تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خنديدنِ بى تعجّب [و بى جا] يا راه رفتن و سخن گفتنِ بى ادبانه بپرهيز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814876991




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سوش مادری زنبور تریکوگراما برای جلوگیری از آفت زدگی انار در کاشمرتولید شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شرق > خراسان رضوی برای اولین بار/
"سوش مادری" زنبور "تریکوگراما" برای جلوگیری از آفت زدگی انار در کاشمرتولید شد
کاشمر - خبرگزاری مهر: رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کاشمر از تولید سوش مادری زنبور "تریکوگراما" در راستای جلوگیری از آفت زدگی محصول انار در این شهرستان خبر داد.



عبدالله صوابی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تهیه و جمع آوری تولید سوش مادری زنبور تریکوگراما تا سال قبل در مرکز تحقیقات کشاوررزی و منابع طبیعی استان انجام می گرفته که در سال 92 برای اولین بار این پروژه توسط کارشناسان و متخصصان بخش خصوصی شهرستان صورت گرفت. وی با بیان اینکه این نوع زنبور برای جلوگیری از آفت زدگی محصول انار صورت می گیرد اظهار داشت: در همین راستا بیش از 850 هکتار از باغات انار شهرستان های کاشمر، خلیل آباد، بردسکن و مه ولات زیر پوشش مبارزه بیولوژیک برعلیه آفت کرم گلوگاه انار قرار می گیرند. مدیرجهاد کشاورزی شهرستان کاشمر در ادامه افزود: تولید این حشره مفید در حال انجام است که تا اوایل خرداد ماه 93 در اختیار پیمانکاران طرف قرارداد اداره جهاد جهت تکثیر وتحویل به باغداران قرار خواهد گرفت. وی همچنین با تقدیر از همکاری نیروی انتظامی،اداره صنعت، معدن و تجارت و شهرداری کاشمر مبنی بر جلوگیری از ارائه و فروش نهال های میوه بدون لیبل وغیراستاندارد که توسط فروشندگان غیر مجاز توزیع می شد افزود: در همین راستا با صدور اطلاعیه ها ی آموزشی وارائه نکات فنی در احداث باغ میوه به دهیاران و شوراهای محترم روستا به خوبی اطلاع رسانی شد تا کشاورزان بتوانند با اطمینان خاطر بهتری نسبت به کشت و پرورش درختان مثمر و مناسب اقدام کنند. صوابی از از ارسال سه نوبت ارسال پیامک به بیش از 10 هزار بهره بردار کشاورزی از نحوه توزیع نهال میوه و استانداردهای آنها خبرداد وتصریح کرد: با همکاری ارگان ها طی چند سال اخیر شاهد رضایت بهتر کشاورزان در کاشت و خرید نهال های مناسب و شناسنامه داررا شاهد بوده ایم.


۱۳۹۳/۱/۱۱ - ۱۳:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن