تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس براى اصلاح خود، خويشتن را به زحمت بيندازد، خوشبخت مى‏شود هر كس خود را در لذت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806848256




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزیر اطلاع رسانی سوریه: دولت ترکیه ورود گروههای تروریستی به لاذقیه را تسهیل کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

وزیر اطلاع رسانی سوریه: دولت ترکیه ورود گروههای تروریستی به لاذقیه را تسهیل کرد تهران- ایرنا- عمران زعبی وزیر اطلاع رسانی سوریه گفت: دولت ترکیه با نقض قوانین بین المللی از جمله قطعنامه 1373، ورود گروههای تروریستی به منطقه کسب در ریف لاذقیه را تسهیل کرد .


به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری سوریه ( سانا) زعبی شب گذشته در گفت وگو با تلویزیون سوریه گفت:اقدام دولت اردوغان نه تنها تجاوز به منطقه کسب وشمال لاذقیه است بلکه تجاوز به همه مناطق مرزی سوریه است.
وی افزود: این یکی از اقدامات دولت اردوغان در حمایت از مساله تروریسم بین المللی است همانطور که قبلا از تروریست های لیبی، تونس ومصر حمایت کرده است.
زعبی افزود: افرادی که وارد ریف شمالی در لاذقیه شدند مخالفان نیستند سوری هم نیستند بلکه تروریست های آموزش دیده تا دندان مسلح هستند که اهداف مشخصی را دنبال می کنند ونیروهای مسلح شجاع ما توانستند با تروریست های خارجی که غالبا از چچن، افغانستان ،عربستان ولیبی هستند مقابله کنند.
وزیر اطلاع رسانی سوریه تاکید کرد هیچ کس نمی تواند بگوید دولت سوریه موجب شکست کنفرانس ژنو 2 شد، دولت سوریه از ابتدا از توطئه وجنگ علیه خود مطلع بود و هیچ شرطی را برای راه حل سیاسی مطرح نکرد بلکه خواستار مد نظر قرار دادن اصول ملی دولت سوریه و حل بحران توسط سوری ها شد.
وی ادامه داد اما موضع سیاسی دولت سوریه با مخالفت طرف دیگر موسوم به ائتلاف وحامیان آن مواجه شد زیرا در حقیقت هدف کنفرانس ژنو دست یافتن به راه حل سیاسی بحران نبود بلکه هدف تامین منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه بود.
زعبی افزود حکام برخی کشورها مانند عربستان، قطر، ترکیه با حمایت از تروریست های مسلح مرتکب اشتباه بزرگی در حق مردم سوریه شدند که نه تنها در داخل سوریه بلکه در سطح منطقه ای وبین المللی بازتاب زیادی داشت.
زعبی تصریح کردعربستان به کارخانه صادرات تروریسم بین المللی نه تنها به سوریه بلکه به تمام جهان تبدیل شده است ودولت عربستان با صدور بعضی قطعنامه ها که مخالف بازگشت تروریست ها به خاک خود است از زیر بار مسئولیت فرار می کند چرا که این قطعنامه ها منطقی نیست.
زعبی درباره سخنان دولت اردن مبنی بر توقیف گروههای مسلحی که قصد ورود به سوریه را داشتند گفت: این سخنان تنها جنبه مطبوعاتی دارد ودولت اردن باید خطر تروریست های آموزش دیده در خاک خود را برای امنیت اردن ومردم آن درک کند که این خطر جدی است و خیالی نیست.
وی از همتای اردنی خود خواست مستقیما در کنترل مرزهای مشترک این کشور با مسئولان سوریه هماهنگ باشند به ویژه که سوریه در طول تاریخ پیوسته در کنار مردم اردن ومسائل مربوط به امنیت آبی ،غذایی وثبات مرزها ومبادلات تجاری ومسائل سیاسی ایستاده است.
زعبی درباره اجلاس اتحادیه عرب در کویت گفت: این اجلاس هرگز تا سطح سران کشورهای عربی پیشرفت نمی کند زیرا جامعه عربی انتظار ندارد به نتائجی به نفع مسائل آن برسد.
وی ابراز اطمینان کرد مساله فلسطین همچنان مساله اصلی جهان عرب باقی بماند وجهان رژیم صهیونیستی را به عنوان رژیمی اشغالگر و متجاوز بشناسد.
زعبی با اعلام مخالفت سوریه با هرگونه به حاشیه کشاندن مساله فلسطین تاکید کرد سوریه به عنوان محور مقاومت تاکنون بهای گزافی در دفاع از فلسطین پرداخت کرده است.
درباره قانون کلی انتخابات سوریه زعبی گفت: این قانون بر اساس معیارهای ملی وبین المللی تنظیم وبا قانون اساسی جمهوری عربی سوریه مطابقت دارد.
وی تاکید کرد انتخابات ریاست جمهوری در زمان معین برگزار می شود وشرایط امنیتی مانع اجرای آن نخواهد شد. مهم میزان مشارکت در انتخابات است که ما پیش بینی می کنیم میزان مشارکت در آن زیاد باشد.
مترجمام** 1453 *1446
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن