تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ردم دو گروه‏اند: دانشمند و دانش‏اندوز و در غير اين دو، خيرى نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815314607




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پيش‌بيني الميادين از پيشنهاد اوباما به رياض


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: پيش‌بيني الميادين از پيشنهاد اوباما به رياض
آمريکا ممکن است نشست سه جانبه با عربستان و ايران را پيشنهاد کند.
کد خبر: ۳۸۹۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۹ - 30 March 2014




آمريکا ممکن است نشست سه جانبه با عربستان و ايران را پيشنهاد کند.  

به گزارش آريا، شبکه الميادين اعلام کرد: آمريکا ممکن است براي از بين بردن نگراني هاي رياض درباره مذاکرات هسته اي خواستار نشست سه جانبه با حضور ايران و عربستان شود.

قاسم عزالدين گزارشگر شبکه تلويزيوني الميادين، درباره سفر باراک اوباما به عربستان گفت: وزراي دفاع و امور خارجه آمريکا به علت اختلاف نظر بين واشنگتن و رياض درباره سوريه و ايران تلاش کردند به عربستان سعودي اطمينان بدهند که آمريکا به حفظ امنيت و شراکت راهبردي با آن پايبند است. اما رياض درباره انگيزه هاي واشنگتن به علت عقب نشيني آن از حمله به سوريه، ترديد دارد. به ويژه که نمايندگان جمهوريخواه دولت اوباما را به ضعف و سردرگمي در تعامل با پرونده سوريه متهم مي کنند.
باراک اوباما تلاش کرد رياض را راضي کند که مذاکرات پرونده هسته اي ايران به ضرر شرکاي واشنگتن در خليج فارس نخواهد بود. بعضي از ناظران خوشبين پيش بيني مي کنند آمريکا به عربستان پيشنهاد خواهد کرد نشست سه جانبه اي با ايران به صورت غيرعلني برگزار شود.

در ادامه اين گزارش آمده است: اختلاف بين آمريکا و عربستان بر سر بحران سوريه شديدتر است. رياض خواهان دخالت نظامي در سوريه يا ارسال سلاح هاي پيشرفته براي مخالفان است. ديويد بلر کارشناس امور خليج فارس پيش بيني کرد سفر باراک اوباما باعث دستيابي به راه حل هاي ميانه شود. بلر مي گويد سفر سلمان بن عبدالعزيز وليعهد عربستان به پاکستان امضاي توافقنامه هاي دفاعي و قرارداد فروش سلاح براي مخالفان سوري را به همراه داشت. سرگئي لاوروف وزير امور خارجه روسيه درباره اين قراداد هشدار داده بود.

گزارشگر اين شبکه خاطر نشان کرد: جي کارني سخنگوي کاخ سفيد تاکيد کرد مذاکرات اوباما در عربستان فراگير و عميق است و باعث بازگشت اعتماد بين دو کشور خواهد شد. در اين شرايط ديپلمات ها مي گويند تعيين جانشين وليعهد عربستان پيش از سفر باراک اوباما تاکيد بر انتقال آرام قدرت در اين کشور است، زيرا کاخ سفيد نمي خواهد با شرايط غيرمنتظره روبرو شود. در هر صورت شرايط توافقنامه امنيت در برابر نفت که در سال 1945 بين آمريکا و عربستان امضا شد، تغيير کرده است.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن