تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، شمشير بُرَّنده اى است بر ضد اهل باطل.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820380301




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رایزنی های لازم برای رفع مشکلات قیچی ساز را انجام خواهیم داد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رایزنی های لازم برای رفع مشکلات قیچی ساز را انجام خواهیم داد تبریز- ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی گفت: رایزنی های لازم در خصوص رفع مشکلات ˈعظیم قیچی سازˈ و صعود وی به دو قله بالای هشت هزار متر دنیا را انجام خواهیم داد.


ˈسیدمحمدشروین اسبقیانˈ روز دوشنبه در دیدار این کوهنورد تبریزی با وی اظهار کرد: قیچی ساز اسطوره ورزش استان و افتخار ملی است از این رو هم مسوولان استانی و هم مسوولان ورزش کشور باید از وی حمایت کنند تا به عنوان اولین ایرانی، نامش در باشگاه 14 تایی های دنیا ثبت شود.
وی افزود: رکورد صعود به 12 قله بالای هشت هزار متر در ظرف کمتر از شش سال و اقدام برای فتح دو قله دیگر در طول سالجاری، افتخار بزرگی است و باید تلاش کنیم این افتخار در ورزش کشور ثبت شود.
مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در این دیدار در تماس تلفنی با رییس فدراسیون کوهنوردی از وی خواست از قیچی ساز برای ثبت این رکورد حمایت کند.
اسبقیان افزود: تاکنون و با حمایت شورای اسلامی تبریز مبلغ 300 میلیون ریال از هزینه یک میلیارد ریالی صعود به دو قله بالای هشت تامین شده و اداره کل نیز بخشی از این هزینه را تامین خواهد کرد، اما انتظار داریم فدراسیون حداقل 50 درصد این هزینه ها را تقبل کند.
عظیم قیچی ساز کوهنوردی حرفه ای دارای 31 سال سن است که فعالیت حرفه ای خود را از سال 1382 آغاز کرده است.
نخستین صعود وی به قله ماربل وال به ارتفاع 6400 متر در کشور قزاقستان بود.
وی در سال 1382 در ترکیب تیم ملی بزرگسالان برای صعود به قله 8068 متری گاشر بروم یک اعزام شد، اما اعضای تیم به علت وقوع حادثه برای همنوردشان مرحوم محمد اوراز، در ارتفاع 7800 متری از صعود منصرف شدند.
قیچی ساز در سال 1383 به قله های 7200 متری دیران پیک و 7127 متری اسپانتیک در کشور پاکستان صعود کرد و در سال1384 و در سن 24 سالگی توانست قله اورست به ارتفاع 8848 متر را بدون اکسیژن فتح کند.
او در سال 1385 صعودی انفرادی و با هزینه شخصی به بلندترین قله رشته کوه های هندوکش (نوشاق 7495 متر) را اجرا کرد و در زمستان همان سال تیم مستقلی برای صعود بانوان تبریز به قله آرارات ترکیه تشکیل داد.
قیچی ساز در سال 1387 موفق به فتح قله برودپیک به ارتفاع 8048 متر در پاکستان شد و در سال بعد در قالب تیم هیات کوهنوردی استان آذربایجان شرقی به عنوان سرپرست و تشکیل دهنده تیم موفق به فتح شمالی ترین و سردترین قله هفت هزارمتری جهان (جنگیش چوکوسو) به ارتفاع 7439 متر در قرقیزستان شد.
او در بهار سال 1389 سرپرستی تیمی را به عهده گرفت که موفق به فتح قله دائولاگیری، هفتمین قله مرتفع جهان شد و سپس در تابستان همان سال فاتح نهمین قله مرتفع و دومین قله خطرناک جهان ˈنانگاپارباتˈ به ارتفاع 8125 متر در قراقروم پاکستان شد.
وی در سال 1390 قله کانچن چونگا سومین قله بلند جهان را فتح کرد و در تابستان همین سال توانست به قله های گاشربروم 1 و گاشربروم 2 از دیگر قله های بالای هشت هزار متر صعود کند.
در اسفند سال 1390 به همراه یک گروه بین المللی، صعود به قله آناپورنا در نپال را آغاز کرد و پس از یک تلاش 50 روزه در اردیبهشت سال 1391 به این مهم دست یافت.
صعود معروف این کوهنورد ایرانی روز سه شنبه دهم مرداد ماه سال 1391 اتفاق افتاد و وی موفق شد به فنی ترین و سخت ترین قله جهان ˈ کی 2 ˈ معروف به کوه وحشی با 8611 متر ارتفاع در پاکستان صعود کند.
عظیم قیچی ساز در هشتم مهرماه 1391 به قله ماناسلو صعود کرد و این دهمین قله بالای هشت هزار متری بود که وی فتح می کرد.
وی در فروردین 1392 برای صعود به قله ماکالو راهی نپال شد و سرانجام به عنوان اولین ایرانی این قله را در اردیبهشت فتح کرد و در شهریور 1392 نیز راهی نپال شد و به قله چو اویو صعود کرد تا دوازدهمین قله بالای هشت هزار متر را نیز فتح کند.
7233/587/ 1539
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن