تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه امساك از خوردن وآشاميدن نيست بلكه روزه،خوددارى ازتمامى چيزهايى است كه خداوندسبحان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821252578




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روز جمهوری اسلامی نماد تفکر مردم سالاری دینی است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



استاد حوزه و دانشگاه:
روز جمهوری اسلامی نماد تفکر مردم سالاری دینی است خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه، روز جمهوری اسلامی، را سند افتخار مردم سالاری دینی و دموکراسی بیان کرد و گفت: این کشور با رأی مردم و حضور قاطع آنان در پای صندوق های رای در 12 فروردین به ثمر نشست و این سند افتخار ملت ماست.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام ابوالفضل صابری اراکی، استاد حوزه و دانشگاه،  امروز در مراسم روز سوم ایام فاطمیه که به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری برگزار شد، با تشریح ویژگی های زندگی اسلامی و مؤمنان، نماز را پایه و اساس سبک زندگی اسلامی بیان کرد و اظهار داشت: متأسفانه امروز همه به دنبال برپا کردن نماز هستند و این در حالی است که به محتوا و اصل نماز بی توجهی می شود.
 
 
وی با اشاره به این که خواندن نماز باید انسان ساز باشد، تصریح کرد: به یقین همه نوع نمازی قبول درگاه الهی قرار نمی گیرد و این در حالی است که اگر نمازمان مورد قبول قرار گیرد، همه اعمال نیز پذیرفته می شود.
 
 
این مقام مسؤول، توجه و حضور قلب در نماز را روح نماز بیان کرد و گفت: اگر در نماز حضور قلب نداشته باشیم، نمازمان بی فایده و پوچ است چرا که با توجه به خداوند متعال در نماز می توان به درجات بالای عبودیت رسید.
 
 
حجت الاسلام صابری اراکی، امیر مؤمنان را نمونه کامل یک نماز خوان واقعی معرفی کرد و افزود: متأسفانه امروزه آن چنان که به حاشیه ها و معرفی مدال آوران ورزشی توجه می شود، الگوهای دینی فراموش شده اند و این بزرگترین خسران است.
 
 
این استاد حوزه و دانشگاه، نهج البلاغه و خطبه غدیر را چراغ راه شیعه بیان کرد و افزود: اگر انسان بتواند این دو چراغ را در زندگانی خود پیاده کند، به یقین رستگار است و این زندگانی در اوج سبک زندگی اسلامی قرار دارد.
 
 
وی با انتقاد از این که متأسفانه به نهج البلاغه و خطبه غدیر در حوزه های علمیه و رسانه ملی زیاد توجه نمی شود، ابراز داشت: این دو منبع، سند حقانیت شیعه و ولایت امیر مؤمنان است که اگر به خوبی برای جامعه تبیین شوند، مشکلات فرهنگی و اقتصادی جامعه نیز به خوبی برطرف می شود.
 
 
استاد حوزه و دانشگاه، همچنین تقارن نوروز با فاطمیه را منشأ برکات ویژه برای کشور دانست و خاطرنشان کرد: به یقین اگر در مسیر حضرت زهرا(س) قدم برداریم، همه گزینه های روی میز دشمن، خوار و ذلیل و منویات رهبر معظم انقلاب در جهت فرهنگ اسلامی و اقتصاد مقاومتی به خوبی محقق می شود.
 
 
حجت الاسلام صابری اراکی در ادامه ضمن تبریگ یوم الله 12 فروردین، گفت: روز 12 فروردین، روز رأی دادن مردم به اسلام بود که با همه وجود و از صمیم قلب صورت گرفت و هنوز که هنوز است ادامه دارد.
 
 
وی روز جمهوری اسلامی، را سند افتخار مردم سالاری دینی و دموکراسی بیان کرد و افزود: این کشور با رأی مردم و حضور قاطع آنان در پای صندوق های رای در 12 فروردین به ثمر نشست و این سند افتخار ملت ماست.
 
 
حجت الاسلام صابری اراکی انقلاب اسلامی را متکی به رأی مردم دانست و با انتقاد از کسانی که رأی مردم را به تقلب گرایش می دهند، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با برگزاری بیش از 30 انتخابات نمونه بارز دموکراسی و مردم سالاری دینی است و آن کسانی که رأی مردم را در برهه ای از زمان تقلب قلم داد می کنند، به یقین دشمنان این ملت هستند.
 
 
این مقام مسؤول با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی»، بر لزوم تحقق مطالبات رهبری تأکید کرد و افزود: عزم ملی و مدیریت جهادی با کاغذ بازی ها و پشت میز نشستن ها محقق نمی شود بلکه باید همچون زمان جنگ وارد عمل شد چرا که اکنون کشور در شرایط مشابه جنگ تحمیلی قرار گرفته است./9457/ت302/س



۱۳۹۳/۱/۱۲






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن