تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس چهل روز خود را براى خدا خالص كند چشمه هاى حكمت از قلب وى بر زبانش جارى مى شو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812679286




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امروز طبیعت جانی دوباره می گیرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

امروز طبیعت جانی دوباره می گیرد سنندج- ایرنا- امروز خانواده های ایرانی پس از چند روز تعطیلی و مسافرت و دید و بازدید برای تکمیل شادی خود به دامان طبیعت پناه برده و جشن بدرقه نوروز را در کنار هم برگزار می کنند و به طبیعت جانی دوباره می بخشند.


به گزارش ایرنا، امروز در سیزدهین روز از بهار و پایان تعطیلات نوروزی طبیعت سفره رنگین خود را برای حضور مردم در دامان خود باز کرده و میزبان خانواده های ایرانی است و این گنجینه خدادادی در این روز با حضور مردم در دامن خود جانی دوباره می گیرد.
سیزده بدر از مهمترین رسوم مشترک میان اقوام ایرانی است و در چند سال اخیر این روز به نام روز اشتی با طبیعت نیز نامگذاری شده است و مردم از صبح زود از خانه بیرون زده و به آغوش طبیعت پناه می برند.
در این روز در تمامی شهرها و روستاهای کشور خانواده ها به صورت گروهی بیرون رفته و به شادی و نشاط می پردازند و روزی به یادماندنی را برای خود رقم خواهند زد که همین دور هم جمع شدن یکی از شاخصه های بارز این روز به شمار می رود.
یکی از رسوم دیگر سیزده بدر این است که مردم مدت ها قبل از فرا رسیدن سال نو و آغاز تعطیلات نوروزی به کاشت سبزه اقدام کرده و در این روز به نیت رها شدن از غم و غصه و رفع گرفتاری در سال جدید از خود آن را در دامن طبیعت رها می کنند.
در این روز که با عنوان روز آشتی با طبیعت نیز از ان نام می برند برخی بی توجهی ها به اصول زیست محیطی موجب می شود که طبیعت تنها قربانی روز انس با طبیعت باشد لذا همه ما باید به این مهم توجه داشته و حافظ این نعمت خدادادی باشیم.
متاسفانه برخی افراد در این روز تنها برای چند ساعت شادی موجب از بین رفتن زیبایی طبیعت شهر خود شده و به جای جان دادن دوباره به طبیعت، آن را نابود کرده و به عواقب آن هیچ توجهی نمی کنند و فقط شادی و نشاط چند ساعت خود را در نظر می گیرند.
مهمترین کار در این زمینه فرهنگ سازی در بین مردم و خانواده هاست و این کار باید از کودکی به شهروندان آموزش داده شود تا در کنار استفاده بیشتر از محیط زیست، از اسیب وارد کردن به این نعمت خدادادی نیز بپرهیزند.
یکی از مهمترین مواردی که در روز سیزده بدر و انس با طبیعت باید مورد توجه شهروندان و خانواده ها باشد عدم ریختن زباله به سبزه زارها و فضاهای سبز است و در این راستا شهرداری سنندج اقدامات مناسبی انجام داده و اقدام به توزیع بسته های فرهنگی حاوی کیسه زباله، توپ و تقویم با شعارˈ حفظ محیط زیست، حفظ زندگی استˈ کرده است.
مدیرعامل سازمان بازیافت وتبدیل مواد شهرداری سنندج در این رابطه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: سه اکیپ در ورودهای سطح شهر وچند اکیپ هم در سطح شهر اقدام به توزیع این اقلام کرده و شهروندان می توانند هنگام باز گشت کیسه های زباله را در مبادی ورودی شهر به خودروهای حمل زباله شهرداری تحویل داده ویا در سطل های زباله داخل شهر تخلیه کنند.
عبدالله قوامی افزود: تمامی نیروهای این سازمان در این روز در آماده باش کامل هستند و از ساعت های اولیه امروز در سه ورودهای سطح شهر (کرمانشاه، همدان، مریوان ) مستقر شده اند.
وی با بیان اینکه محیط زیست متعلق به همه مردم است وحفظ ونگهداری از آن وظیفه تمامی آحاد جامعه است اظهار امیدواری کرد با رها نکردن زباله در طبیعت و جمع آوری آن در روز آشتی با طبیعت گام اساسی در جهت حفظ وصیانت از محیط زیست برداریم.
بیایید با هم از طبیعت زیبا و آب و هوای دلپذیر در این روز لذت برده و آن را به زباله دانی همگانی تبدیل نسازیم و به همه نشان دهیم کهˈروز طبیعتˈ فقط یک شعار نیست، بلکه نشانه شعور بالای مردمی است که می خواهند سال های سال از این نعمت الهی بهره ببرند.ک/4
533/7348
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن