تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):داناترين مردم كسى است كه دانش ديگران را به دانش خود بيفزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804026432




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم گسترش فرهنگ، علم و فناوري و اقتصاد در جامعه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ فروردين ۱۳۹۳ (۱۷:۳۰ب.ظ)
آيت الله حسيني بوشهري عنوان كرد: لزوم گسترش فرهنگ، علم و فناوري و اقتصاد در جامعه آيت الله حسيني‌بوشهري گفت: ما اگر بخواهيم در عرصه داخلي و جهاني از اقتدار کامل برخوردار باشيم بايد فرهنگ، علم و فناوري و اقتصاد را در جامعه گسترش دهيم.
به گزارش خبرگزاري موج، آيت‌الله سيد هاشم حسيني‌بوشهري در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته قم که در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد طي سخناني با اشاره به اينکه رعايت تقوا در زندگي بسيار مهم است اظهار کرد: اميدوارم امسال در سال نو بتوانيم با زينت تقوا خود را آراسته کنيم تا از گناهان در امان بمانيم.
وي با اشاره به اينکه در آستانه ايام فاطميه قرار داريم، بيان کرد: اهل بيت (ع) راهنماياني هستند که اگر کسي آن‌ها را به عنوان راهنما انتخاب کند در زندگي موفق خواهد شد.
امام جمعه قم تصريح کرد: در روايات است که اگر کسي به اهل بيت (ع) متوسل شود خوشبخت مي‌شود و اگر کسي از آن‌ها دور شود نابود خواهد شد.
حسيني بوشهري با بيان اينکه شأن حضرت زهرا(س) بسيار بالا است افزود: حضرت زهرا الگوي همه انسان‌ها است.
وي با بيان اينکه امسال سال فاطمي است، مطرح کرد: بايد تربيت فاطمي و نوع دوستي فاطمي در زندگي ما راه پيدا کند و آن موقع است مي‌توانيم بگوييم که اين بانوي بزرگوار الگوي ما است.
امام جمعه قم با اشاره به اينکه امروز امر به معروف ونهي منکر در جامعه ما بسيار کم‌رنگ شده است گفت: اگر امر به معروف و نهي منکر کم‌رنگ نبود طلبه ناهي از منکر به شهادت نمي‌رسيد.
حسيني بوشهري با اشاره به اينکه رهبري امسال را سال اقتصاد و فرهنگ همراه با عزم ملي و مديريت جهادي معرفي کردند تاکيد کرد: ما اگر بخواهيم در عرصه داخلي و جهاني از اقتدار کامل برخوردار باشيم بايد فرهنگ، علم و فناوري و اقتصاد را در جامعه گسترش دهيم.
وي با بيان اينکه در توليد مقالات علمي در رتبه خوبي قرار داريم، عنوان کرد: پيشرفت‌هاي ما نشان مي‌دهد که استعداد خدادادي مردم ما بسيار بالا است و در اين زمينه در وضعيت خوبي قرار داريم.
امام جمعه قم با اشاره به اينکه سال گذشته سال حماسه سياسي و اقتصادي بود، بيان کرد: سال گذشته در حماسه سياسي موفق شديم ولي در اقتصاد موفق نشديم به اهداف خود برسيم.
حسيني‌بوشهري تصريح کرد: اقتصاد مدنظر رهبري اقتصاد مقاومتي و بر اساس عدالت و دانش است و اقتصاد رياضتي مد نظر نيست.
وي با اشاره به اينکه بر اساس ارزيابي‌ها رتبه اول را در جهان از نظر ذخيره گاز داريم، خاطر نشان کرد: از نظر جغرافيايي در جايگاه خوبي در جهان هستيم و بايد از اين فرصت‌ها استفاده کنيم. اگر همت کنيم مي‌توانيم در زمينه اقتصادي موفق شويم ولي احتياج به يک عزم ملي داريم.
امام جمعه قم عنوان کرد: بايد به مردم اعتماد کنيم و از فروش نفت و خام فروشي به اين صورت بپرهيزيم و اگر چنين اتفاقي صورت بگيرد مي‌توانيم موفق باشيم.
حسيني‌بوشهري با بيان اينکه فرهنگ ما جزء زيرساخت‌هاي ما است گفت: اقتصاد بر اساس فرهنگ رشد مي‌کند و اگر فرهنگ توليد و مصرف را داشته باشيم در زمينه اقتصاد نيز موفق خواهيم شد.
وي با اشاره به اينکه دشمنان به فرهنگ ما هجوم آورده‌اند، ابراز کرد: ازدياد طلاق و رابطه دختران و پسران مواردي است که دشمنان روي آن کار مي‌کنند.
امام جمعه قم تاکيد کرد: نخبگان ما بايد در اين زمينه تلاش کنند و نبايد فرهنگ را به خود مردم واگذار کنيم.
وي با بيان اينکه در تمام دنيا بعد نظارتي متناسب با فرهنگ خودشان وجود دارد ابراز کرد: رسيدن به اين اهداف به عزم ملي و مديريت جهادي نياز دارد.
حسيني‌بوشهري با بيان اينکه در زمان جنگ مديريت جهادي ما را به پيروزي رساند گفت: ما در عرصه فرهنگ و اقتصاد به چنين مديريتي احتياج داريم.
وي با اشاره به فرا رسيدن روز 12 فروردين بيان کرد: جمهوري اسلامي به بعد مردمي بودن انقلاب و حضور مردم در صحنه و نيز به اسلامي بودن اشاره دارد.
امام جمعه قم با اشاره به اينکه از بزرگترين اعياد ما روز 12 فروردين است، تصريح کرد: ما نسبت به اين عيد بزرگ غفلت داريم و اميدوارم مردم خوب ما قدر اين نظام را بدانند.
حسيني بوشهري ضمن تشکر از مسئولان استاني قم براي پذيرايي و استقبال از مهمانان و زائرين حرم کريمه اهل بيت (س) گفت: مسئولان استان قم در اين زمينه موفق بوده‌اند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن