تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خداوند عزيز و جليل نقل كرده است كه فرمود: هر كار ارزشمندى كه در آن بسم ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814727976




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انگلیس متهم به اعمال نفوذ درانتشار گزارش اخیرآب وهوایی سازمان ملل شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

انگلیس متهم به اعمال نفوذ درانتشار گزارش اخیرآب وهوایی سازمان ملل شد تهران- ایرنا- برخی از منتقدان، گزارش اخیر سازمان ملل در مورد احتمال وقوع جنگ میان کشورها در اثر کمبود منابع غذایی ناشی ازبدتر شدن شرایط آب و هوایی کره زمین را ˈجنجالیˈ و تحت تاثیر و نفوذ مسوولان انگلیسی دانستند.


به گزارش ایرنا از دیلی میل ، منتقدان برخی از مسوولان دولت انگلیس را متهم به دخالت سیاسی برای ارائه نتایجی خاص در انتشار این گزارش متهم کردند.
این افراد معتقدند پیش نویس اصلی تهیه شده برای ارائه گزارش وضعیت آب و هوایی جهان ملایم تر از پیش نویس نهایی منتشره بوده است .
این گزارش که از سوی منتقدان جنجال برانگیز خوانده شده است، در توکیو ژاپن منتشر شد و درآن بر تاثیرات اقتصادی منفی گرم شدن هوا بر روابط میان کشورها تاکید شده است.
منتقدان می گویند نفوذ و لابی برخی از مسوولان انگلیسی وائتلافی که از آن به عنوان سبز ترین دولت یاد می شود در انتشار نتایج این گزارش تاثیر داشته است.
پیشتر سراسقف پیشین ایالت کانتربری انگلیس دکتر رووان ویلیامز در گزارشی نسبت به وقوع سیلاب های فصلی و تخریب بخش هایی از انگلیس به دلیل گرم شدن هوا هشدار داده بود. در گزارش سازمان ملل نسبت به اثرات مخرب گرم شدن زمین بر وقوع جنگ میان کشورها به علت کاهش مواد غذایی هشدار داده شده است.
منتقدان می گویند: این موضوع که یک مسوول دولتی در ارائه یک گزارش علمی جهانی تاثیر داشته باشد، مسخره است. مساله این است که آنچه که مردم نیاز دارند این است که بدانند جامعه علمی مستقل دراین زمینه چه نظری دارند و نه اینکه دولتمردان برای اهداف سیاسی چه می گویند؟
گزارش ارزیابی هیات بین دولتی تغییرات آب و هوایی ( IPCC(Intergovernmental Panel on Climate Change با همکاری بخش محیط زیست سازمان ملل در مورد شرایط آب وهوایی جهان در سالهای اخیر به ویژه در هفت سال گذشته منتشر شده است.
براساس این گزارش گرم شدن هوا سبب افزایش سطح آب در اقیانوس ها و دریاها می شود و همین امر باعث تخریب و بدتر شدن وضعیت محیط زیست کشورهای مستقر در نوار ساحلی دنیا خواهد شد.
طبق ین گزارش روند افزایشی دما در جهان سبب بروز امواج طغیانگر و نابود کننده منابع غذایی و امکانات بهداشتی علاوه بر نفوس در بسیاری از کشورها می شود. علاوه براین میلیون ها نفر از مردم در سراسر جهان عواقب وخیم ناشی از آثار تخریبی سیلاب ها را متحمل خواهند شد.
علاوه براین دراین گزارش گرمای شدید برای اروپا، خشکسالی برای مناطق بیشتری از آفریقا و آسیا ، طوفان های ویرانگر برای امریکا پیش بینی شده است.
براساس این گزارش تکان دهنده ممکن است حتی برخی از مناطق جهان غیرقابل سکونت شود.
اگرچه برخی از منابع رسانه ای این انتقاد را رد کرده و می گویند وضعیت محیط زیست جهان واقعا آینده ای فاجعه آمیز دارد و گزارش اخیر صرفا نگاهی عمیق تر به این موضوع است، اما گوردون هاگز استاد دانشگاه ادینبورگ دررشته اقتصاد محیط زیست می گوید: گزارش اخیر IPCC یکی از سیاسی ترین گزارشهای آب و هوایی منتشره از زمان شروع به فعالیت آن بوده است.
علمی(4)** 1599
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن