تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس حقيقت را از طريق قرآن نشناسد، از فتنه ها بركنار نمى ماند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821233527




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رأی دادگاه فدرال درباره کتیبه‌های تخت جمشید


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: رأی دادگاه فدرال درباره کتیبه‌های تخت جمشید
کد خبر: ۳۸۹۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۳:۳۶ - 30 March 2014


با رأى یک دادگاه فدرال آمریکا، کتیبه‌هاى تاریخى تخت جمشید در موزه شیکاگو صرف غرامت قربانیان بمب‌گذارى ۱۹۹۷ نخواهد شد.

به گزارش فارس، با راى یک دادگاه فدرال آمریکا، کتیبه هاى تاریخى تخت جمشید در موزه شیکاگو صرف غرامت قربانیان بمبگذارى ۱۹۹۷ نخواهد شد.

میزان غرامتی که دادگاه آمریکا برای ایران تعیین کرده است ۴۱۲ میلیون دلار است.

بر اساس این گزارش، برخی از قربانیان بمب‌گذاری سال ۱۹۹۷ با طرح شکایتی خواستار اخذ برخی از آثار باستانی ایران در موزه تاریخ ملی شیکاگو شدند.

بر همین اساس مت استاپلر که ناظر مجموعه آثار باستانی ایران در موسسه شرق شناسی دانشگاه شیکاگوست گفت: بسیار خرسندم که لازم نیست این آثار باستانی تحویل داده شوند تا به پول تبدیل شوند.

در بمب گذاری سال ۱۹۹۷ در یک مرکز خرید در بیت‌المقدس پنج نفر کشته و شماری زخمی شدند و انگشت اتهام به سوی ایران نشانه رفت.

قاضی پرونده در حکم خود آورده است که مجموعه آثار باستانی مذکور به منظور کارهای تحقیقاتی و پژوهشی در اختیار موسسه شرق شناسی دانشگاه شیکاگو قرار گرفته و اهداف تجاری در آن وجود ندارد بنا بر این نمی‌توان این آثار را مصادره کرد.

بر اساس این گزارش، در میان هزاران لوح ایرانی که در موزه شیکاگو وجود دارد بسیاری حاوی نقوشی از الفبای باستانی هستند که بیش از دو هزار سال قدمت دارند. این الواح از دهه ۱۹۳۰ میلادی توسط حکومت وقت ایران طی توافقی طولانی مدت به موسسه شرق شناسی شیکاگو قرض داده شد و موزه تاریخ ملی شیکاگو مجموعه کوچکتری از این آثار را در اختیار دارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن