تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك حديث بفهمى بهتر است از آن كه هزار حديث [نفهميده] نقل كنى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820963574




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازدید 59 هزار گردشگری داخلی و خارجی از آثار تاریخی آذربایجان غربی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > آذربایجان غربی
بازدید 59 هزار گردشگری داخلی و خارجی از آثار تاریخی آذربایجان غربی
ارومیه – خبرگزاری مهر: دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از 59 هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی از مجموعه های جهانی قره کلیسا و تخت سلیمان و موزه های استان بازدید کردند.



مظفر عباس زاده با بیان اینکه بازدید از موزه ها و دو مجموعه جهانی قره کلیسای چالدران و تخت سلیمان تکاب در این استان در تعطیلات نوروز 20 درصد افزایش نشان می دهد افزود: امسال در راستای نمایش بیشتر آثار تاریخی و باستانی مربوط به استان در زمینه توسعه و ایجاد موزه های جدید تلاش می کنیم. وی با اشاره به استقبال از موزه های استان عنوان کرد: آذربایجان غربی دارای دو سایت موزه کاخ موزه باغچه جوق و تخت سلیمان و دو موزه مردم شناسی در ارومیه و مهاباد، چهار موزه باستانی در شهرهای ارومیه، نقده، میاندوآب و خوی است. عباس زاده افزود: موزه های تپه حسنلو و تخت سلیمان تکاب و موزه سنگ سه گنبد ارومیه نیز جزو موزه های مهم و تخصصی استان هستند که در آنها اشیا تاریخی کشف شده از این محوطه های باستانی و تاریخی به نمایش گذاشته شده است. وی گفت: تخت سلیمان تکاب، کاخ موزه باغچه جوق ماکو، موزه مردم شناسی و مجموعه سه گنبد ارومیه پر بازدیدترین اماکن تاریخی آذربایجان غربی بوده اند. مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی یاد آور شد: هم اکنون افزون بر 30 هزار قلم اشیا تاریخی در موزه ها و کاخ موزه های استان وجود دارد که فقط حدود یک دهم این اشیا به نمایش گذاشته است.


۱۳۹۳/۱/۹ - ۱۵:۰۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن