تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ما قومى هستيم كه تا گرسنه نشويم غذا نمى‏خوريم و تا سير نشده‏ايم دست از غذا مى‏ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814730853




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روز زمین نماد حضور دائمی و اصرار فلسطینی ها بر مقاومت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

روز زمین نماد حضور دائمی و اصرار فلسطینی ها بر مقاومت تهران-ایرنا- امروز سی ام مارس(10 فروردین)سالگرد روز زمین در فلسطین در حالی فرارسید که با وجود تمامی جنایات و توسعه طلبی های رژیم صهیونیستی و برغم بی اعتنایی این رژیم به مصوبات بین المللی، فلسطینی ها همچنان بر تاریخی بودن حق مالکیت خود بر سرزمین فلسطین اصرار و مقاومت دارند.


بگزارش روز یکشنبه خبرگزاری اردنی ˈپتراˈ، فلسطینیان از سال 1976، هر سال برای تاکید بر این که برغم تداوم و تشدید تمامی جنایات و سیاست های غیرقانونی رژیم صهیونیستی، سرزمین فلسطین حق تاریخی آنان است، روز زمین را گرامی می دارند.
در سی ام مارس 1976 که رژیم صهیونیستی مقاصد شوم خود را با مصادره سرزمین های عربی فلسطین در الجلیل جهت ساخت شهرک های صهیونیست نشین و تاسیسات نظامی اعلام کرد، مالکان بی گناه زمین های فلسطینی با نیروهای رژیم اشغالگر درگیر شدند که بر اثر آن، شش تن از فلسطینی ها در مناطق سخنین، عرابه، کفرکنا، طیبه و اردوگاه نور شمس به شهادت رسیدند.
شماری از فعالان فلسطینی به پترا گفتند که سیاست های توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی در مناطق 48 و 67 به یک اندازه با قوانین و معیارها و قطعنامه های بین المللی مغایرت دارد و این در حالی است که سازمان های بین المللی بارها اقدامات رژیم صهیونیستی را محکوم کرده اند.
به گفته این فعالان، پس از گذشت 36 سال از روز زمین، رژیم صهیونیستی همچنان به خط مشی خود در زمینه مصادره زمین ها و در تنگنا قرار دادن فلسطینی ها ادامه می دهد.
آنها تاکید کردند که اراضی روستاهای نقب، ناصره و غیره به واسطه تداوم سیاست های رژیم صهیونیستی که هیچ ارزشی برای جامعه بین المللی و قوانین حقوق بشر قائل نیست، در معرض خطر قرار دارند.
به گفته فعالان یاد شده، فلسطینیان ساکن اراضی اشغالی، نسلی هستند که توطئه صهیونیستی سال 1948 را مبنی بر اخراج فلسطینیان از موطن اصلی و تبدیل کردن آنان به پناهنده و آواره، تاب اوردند و در نتیجه، هر اندازه شیوه های اشغالگری رژیم صهیونیستی از جمله قلع و قمع و کوچاندن اجباری افزایش یابد، آنان همچنان مصمم به پایداری و مقاومت در دفاع از حق خود برای زندگی در سرزمین خود خواهند بود.
ˈطلب الصانعˈ رئیس حزب دمکراتیک عربی گفت: پس از گذشت 38 سال، شیوه اشغالگری رژیم صهیونیستی همچنان برپایه تبعیض نژادی، مصادره سرزمین های عربی، کوچاندن و پاکسازی نژادی استوار است و اشغالگری ها و تجاوزهای این رژیم غاصب در قالب طرح «پراور» با شدت ادامه دارد، طرحی که علیه 35 روستای فلسطینی نشین است و کوچاندن 200 هزار شهروند فلسطینی عرب را از منطقه نقب - بئر السبع و مصادره 860 هزار دونم از اراضی آنان را هدف قرار داده است.
الصانع با اشاره به تبعیض علیه ساکنان عرب فلسطین اشغالی که میزان بیکاری در میان آنها سه برابر صهیونیست هاست، یادآور شد که 50 درصد خانواده های فلسطینی زیر خط فقر قرار دارند.
وی به تبعیض علیه نمایندگان فلسطینی در پارلمان رژیم صهیونیستی نیز اشاره کرد و گفت که برغم برخورداری نمایندگان صهیونیست کنست از مصونیت پارلمانی، اما اعضای عرب کنست از جمله ˈمحمد برکهˈ به دلیل شرکت در تظاهرات محاکمه می شوند.
روز زمین در فلسطین امسال در حالی فرارسید که اجلاس سران اتحادیه عرب چند روز پیش در کویت به کار خود پایان داد و مساله فلسطین در راس محورهای سخنرانی شرکت کنندگان در آن بود و سران عرب وعده کمک نیم میلیارد دلاری به قدس را دادند.
این درحالی است که رژیم صهیونیستی دستکم 14 میلیارد دلار طی 20 سال گذشته برای یهودی سازی قدس هزینه کرده است.
هر چند فلسطینیان ساکن سرزمین های اشغالی دست از مقاومت برنمی دارند و امروز نیز در اعتراض به اشغالگری های رژیم صهیونیستی از سال 1948تاکنون اعتصاب کردند، اما کمک گسترده به تقویت روحیه مقاومت به ویژه در قدس وظیفه ای بر گردن کشورهای اسلامی و عربی است.
قدس در عمل نیاز به تقویت پایداری، حمایت از موسسات خدمت رسانی، آموزشی، بهداشتی، سازندگی ، مقابله با شهرک سازی صهیونیست ها و حمایت از اماکن مقدس اسلامی ومسیحی دارد.
خطرناکترین عملیات کنونی رژیم صهیونیستی، توسعه شهرک ها و یهودی سازی شهر قدس است.
طرح های شهرک سازی رژیم صهیونیستی در چند منطقه فلسطینی از جمله محله ˈشیخ جراحˈ آغاز شده است و رژیم صهیونیستی در پی کوچاندن اهالی این منطقه به روش های مختلف و جایگزین کردن خانواده های صهیونیست به جای آنهاست.
روز زمین در فلسطین نمادی از مظلومیت مردم فلسطین است که همه ساله در سراسر اراضی اشغالی فلسطین و در اردوگاه های آوارگان فلسطینی در سراسر جهان گرامی داشته می شود.
صهیونیست ها بدون داشتن سرزمینی برای حکومت و ملتی برای اداره این حکومت، فلسطین را اشغال کردند و با گردآوری جمعیتی ناهمگون و نامتجانس از مهاجرانی از سراسر جهان، رژیمی جعلی را تاسیس کردند. از این رو تداوم اشغالگری، نسل کشی و آواره کردن فلسطینی ها همواره از رئوس سیاست های مقامات صهیونیست اعم از راستگرا و چپ گرا در طی 60 سال گذشته بوده است.
در همین راستا، احداث و توسعه شهرک های صهیونیست نشین، ساخت دیوار حائل نژاد پرستانه و مصادره اراضی فلسطینی ها به ویژه در قدس شرقی و تخریب منازل و مزارع، چندین دهه است که با شتاب دنبال می شود تا فلسطین را از ساکنان اصلی آن تهی کند.
مترجمام** 1453**1856
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن