تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 19 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

صنعت نواز

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799752952




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرمربی تیم ملی بسکتبال: در بازی ایران و بوسنی طرفدار نیجریه هستم/ عیدی ام را شش ماه دیگر به ایرانی ها می دهم


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
سرمربی تیم ملی بسکتبال: در بازی ایران و بوسنی طرفدار نیجریه هستم/ عیدی ام را شش ماه دیگر به ایرانی ها می دهم
سرمربی تیم ملی بسکتبال می گوید هدفش از کوبیدن به روی تخته این است که چشم نخورد! به گزارش نامه نیوز به نقل از خبرآنلاین، هر کاری که می خواهد بکند به تخته می زند و می گوید:«چشم نخوریم!»مهمد بچیرویچ سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران کاملا آدم شوخ طبعی است.او از رسم و رسوم هایی که ایرانی ها دارند خوشش می آید و بعضی از آنها را نزدیک به فرهنگ کشور خودش اسلوونی می داند.اما کوبیدن به تخته از آن رسم هایی است که بچیروویچ خیلی به آن علاقه دارد.وقتی به او می گوییم قیافه اش نسبت به سنی که دارد خیلی جوان تر به نظر می رسد به روی تخته می کوبد و می گوید:«شما لطف دارید.»گفت و گوی بچیروویچ درباره بسکتبال قبل از عید نوروز در خبرآنلاین منتشر شد اما بخش نوروزی این گفت و گو و حرفهای جالبی که او درباره ایران زده است را در زیر می خوانید.بچیروویچ در سال جدید آرزو کرد که همه مردم ایران به هر چیزی که دلشان می خواهد برسند و البته او هم بتواند با شاگردانش در جام جهانی موفقیت های بزرگی را به دست بیاورد.موفقیتی هایی که در شان و اندازه بسکتبالیست های ایران باشد.

شما یک ویژگی از کارهایی که بیشتر ایرانی ها انجام می دهند را یاد گرفته اید.در طول انجام مصاحبه هر زمان که نیاز بود به تخته می زدید.مثلا ما سن و قیافه شما را قیاس کردیم و شما به تخته زدید.این رسم در بین ایرانی ها معمول است.

خب من این رسم را از ایرانی ها یاد گرفته ام.البته باید بگویم که خیلی از رسم های شما در فرهنگ ما هم وجود دارد.اما این کوبیدن روی تخته را از شما یاد گرفته ام.جالب است.هم صدای خوبی می دهد و هم من به این باور رسیده ام که کوبیدن روی تخته پس از هر تعریف و تمجید واقعا تاثیر دارد.این رسم جالبی است.

از رسم و رسوم مردم ایران در عید نوروز هم چیزی می دانید؟

راستش من زمانی که عید می شود به کشورم می روم.اما قبل از عید وقتی که مردم را می بینم احساس می کنم آنها دارند آماده می شوند برای تازه شدن.شور و شعف خاصی در آنها دیده می شود.همه در تکاپو هستند و دارند برای رسیدن به چیزی تلاش می کنند.من خودم این را حس می کنم.به نظرم در عید مردم بیشتر در کنار هم هستندو همبستگی آنها بیشتر است.

درباره رسم و رسوم ها حرفی نزدید.

من قبلا چیزی نمی دانستم اما یواش یواش دارم چیزهای زیادی یاد می گیرم.یک جورهایی دارم متحول می شوم.یک بار هم یک مربی اسلوانیایی کتابی درباره ایران به من داد تا آن را مطالعه کنم و بیشتر بدانم.در این کتاب کاملا توضیح داده که مردم ایران به چه صورت زندگی می کنند و چه رسم و رسوم هایی دارند.رسم هایی که از دید من همه آنها جالب است.

شما چهارشنبه سوری های زیادی را در ایران بودید.این رسم ایرانی ها هم برای شما جالب است.

من در ایران بوده ام اما تا به حال از نزدیک آتش بازی و چهارشنبه سوری را ندیده ام.در این مورد کتاب خوانده ام اما تا به حال موفق نشده ام که آن را از نزدیک تماشا کنم.

پس دوست دارید از روی آتش بپرید؟

فکر می کنم این رسم از زمان زرتشی ها در ایران باقی مانده باشد.من در این مورد هم خوانده ام.اگر اشتباه نکنم پریدن از روی آتش در آستانه سال جدید خوش اقبالی می آورد.من هم دوست دارم این کار را انجام بدهم و برای اینکه بدشانسی از من دور شود از روی آتش بپرم.

دوست دارید به مردم ایران چه چیزی عیدی بدهید؟

سعی می کنم عیدی خوبی بدهم البته با شش یا هفت ماه تاخیر.آن هم با بازی ها خوبی که تیمم قرار است در جام جهانی انجام بدهد.می خواهم تمام تجربیاتی که کسب کرده ام را در اختیار تیم ایران قرار بدهم.ضمن اینکه من برای تمام مردم ایران آرزوی موفقیت می کنم و امیدوارم که آنها سال خوبی داشته باشند.

خودتان هم دوست دارید هدیه ای در سال نو ایرانی ها بگیرید.

دوست دارم تیم ملی بسکتبال موفق باشد.این بهترین هدیه برای من است.

برخورد مردم ایران با مهمد بچیروویچ چگونه است؟بعید است اینجا زیاد احساس غریبی بکنید.

دقیقا.همه چیز اینجا خوب است.بیشتر مردم من را می شناسند.آنها هروقت در کوچه و خیابان من را می بینند درباره بسکتبال با من حرف می زنند.کلا مردمی خوب و آدم های مودبی هستند.وقتی جایی می روم و مردم من را می شناسند آنها سعی می کنند با من حرف بزنند،بعضی ها هم خجالتی هستند و جلو نمی آیند.مردم ایران واقعا به من لطف دارند.

اینجا چیزی هست که شما را اذیت کند؟

بله دو چیز.ترافیک و دود تهران.اگر نه بقیه چیزها عالی است.

شما سفرهای زیادی انجام داده اید.از کدام شهر ایران بیشتر خوشتان می آید؟

من به شما و اهواز رفته ام اما دوست دارم شیراز را هم ببینم.در کتاب خوانده ام و دیده ام اما هنوز خودم نتوانسته ام به آنجا بروم.من فقط می دانم که بازیکنان شیرازی تنبل هستند!

می خواهیم کمی هم درباره فوتبال حرف بزنیم.شما یکی از طرفداران این رشته هستید.گروه ایران را در جام‌جهانی‌ فوتبال چگونه می‌بینید؟

گروه ایران بسیار سخت است. من خودم به تیم بوسنی خیلی علاقه‌مندم. چون پدر و مادرم اهل بوسنی بودند. آنها خیلی خوب بازی می‌کنند و شگفتی‌ساز گروه‌شان می‌شوند.

فکر می‌کنید کدام تیم قهرمان شود؟

در مورد قهرمانی این دوره باید بگویم خیلی سخت است پیش‌بینی تیم قهرمان. به‌خصوص که برزیل هم در خانه خودش بازی می‌کند.

فکر می‌کنید در رویارویی ایران و بوسنی کدام تیم بازی ببرد؟

اجازه بدهید در این باره نظری ندهم.

پدر و مادر شما بوسنیایی هستند و ...

من طرفدار نیجریه هستم.اما باید صادقانه بگویم که بوسنی حرفه ای فوتبال بازی می کند.آنها می توانند شگفتی ساز شوند و از گروه خودشان بالا بیایند.در هر صورت من هم خود به خود دلم بیشتر به سمت بوسنی می رود.

کار شما در جام‌جهانی‌ سخت‌تر است یا کروش؟

رده‌بندی‌ها در هر کشوری فرق می‌کند. در کشور شما فوتبال اول است و در کشور من بسکتبال. رنکینگ جهانی دو رشته هم متفاوت است. وقتی در کشور شما همه بازی‌های فوتبال خارجی مهم از تلویزیون پخش می‌شود، مردم شرایط و حد فوتبال‌شان را می‌توانند ارزیابی کنند اما در بسکتبال مگر چند بازی یورو لیگ و NBA پخش می‌شود که مردم بتوانند ارزیابی درستی از جام‌جهانی‌ و تیم‌های حاضر در آن داشته باشند. پس شما مطبوعات هستید که می‌توانید سطح توقعات مردم را به حد صحیحی برسانید.هر کس در هر حرفه ای که فعالیت می کند کار سختی دارد.همانطور که گفتم کار کروش در چشم است و همه آن را می بینند.اما در کشور هم بیشتر مردم بسکتبال را دوست دارند و همه اخبار مربوط به آن را دنبال می کنند.

از تیم‌های لیگ‌برتر فوتبال ایران تیمی را می شناسید؟

زیاد شناخت ندارم. دوست دارم یکبار به استادیوم بروم ولی کسی تا به حال نبوده که من را آنجا ببرد.

می توانید با حامد حدادی و صمد نیکخواه بهرامی بروید.آنها طرفدار یکی از دو تیم پرطرفدار پایتخت هستند.

خب،پس من وسط می نشینم که کسی ناراحت نشود.

از بین فوتبالیست ها چطور؟شما کسی را می شناسید؟

فقط علی دایی.



1393/1/9





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن