تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس از مكّه بر گردد و تصميم داشته باشد كه سال بعد هم به حجّ برود، بر عمرش افزو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821065380




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دور دوم انتخابات شوراها در فرانسه آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دور دوم انتخابات شوراها در فرانسه آغاز شد تهران-ایرنا- فرانسوی ها امروز(یکشنبه) از ساعت 30/9 به وقت محلی برای شرکت در دومین دور انتخابات شوراهای شهر در پای صندوق های رای حاضر شدند.


به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، انتخابات امروز در حالی آغاز شد که در دور نخست آن، حزب حاکم سوسیالیست با کسب 74/37 درصد آرا در مقابل آرای 54/46 درصدی حزب راستگرای ˈاتحاد جنبش مردمیˈ در جایگاه دوم قرار گرفت و حزب راست افراطی ˈجبهه ملیˈ نیز با کسب 5 درصد آرا شگفتی ساز انتخابات خوانده شد.
در این گزارش که ترمیم کابینه محتمل ترین سناریوی دولت پس از دور دوم انتخابات خوانده شد، آمده است: در صورت شکست سوسیالیست ها در انتخابات مساله مهم دیگری که مطرح خواهد شد، ادامه کار ˈژان مارک اروˈ نخست وزیر این کشور خواهد بود.
بر پایه این گزارش ، امروز نگاه ها به شهرهای بزرگی چون ˈاستراسبورگˈ در شرق، ˈ تولوزˈ در جنوب غربی است در آن ها قدرت سوسیالیست ها توسط حزب راست گرا مورد تهدید قرار گرفته است. البته نباید پاریس را فراموش کرد که برای نخستین بار در تاریخ این شهر منتظر انتخاب یک شهردار زن است.
در دور نخست انتخاب شهردار پاریس که یکی از مهمترین شهرداری ها محسوب می شود ، ˈناتالی کوسیوسکو موریزهˈ نامزد حزب راستگرای اتحاد جنبش مردمی با کسب 35.6 درصد آرا از آن ایدالگو(34.4 درصد) رقیب سوسیالیست خود در رقابتی شانه به شانه با اندکی فاصله پیشی گرفت.
این امر سوسیالیست ها را به تکاپو واداشت تا بر پایه مشترکات خود با احزاب سبز که در مرحله اول در پاریس 8،86 درصد آرا را کسب کردند، ائتلافی تشکیل دهند تا پیروز انتخابات پاریس باشند.
انتخابات شوراهای شهر در36هزار شهر، شهرستان و روستای این کشور برگزار می شود و از آنجا که عملکرد دو حزب اصلی راست و سوسیالیست فرانسه طی این سال ها نا امید کننده بوده، جبهه ملی فرانسه امیدوار است تا بتواند نتایج قابل توجهی در این انتخابات کسب کند.
اروپام** 9053 ** 1064
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن