تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مهدى مردى است از ما، از نسل فاطمه.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814218453




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خاطرات ابوتراب/عملیات نظامی امنیتی حزب الله لبنان برای نابودی«حوش العرب»


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

خاطرات ابوتراب/عملیات نظامی امنیتی حزب الله لبنان برای نابودی«حوش العرب» بیروت - ایرنا - حزب الله لبنان با طراحی و اجرای دقیق یک عملیات پیچیده امنیتی و نظامی موفق شد تا « لانه اصلی بمب گذاری خودروها» را بطور کامل نابود کند و عوامل اصلی را به هلاکت برساند و هم انتقام قربانیان انفجارهای تروریستی انتحاری ماه های اخیر را بگیرد.


به گزارش ایرنا، روزنامه لبنانی « الاخبار» در شماره روز پنجشنبه خود افزود که اطلاعات دستگاه های امنیتی رسمی لبنان تاکید داشتند که منطقه القلمون سوریه نقطه شروع همه عملیات تروریستی در خاک لبنان و بویژه هدف قرار گرفتن ضاحیه جنوبی بیروت و بقاع شمالی از جمله شهر هرمل است.
این روزنامه خاطرنشان کرد: دستگاه امنیتی مقاومت لبنان با همکاری و هماهنگی ارتش سوریه و نیروهای امنیتی ذیربط توانست عوامل اصلی بمب گذاری خودروهای استفاده شده در جنایات تروریستی چند ماه اخیر را درعمق منطقه تحت نفوذ تروریست های تکفیری در سوریه بطورکامل نابود کند.
الاخبار در گزارش خود ازجزئیات عملیات نابودی لانه تروریست های تکفیری عامل بمب گذاری خودروها، این اظهارات « سید حسن نصرالله » دبیرکل حزب الله لبنان را خطاب به تروریست های تکفیری یادآور شده است که می گوید: شما را به نام می شناسیم و دست ما به شما می رسد، هیچ طرفی گمان نکند که اگر جبهه نبردی علیه ما بگشاید می تواند پایان آن را هم مشخص کند، این ما هستیم که زمان پایان هر نبردی را رقم می زنیم».
این روزنامه لبنانی نوشت: عملیات تروریستی انتحاری و انفجار خودروهای بمب گذاری شده در مناطق مختلف لبنان اوج گرفته بود ، همه فقط این جنایات را در لبنان ، سوریه و منطقه وجهان محکوم می کردند تا اینکه مقاومت برای متوقف کردن این جنایات جنون آمیزتصمیم گرفت درحالیکه برخی طرف ها اصرار داشتند این جنایات را توجیه کنند و آن را بهانه ای برای حمله به حزب الله قرار دهند.
« تصمیم حزب الله از روز اول کاملا روشن بود، در داخل لبنان پیگیری موضوع از دولت لبنان و همکاری دستگاه امنیتی مقاومت و ارائه اطلاعات به نیروهای امنیتی تا به تحقیقات کمک شود اما در داخل خاک سوریه ، همکاری و هماهنگی با ارتش و دستگاه های امنیتی سوریه را برای رسیدن به همه لانه های بمب گذاری خودروها و نابودی کامل آنها در دستور کار قرار داد و همچنین تصمیم جدی گرفت تا همه عوامل بمب گذاری خودروها و اجرای انفجارهای تروریستی را بازداشت کند و اگر نتوانست آنها را به هلاکت برساند».
« همه اطلاعات جمع آوری شده تاکید داشتند که مراکز بمب گذاری خودروها و برنامه ریزی برای جنایات تروریستی انتحاری در داخل خاک لبنان در چند منطقه القلمون صورت می گیرد که عبارت از النبک ، دیر عطیه ، یبرود، فلیطا و روستاهای مجاور آنها تا رنکوس در سوریه وهمچنین بلندی های عرسال لبنان است».
الاخبار نوشت : اولین بخش طرح عملیات مقاومت را متوقف کردن روند ارسال خودروهای بمب گذاری شده به لبنان بود که با یک تلاش سخت و خستگی ناپذیربخش زیادی از اهداف محقق شد که همچنان نمی توان آنها را فاش کرد و بخش دوم رسیدن به مراکز بمب گذاری خودروها و عوامل اصلی آنها ، تصمیم گیران ، انتقال دهندگان و مجریان جنایات تروریستی انتحاری بود.
این روزنامه لبنانی افزود : بزرگترین عملیات امنیتی کلید خورد، بعداز فتح هر منطقه و آزادی آن از دست تروریست های تکفیری واحدهای کنترل و تعقیب و شناسایی کار خود را در منطقه القلمون شروع می کردند تا نیروهای مقاومت به اهداف تعیین شده دست یابند.
بعدازعملیات امنیتی و نظامی بسیار پیچیده که به فتح یبرود و شکست کامل تروریست های تکفیری منجرشد، اقدامات لازم برای کشف مراکز بمب گذاری خودروها شروع شد و این در حالی بود که سرکردگان گروه های تروریستی تکفیری برای انتقام از این شکست سنگین به اجرای گسترده عملیات تروریستی انتحاری با خودروهای بمب گذاری شده در لبنان تهدید کرده بودند و حتی به دلیل شتابزدگی و ضعف هماهنگی و بسته بودن راه ها چندین خودرو آنها با مشکلات مواجه شد.
تروریست های تکفیری دو خودرو بمب گذاری شده برای انفجار در شهر هرمل اعزام کردند ، یک خودرو نزدیک مدرسه ای در شهرک الفاکهه از کار انداخته شد و یک انتحاری که قصد داشت خودرو دوم با چرخ های پنچر شده را در اتوبان به تعمیرگاه برای رفع مشکل برساند توسط خلیل الخلیل و عبدالرحمن القاضی شناسایی شد اما تروریست انتحاری خود را منفجر کرد که به شهادت این دو شهروند لبنانی منجر شد اما با نثار خون خود از یک فاجعه جلوگیری کردند.

** لانه حوش العرب
الاخبار نوشت : در این اثنا نیروهای امنیتی مقاومت به عملیات تعقیب تروریست های تکفیری فراری از یبرود ادامه داده و موفق شدند به لانه اصلی بمب گذاری خودروها و مرکز اصلی هماهنگی جنایات تروریستی در منطقه میان رنکوس ، معلولا و عسال الورد در خاک سوریه و معروف به « حوش العرب» برسند.
« این لانه در یک مزرعه با دیوارهای بسیار بلند در منطقه ای نیمه کوهستانی قرار داشت که در منازل اطراف آنها عناصر مسلح تروریست زندگی و از این لانه حمایت می کردند».
« نیروهای ویژه مقاومت وارد عمل شدند ، جست وجوی همه جانبه ، جمع آوری اطلاعات، طراحی نقشه کلی و جزئی عملیات همراه با تهیه فیلم های ویدئویی با دقت صورت گرفت و سرانجام اتاق عملیات با توجه به سخت بودن تضمین موفق بودن اجرای طرح بازداشت و به اسارت گرفتن عناصر تروریست ، نابودی آنها به همراه این لانه مرگ در دستور کار قرار گرفت».
« از جمله دلایل این تصمیم، فاصله ده کیلومتری منطقه عملیات با اولین محل استقرار نیروهای ارتش سوریه و حزب الله ، تردد گسترده تروریست های مسلح در این منطقه با توجه به فرار آنها از یبرود و عدم امکان حمایت اطمینان بخش در صورت وقوع درگیری بود».
الاخبار با بیان اینکه « طرح عملیات انفجار کامل لانه بمب گذاری خودروها و همه عوامل » بود ، نوشت : همه پارامترهای نظامی و امنیتی و حتی رعایت حال شهروندان سوری در نظر گرفته شده بود تا این عملیات با موفقیت صورت گیرد.
این روزنامه لبنانی افزود: نیروهای شناسایی مقاومت صبح وارد لانه بمب گذاری خودروها می شدند و هنگام شب از آنجا خارج می شدند و آنجا را بطور کامل شناسایی و نقشه عملیات را ترسیم کردند.

** روز انتقام و مجازات
الاخبار خاطرنشان کرد: سرانجام جمعه گذشته تصمیم نهایی در باره روش بمب گذاری لانه بمب گذاری خودروها بطوری که کاملا با عوامل آن نابود شود، نوع بمب های مناسب و تعداد نیروی لازم برای اجرا و حمایت لجستیکی و پشتیبانی رزمی اتخاذ شد
« غروب شنبه گذشته واحد ویژه عملیات به سمت منطقه حرکت کرد در حالیکه نیروهای شناسایی در جلوی آنها حرکت و اتاق عملیات و ارتباطات دقیقه به دقیقه آنها را هدایت می کرد، گروه مهندسی با بمب ها برای کاشتن در مناطق تعیین شده ، نیروهای پشتیبانی رزمی همه آماده بودند».
« گروهی از عناصر مسلح تروریستی متوجه تحرکاتی شده بود اما خوشبختانه درگیری صورت نگرفت و آنها منطقه را ترک کردند».

** عملیات بمب گذاری و انفجار لانه تروریست ها
ورود نیروهای ویژه مقاومت به داخل مزرعه چند دقیقه طول کشید و بسرعت عملیات نصب و کارگذاشتن بمب ها در مکان های تعیین شده با دقت انجام شد، گروهی دیگر در خارج مزرعه و از فاصله 40 متری و نزدیک مقر گروهی از عناصر مسلح تروریست موفق شد در مهلت زمانی تعیین شده عملیات ترکیب و اتصال بمب ها را انجام دهد.
با دستور اتاق عملیات همه نیروها بعداز اطمینان از موفقیت نصب بمب ها از مزرعه خارج شدند و تنها یک گروه زبده در فاصله بسیار نزدیک نقطه هدف باقی ماند.
صبح روز بعد و زمانی که نسبت به ورود همه عوامل اصلی و نبودن شهروندان عادی سوری اطمینان حاصل شد و با تایید نهایی گروه زبده حاضر در منطقه وعقب نشینی آنها اتاق عملیات فرمان انفجار را صادر کرد و دقیقه ای بعد این لانه بمب گذاری خودروها بطور کامل نابود و عوامل این جنایات تروریستی در زیر خروارها خاک مدفون شدند.
زمانی عناصر تروریست تکفیری به منطقه رسیدند که نیروهای ویژه مقاومت منطقه را بطور کامل و با سلامت از راه های دیگری غیر از مسیر نفوذ به منطقه ترک کرده بودند و نیروهای دیگر مقاومت به همراه نیروهای زرهی و جنگنده های سوری برای ورود به صحنه در صورت نیاز آماده بودند.
الاخبار نوشت: یکی از نیروهای ویژه مقاومت بعداز بازگشت برای دوستان خود تعریف کرده که در تمام مراحل این عملیات، خاطرات نبرد با دشمن صهیونیستی و مزدوران آن در ارتش آنتوان لحد را مرور می کرده است.

** خاطرات ابو تراب
او که یکی از فرزندان شهرکی در منطقه مرجعیون در جنوب لبنان است ، نیروهای دشمن صهیونیستی قبلا با حمله به این شهرک ، منزل وی را منفجر کرده که به شهادت تعدادی از اعضای خانواده اش منجر می شود.
ابوتراب می گوید: بعداز این جنایت صهیونیست ها تصمیم گرفتم به مواضع اشغالگران در منطقه حمله کنم و سرانجام در یک عملیات کمین گروهی علیه جنایتکاران صهیونیست و مزدوران آنها شرکت و بمب های زیادی را به منطقه عملیات حمل کردم که شمار زیادی ازآنها را به هلاکت رساند و سیستم های بسیار پیچیده آنها را نابود کرد.
وی با بیان اینکه « این عملیات در حالی صورت گرفت، که از منطقه دهها تانک مرکاوا به همراه دستگاه های دیدبانی پیشرفته ویژه شب و روز حمایت می کرد»، تصریح کرد: موفق شدیم 15 صهیونیست را به هلاکت رسانده و یا زخمی کنیم که در میان آنها یک افسر مهندسی ارتش صهیونیستی ویژه کشف و خنثی بمب بود.
ابوتراب در عین حال گفت که نمی تواند صحنه های شهادت شهروندان بی گناه در مناطق مختلف لبنان از جمله ضاحیه جنوبی بیروت و هرمل را از یاد ببرم و دیگر نباید به تروریست های تکفیری که آنها را کاملا می شناسیم، اجازه تکرار جنایات علیه شهروندان بی گناه بویژه کودکان و زنان و سالخوردگان را داد.
خاورم ** 1324
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن