تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819853900




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حاشیه نگاری خبرنگار از برگزاری جشن جهانی نوروز در کابل


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

حاشیه نگاری خبرنگار ایرنا از برگزاری جشن جهانی نوروز در کابل کابل- ایرنا - پنجمین دوره جشن جهانی نوروز که در شهر کابل با حضور چهار رییس جمهوری و پنج مقام کشورهای منطقه نوروز روز پنج شنبه در کابل برگزار شد، با حاشیه هایی همراه بود.


به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، هفتم فروردین ماه 1393 ساعت هفت و 40 دقیقه حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در جشن جهانی نوروز با بدرقه رسمی اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوی و علی اکبر ولایتی مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل از فرودگاه مهرآباد، تهران را به مقصد کابل ترک کرد.
** ساعت 9 و 55 دقیقه حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در فرودگاه کابل مورد استقبال یونس قانونی معاون اول رییس جمهوری و برخی مقامهای افغانستانی قرار گرفت.
** افغانستان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرار دارد به همین دلیل در مسیر حرکت فرودگاه تا ارگ ریاست جمهوری و شوراهای استانی این کشور، تصاویر بزرگ و کوچک متعدد نامزدهای ریاست جمهوری و شوراهای استانی از جمله زنان به طور گسترده به چشم می خورد.
**در میادین شهر پرچم های 11 کشور حوزه نوروز که اهتزار در آمده بود.
** کاروان رییس جمهوری و تعدادی از عکاسان و فیلمبرداران در ارگ ریاست جمهوری افغانستان با استقبال رسمی حامد کرزای رییس جمهور افغانستان مواجه شد.
** خبرنگاران و شمار دیگری از فیلمبرداران در ساختمانی که با نام شورای معاونان شناخته می شد استقرار داده شدند که در آن مکان امکان استفاده از اینترنت و ضبط از طریق تلویزیون ملی افغانستان که به طور زنده مراسم را پوشش می داد، استفاده کنند.
** به دلیل تدابیر شدید امنیتی و استقرار خبرنگاران و تصویر برداران در ساختمان شورای معاونان پوشش تصویری خبرنگاران اعزامی از مراسم های جشن جهانی نوروز را با مشکلات زیادی مواجه کرد.
** در مسیر حرکت رئیسان جمهوری در ارگ ریاست جمهوری تعدادی از جوانان دختر و پسر افغانستانی با لباس های محلی و رنگارنگ با نثار گل خوش آمدگویی می کردند.
** روحانی، کرزای و رحمان سه رییس جمهور کشورهای فارسی زبان در ابتدا نشست سه جانبه ای برگزار کردند و پس از آن ممنون حسین رییس جمهوری پاکستان هم به جمع آنان پیوست و دیدار را به نشست چهارجانبه تبدیل کرد.
** چهار رییس جمهوری ایران، افغانستان، تاجیکستان و پاکستان پس از دیدار چهار جانبه به همراه وزیران امور خارجه آذربایجان و ترکمنستان برای شرکت در مراسم رسمی جشن جهانی نوروز به سالن برگزاری این مراسم رفتند.
**مجری برنامه در ابتدا به زبان انگلیسی اعلام کرد که سخنان اجلاس به زبان روسی و انگلیسی ترجمه می شود و به شرکت کنندگانی که گوشی مربوطه را در اختیار داشتند، عدد این زبان ها را معرفی کرد.
** قرائت قرآن کریم توسط قاری افغانستانی آغاز گر این مراسم بود و پس از آن سرود ملی کشور میزبان سروده شد و حاضرین به احترام آن ایستادند.
** در سالنی که خبرنگاران حضور داشتند و از مراسم رسمی دور بودند، خبرنگاران افغانستانی هم با شنیدن صدای سرود ملی کشورشان قیام کردند.
** اولین سخنران این مراسم حامد کرزای رییس جمهوری افغانستان بود که در توصیف بهار و نوروز و تاریخچه آن سخن گفت.
** سخنران دوم حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران بود که در باره اعتدال و استفاده از نوروز برای ایجاد یک اتحاد منطقه ای به منظور مقابله با خشونت و افراطی گری سخن گفت.
** امامعلی رحمان رییس جمهوری تاجیکستان سومین سخرانی بود که پس از وی ممنون حسین رییس جمهوری پاکستان به عنوان چهارمین سخنران این مراسم در پشت تریبون قرار گرفت.
**ممنون حسین سخنرانی خود را به زبان انگلیسی ایراد کرد.
**جمع خوانی گروه سرودی از جوانان دختر و پسر افغانستانی دیگر برنامه این مراسم بود که تا ساعت 12و 40 دقیقه ادامه داشت.
** مجری برنامه حضار را به ضیافت ناهار حامد کرزای رییس جمهوری افغانستان دعوت کرد و به این صورت مراسم رسمی جشن به پایان رسید.
** یونس قانونی معاون اول رییس جمهوری افغانستان که عصایی هم در دست داشت به سمت محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان رفت و با وی احوالپرسی کرد.
** روحانی و همتایانش پس از ترک سالن مراسم در حالی به محوطه کاخ ریاست جمهوری رفتند که بارش باران شروع شد و مسوولین مراسم چترهایی را برای در امان ماندن رئیسان جمهوری از باران، پیش بینی کرده بودند.
**بازدید از برخی غرفه ها که از کشورهای حوزه نوروز و آداب و رسوم نوروزی آن ها حکایت داشت برنامه رهگذری روسای جمهوری بود.
** در این مسیر دو کودک حامد کرزی را همراهی می کردند که گفته می شد فرزندان رییس جمهور افغانستان هستند.
**جمهوری اسلامی ایران هم غرفه ای داشت که در آن هفت سین ایرانی چیده شده بود.
** دیگر کشورهای حوزه نوروز هم در محوطه کاخ ریاست جمهوری و محل برگزاری این جشن، به نواختن موسیقی محلی و نمایش آیین های بومی در نوروز، خوراکی ها و صنایع دستی کشورشان را عرضه می کردند.
**عکس یادگاری برنامه بعد از ناهار بود که 9 مقام شرکت کننده در این جشن را در قاب دوربین خبرنگاران قرار داد.
**دیدار دو جانبه روحانی و کرزای پایان دهنده سفر یک روزه رییس جمهوری اسلامی ایران به افغانستان بود.
**روحانی حدود ساعت 4 بعد از ظهر پنجشنبه هفتم فروردین، کابل را به مقصد تهران ترک کرد.
** جشن جهانی نوروز پیش از این قرار بود در منطقه خوش آب و هوای پغمان در 30 کیلومتری کابل برگزار شود اما گفته شد که به دلیل مسایل امنیتی و اماده نبودن این محل به کاخ ریاست جمهوری افغانستان انتقال یافته است.
** تدابیر امنیتی ویژه ای در روز برگزاری جشن جهانی نوروز در کابل به چشم می خورد.
آساق/1429/1501
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن