هلندی، ورزشکاران در مقایسه با افراد کم تحرک خلاق‌تر هستند .
 محققان دانشگاه لیدن در هلند اعلام کردند : ورزش و فعالیت بدنی باعث تحریک مغز و افزایش خلاقیت می‌شود، به‌طوری‌ که ورزشکاران بهتر از افراد کم‌تحرک قادر به حل مسائل هستند.

محققان برای دستیابی به نتایج این پژوهش، 96 نفر را در دو گروه افراد کم تحرک و افرادی که طی 2 سال 3 روز در هفته ورزش کرده بودند، مورد بررسی قرار دادند.

تمریناتی که محققان برای این دو گروه در نظر گرفتند، میزان خلاقیت، تفکر واگرا، توانایی برای توسعه ایده‌های جدید، استدلال همگرا و زمینه برای پیدا کردن یک راه حل مناسب برای مشکلی خاص را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

محققان از این افراد خواستند در حالت نشسته بر روی یک دوچرخه ثابت و در حین پدال زدن به انجام این تمرینات فکری بپردازند.

نتایج تحقیق حاکی از این بود که انجام تمرینات ورزشی تاثیر بسیار مطلوبی بر قدرت استدلال همگرا و واگرا دارد و ورزشکاران در تمرینات فکری مورد نظر نتایج بهتری از افراد کم‌تحرک کسب کردند .

به گفته پژوهشگران، افزایش گردش خون و حالت بدن در حین انجام فعالیت‌های فیزیکی باعث تحریک مغز می‌شود و در نتیجه ورزشکاران بهتر قادرند به حل مشکلات در هنگام ورزش کردن بپردازند.

 


چهار شنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن