تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  انبر مناسب دستگاه تسمه کش اگر نگاهی به یک یخچال یا اجاق گازی که در کارتن است بیندازید، تسمه هایی د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815255392




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نخست وزیر تایلند امروز از خود دفاع می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نخست وزیر تایلند امروز از خود دفاع می کند کوالالامپور - ایرنا - یینگلوک شیناواترا نخست وزیر موقت تایلند امروز در برابر کمیسیون ملی مبارزه با فساد قرار می گیرد تا برابر کوهی از اتهامات مبنی بر سهل انگاری در ارتباط با اجرای طرح یارانه برنج پاسخگو باشد.


به گزارش ایرنا، در صورت اثبات سهل انگاری نخست وزیر موقت تایلند در این پرونده ، وی شکست را در برابر پرونده های حقوقی گشوده شده خواهد پذیرفت و این می تواند به حذف یینگلوک از نخست وزیری و پنج سال محرومیت وی از فعالیت های سیاسی منجر شود.
نخست وزیر موقت تایلند بدنبال تعویق این نشست کمیسیون ملی مبارزه با فساد بود که کمیسیون آن را رد کرد و وی باید امروز برای پاسخگویی حضور یابد.
وی می تواند در مجلس سنا که روز گذشته انتخابات برای 76 کرسی آن توسط مردم برگزار شد نیز استیضاح شود.
کمیسیون ملی مبارزه با فساد تایلند، یینگلوک شیناواترا را متهم به قصور در انجام وظیفه کرده و تاکید دارد وی به هشدارهای داده شده در ارتباط با خرید برنج از کشاورزان و پرداخت یارانه به آن ها که فساد ایجاد کرده و به کشور زیان زده توجه نکرده است.
پرداخت یارانه برای خرید برنج از برنجکاران تایلندی بخشی از سیاست های دولت کنونی بود که با ناکامی دولت در به نتیجه رساندن این برنامه مواجه شد و خشم کشاورزان را برانگیخت.
براساس این طرح دولت تایلند برنج کشاورزان را با مبلغی بیشتر از قیمت بازار خریداری می کرد و این برنامه دولت را دچار چالش کرد و خشم مخالفان سیاسی آن را برانگیخت.
مخالفان اجرای این طرح ادعا می کنند طرح یارانه برنج برای جذب آرای روستاییان اجرا شده و ضمن ترویج فساد در تایلند ، ضربه سنگینی به صنعت تولید برنج این کشور وارد کرده است.
این کمیسیون پس از برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان تایلند در بهمن ماه سال گذشته که اول فروردین ماه دادگاه قانون اساسی تایلند آن را باطل کرد نخست وزیرتایلند را به این اتهامات فراخوانده بود.
نخست وزیر تایلند چند روز پس از این فراخوانده شدن گفت که بی گناه و آماده مبارزه است .
یکی از وکلای نخست وزیر تایلند نیز هفته گذشته اعلام کرد که زمان کافی برای پاسخ به اتهامات داده نشده است.
کارشناسان معتقدند بحران تایلند اکنون وارد مرحله جدیدی شده است و در صورت ادامه دعاوی حقوقی و انجام استیضاح توسط مجلس سنا می تواند به حذف نخست وزیر موقت این کشور منجر شود.
انتخابات مجلس سنا برای 76 کرسی این مجلس روز گذشته برگزار شد و 74 کرسی دیگر با حضور اعضای کمیسیون ها و کمیته های ضد دولتی مانند دادگاه قانون اساسی و کمیسیون انتخابات منصوب می شوند.
با رسمیت یافتن مجلس سنا و مشخص شدن 150 کرسی این مجلس کارشناسان انتظار دارند نخست وزیر تایلند استیضاح شود.
اما سرخ جامگان طرفدار دولت تایلند تاکید کرده اند تلاش ها برای حذف یینگوک از نخست وزیری را ناکام می گذارند و به مبارزه ادامه می دهند.
تظاهرات سرخ جامگان علیه دولت های قبلی در سال 2010 میلادی در تایلند منجر به درگیری های خیابانی خونین و سرکوب نظامی شد که ده ها کشته برجای گذاشت.
آساق**1611
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن