تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خداوند عزيز و جليل نقل كرده است كه فرمود: هر كار ارزشمندى كه در آن بسم ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820036209




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجارستان با اعمال تحریم های اقتصادی اتحادیه اروپا بر روسیه مخالفت کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مجارستان با اعمال تحریم های اقتصادی اتحادیه اروپا بر روسیه مخالفت کرد تهران – ایرنا – ˈویکتور اوربانˈ نخست وزیر مجارستان در مصاحبه ای که روز جمعه منتشر شد، مخالفت این کشور اروپای مرکزی را با اعمال دور تازه تحریم های اقتصادی علیه روسیه، به علت مداخله این کشور در اوکراین، اعلام کرد.


به گزارش خبرگزاری رویترز از بوداپست، مجارستان با 10 میلیون نفر جمعیت، برای تامین حدود 80 درصد گاز طبیعی خود به روسیه متکی است و اخیرا نیز یک قرارداد 10 میلیارد یورویی با شرکت ˈروس اتمˈ روسیه برای گسترش نیروگاه هسته ای ˈپکسˈ امضا کرده است که مرکز عمده تولید برق این کشور به شمار می رود.
روسیه همچنین برگترین شریک تجاری مجارستان در خارج از محدوده اتحادیه اروپایی به شمار می رود که میزان صادرات آن در سال 2013 به دو میلیارد و 550 میلیون یورو رسید.
روزنامه تجاری ˈویلاگازداساگˈ به نقل از اوربان خواستار پرهیز از اجرای سومین دور تحریم ها شد زیرا به نفع اروپا یا مجارستان نخواهد بود.
پیام های روزهای اخیر مقام های 11 کشور کمونیستی پیشین عضو اتحادیه اروپا، نشان داد که بیشتر آنها قصد مقاومت در برابر هرگونه تلاش این نهاد اروپایی برای اجرای مرحله بعدی تحریم ها بر روابط تجاری و اقتصادی با روسیه را دارند.
به گفته اوربان، بحران اوکراین و اعمال تحریم های سیاسی، بر قرارداد هسته ای مجارستان با مسکو تاثیر منفی نگذاشته و امیدوار است که این وضع همچنان ادامه یابد.
این در حالیست که خبرگزاری ˈریاˈ به نقل از رییس روس اتم، شرکت دولتی هسته ای روسیه، گزارش داد که تحریم های غرب ممکن است بر برخی از قراردادهای بین المللی روسیه تاثیر منفی بگذارد.
مجارستان و اسلواکی روز پنجشنبه شبکه های گاز خود را، به عنوان بخشی از تلاش های اتحادیه اروپا برای تقویت امنیت عرضه گاز در منطقه ای از اتحادیه اروپا که به شدت به واردات گاز از روسیه متکی است، به هم متصل کردند.
مترجمام**1486**1479
Viktor Orban
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن