تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن در سرشتش دروغ و خيانت نيست و دو صفت است كه در منافق جمع نگردد: سيرت نيكو و د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821063055




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رهبر حزب مخالف دولت ترکیه: اردوغان نهادهای دمکراسی و مدنی را تهدید می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رهبر حزب مخالف دولت ترکیه: اردوغان نهادهای دمکراسی و مدنی را تهدید می کند آنکارا- ایرنا - ˈکمال قلچداراوغلوˈ رهبر حزب مخالف ˈجمهوری خواه خلقˈ ، ˈ رجب طیب اردوغان ˈ نخست وزیر ترکیه را به دیکتاتوری و تهدیدکننده نهادهای دمکراسی و مدنی متهم کرد و در عین حال گفت: انتخابات سبب تقویت دمکراسی در کشورها می شود.


به گزارش ایرنا ، وی یک روز پس از انتخابات شهرداری ها در ترکیه و شکست در برابر حزب حاکم در گفت وگو با خبرنگاران به سخنان شب گذشته اردوغان پس از پیروزی در انتخابات اشاره کرد و گفت: اردوغان در سخنان خود احزاب سیاسی را همانند یک دیکتاتور مورد تهدید قرار داد.
قلچداراوغلو گفت: اردوغان درصدد تنظیم روابط جهانی بر آمده و نهادهای دمکراسی و مدنی در ترکیه را تهدید می کند .
وی توضیح داد: اردوغان پیش از این از دمکراسی و برتری حقوق سخن می گفت ولی وی اکنون خود را به جای مقام های قوه قضاییه قرار داده و راسا فردی را مجرم اعلام و او را محاکمه و محکوم می کند.
قلچداراوغلو گفت: رهبر حزب حاکم ترکیه تحمل مخالفان را ندارد و سعی در تطبیق مخالفان با خواسته های خود را دارد.
رهبر بزرگترین حزب مخالف دولت ترکیه تصریح کرد که سخنان شب گذشته اردوغان نشان از فشار بیشتر حزب حاکم به رسانه های جمعی و نهادهای مدنی در ترکیه است ولی وی نباید فراموش کند که متهم به فساد مالی و ارتشاء است و باید در مقابل قوه قضاییه پاسخگو باشد.
قلچداراوغلو در ارزیابی انتخابات محلی در ترکیه گفت: ما از مشارکت گسترده مردم در انتخابات بسیار خرسندیم و به آرای تک تک مردم احترام می گذاریم.
وی در مورد احتمال استعفای خود از رهبری حزب جمهوریخواه خلق گفت: در مقام خود باقی خواهم ماند و اگر قرار است شخصی استعفا دهد آنانی هستند که نام آنان در موارد فسادمالی و ارتشاء مطرح شده است.
قلچداراوغلو در باره نتایج انتخابات در ترکیه اظهار داشت : حقوقدانان حزب جمهوری خواه اعتراض های خود از جمله در آنکارا در دست بررسی دارند و بزودی آنها را اعلام خواهند کرد.
خاورم**2012**230 **1010
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن