تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر پنج خصلت نبود، همه مردم جزوِ صالحان مى شدند: قانع بودن به نادانى، حرص به دنيا، بخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814701833




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زندگي با آرامش و محبت از نمونه‌هاي سبک زندگي حضرت زهرا(س) است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ فروردين ۱۳۹۳ (۹:۴۴ق.ظ)
نماينده ولي فقيه در لرستان: زندگي با آرامش و محبت از نمونه‌هاي سبک زندگي حضرت زهرا(س) است نماينده ولي‌فقيه در لرستان گفت:زندگي با آرامش و محبت از نمونه‌هاي سبک زندگي حضرت زهرا(س) است .
به گزارش خبرگزاري موج، حجت‌الاسلام والمسلمين سيد احمد ميرعمادي، نماينده ولي‌فقيه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در جمع خبرنگاران در تشريح خطبه امام سجاد(ع) در شام با بيان اينکه شيوه و سبک زندگي حضرت زهرا(س) براي همه الگو است، اضافه کرد: پيامبراکرم(ص) مايه رحمت و هدايت جهانيان است و فاطمه زهرا(س) نيز همين‌طور بود.
وي در ادامه به نمونه‌هايي از سبک زندگي حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره کرد و گفت: زندگي با آرامش و محبت از نمونه‌هاي سبک زندگي حضرت زهرا(س) است ملاک زندگي خانواده قرآني آرامش و محبت است، زندگي علي(ع) با فاطمه(س) سرشار از محبت و آرامش بود.
نماينده ولي فقيه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد زندگي بر اساس تربيت ديني و اعتقادي را از ديگر ابعاد سبک زندگي حضرت فاطمه برشمرد وگفت: فرزندان گل‌هاي معطر زندگي و عامل اصلي شيريني زندگي به حساب مي‌آيند، اين عطر و شيريني وقتي ادامه پيدا مي کند که بر اساس تربيت صحيح و ديني باشد.
حجت‌الاسلام ميرعمادي با بيان اينکه ما سه نوع زندگي داريم، عنوان کرد: نوع اول زندگي فقيرانه است که اسلام آن را نمي‌پسندد چرا که عزت با فقر سازگار نيست، لذا وظيفه حکومت اسلامي فقر‌زدائي و تأمين معيشت مردم و تهيه زندگي آبرومندانه براي آحاد مردم است.
وي با اذعان به اينکه نوع دوم زندگي اشرافي و طاغوتي بوده که بيش از حد نياز است که اين نوع زندگي نيز مطلوب نيست، افزود: نوع سوم زندگي همراه کفاف و عفاف، اين نوع زندگي مطلوب اسلام است، کفاف يعني زندگي که بتواند نياز انسان را برطرف کند و نياز مجموعه تحت تکفل تأمين کرد.
نماينده ولي‌فقيه در لرستان اضافه کرد: زندگي فاطمه زهرا (س) اين چنين بوده است و اين بانوي بزرگوار هيچ‌گونه تجمل و اشرافي در زندگي نداشت.
وي افزود: تربيت گفتاري و رفتاري پدر و مادر تأثير فراواني بر فرزند دارد و در بين خانواده هم نقش پدر و هم نقش مادر در امر تربيت کليدي است.
حجت‌الاسلام ميرعمادي يادآور شد: اگر در پي نسلي دين‌دار هستيم بايد همه تلاش خود را در راستاي پرورش نسل خدا محور به‌کارگيريم و تربيت بر اساس خدا محوري باشد.
نماينده ولي فقيه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد با بيان اينکه امام علي(ع) و حضرت زهرا(س) فرزندان خود را بر اساس خداباوري و خدا محوري تربيت مي کردند، يادآور شد: تکريم شخصيت فرزندان از وظايف اصلي پدر و مادر است.
وي همچنين زندگي توأم با اخلاص در عمل، انفال در مال، عدالت در همه امور را از ديگر ابعاد سبک زندگي حضرت زهرا(س) عنوان کرد و گفت: اخلاص جوهر اعمال است و حضرت زهرا(س) اخلاص در عمل و عبادت را موجب باز شدن درهاي رحمت الهي به سوي انسان مي‌داند.
حجت‌الاسلام ميرعمادي با بيان اينکه لازمه فرود آمدن مصلحت و عنايات الهي، عبادت خالصانه است، تصريح کرد: از سوي ديگر انفاق در راه خدا نيز نشانه ايمان و اخلاص است و حضرت فاطمه(س) توجه ويژه اي به فقراء و نيازمندان داشت













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن