تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عريف بيش از استحقاق، چاپلوسى و كمتر از استحقاق، از ناتوانى در سخن و يا حسد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806931797




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عملکرد ورزش مازندران در سال 92 ؛ جای امیدواری هست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

عملکرد ورزش مازندران در سال 92 ؛ جای امیدواری هست ساری - ایرنا - مازندران در ورزش کشور از جایگاه خاصی برخوردار است و آمار نشان می دهد که اعتبار ورزشی این استان روز به روز افزایش می یابد اما به رغم موفقیت های حاصل از تلاش جوانان این دیار ، ورزش مازندران همچنان با کمبود زیرساخت ها، اعتبارات و بودجه مواجه است .


هرچند توجه به اصل ورزش و تخصیص اعتبارات همپای موفقیت های جوانان ورزشکار مازندرانی نیست و در مواردی اهمیتی به موفقیت ها و مدال های کسب شده داده نمی شود ، اما این عوامل نیز نتوانسته تاثیری بر رشد و حرکت رو به جلوی ورزش مازندران بگذارد . بر اساس اعلام مسوولان ورزش مازندران ، ورزشکاران استان تا روز 28 اسفند 92 ، موفق به کسب حدود230 مدال در مسابقات آسیایی ، بین المللی و جهانی شدند و برگ دیگری بر اعتبار ورزش استان اضافه کردند . برخی از مهم ترین رخدادهای ورزش استان در این سال را بررسی می کنیم.
فروردین ماه :
یکی از جنجالی ترین اتفاقات ورزش کشور که ریشه در مازندران نیز داشت ، درگیری بهداد سلیمی و کوروش باقری در یک برنامه تلویزیونی بود .در این برنامه که بصورت زنده به روی آنتن می رفت، سرمربی تیم ملی وزنه برداری و قویترین مرد جهان، رودروی هم قرار گرفتند و به بدترین شکل ممکن نسبت به هم انتقاد کردند.این اتفاق در شرایطی افتاد که رابطه خوبی بین سرمربی تیم ملی و ملی پوشان المپیکی وجود نداشت . در این برنامه سلیمی سرمربی تیم ملی را مخاطب قرار داد و نسبت به مواضع و ادبیاتش بر سر تمرین ها بشدت اعتراض کرد. کوروش باقری که به نظر می رسید از اظهارات بهداد سلیمی عصبانی شده باشد هر چند سعی داشت خونسردانه پاسخ سلیمی را بدهد اما برای لحظاتی از کوره در رفت و حرف های زننده ای را به زبان آورد.
در این ماه همچنین مرحله اول انتخابی تیم ملی کشتی ایران با درخشش خیره کننده مازندرانی ها به پایان رسید.در پایان این رقابت ها ، رضا مهاجری ، افشین رحمانی ، مهدی کارگشا ، ابوالفضل حاجی پور ، شهاب خوال ، مجتبی عموزاده ،رضا آقاجانی ، احمد بذری ، نیما اشفاقی ،علی موجرلو و بهمن نوری با کسب عناوین برتر ، به اردوی آماده سازی این تیم دعوت شدند .
در ماه فروردین و در جدیدترین رنکینگ پینگ پنگ بازان ایرانی که فدراسیون جهانی تنیس روی میز منتشر کرد ، چهار پینگ پنگ باز مازندرانی صعود قابل توجهی داشتند. در این لیست ، تغییری در جایگاه قبلی نوشاد عالمیان ملی پوش مازندرانی پینگ پنگ ایران به وجود نیامد و او همچنان در رتبه 63جهان باقی ماند . طبق اعلام فدراسیون جهانی تنیس روی میز نیما عالمیان ، با 6 پله صعود در جایگاه 273 قرار گرفت ، پوریا عمرانی به در رده های 506 جهان صعود کرد و محجوبه عمرانی با 13 پله صعود در رده های 537 ، جدول رده بندی فدراسیون جهانی قرار گرفت.
در این ماه همچنین علی بابایی کارنامی به عنوان سرپرست هیئت بوکس معرفی شد. اختلاف نظر حسین جعفری رئیس پیشین هیات بوکس سابق استان با مسوولین فدراسیون بوکس از دلایل این تغییر عنوان شد .

******اردیبهشت :

مسابقات کشتی بین المللی جام تختی ، یکی از معتبرترین مسابقات این رشته در ایران که با هیاهوی فراوان وعده برگزاری آن در مازندران داده شده بود به دلیل مشکلات مالی از این استان پس گرفته شد. مسابقات تختی اگر چه در سال های اول برگزاری ، شاهد حضور کشتی گیران مطرح داخلی و خارجی بود، اما رفته رفته تمایل کشتی گیران داخلی برای حضور در این مسابقات کمرنگ شد و به تبع آن نیز سال به سال بر غیبت کشتی گیران مطرح خارجی نیز افزوده شد. مازندران که از استان های مطرح در کشتی ایران و پرورش دهنده قهرمانان صاحب نام و پرآوازه در کشتی جهان است ، تصمیم گرفته بود میزبانی این رقابت ها را برای هفتمین بار بپذیرد، اما هزینه های هنگفت برگزاری مسابقات بخصوص جوایزی دلاری آن ، مسوولان ورزش استان را از صرف این هزینه زیاد که به اعتقاد آنان هیچ بازخوردی برای کشتی مازندران ندارد، منصرف کرد. شرط اصلی مازندران برای پذیرش این میزبانی ، پخش زنده کشتی ها از شبکه سراسری و شرکت دستکم چهار کشور مطرح کشتی دنیا بود که با عملی نشدن این وعده ها و البته تامین نشدن بودجه برگزاری مسابقات ، برگزاری این رقابت ها به تهرانی ها داده شد .
*
در اردیبهشت ماه تیم کاله مازندران با پیروزی مقابل الریان قطر در فینال بیست و چهارمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های آسیا به اولین قهرمانی خود در این رقابت ها دست یافت.کاله که بعد از تیم های پیکان، صنام و سایپا، چهارمین نماینده والیبال ایران در باشگاه های آسیا بود، با این مدال ، جمع مدال های طلای ایران در مسابقات باشگاه های آسیا را به عدد 9 رساند .تیم کاله در حالی عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات قهرمانی باشگاه های آسیا را از آن خود کرد که دومین حضور در این رقابت ها را تجربه می کرد . این تیم در دوره پیشین این رقابت ها که به میزبانی چین برگزار شده بود ، بعد از نمایندگان قطر و کشور میزبان به عنوان سوم بنده کرد. مردم آمل پس از کسب این قهرمانی با به دست گرفتن پرچم این باشگاه به خیابان ها و میادین اصلی شهر آمده و با توزیع شربت، شکلات و شیرینی شادی و مسرت خود از این عنوان ارزشمند، نشان دادند.
*
تیم بدمینتون کلوای مازندران در اردیبهشت ماه با قهرمانی در مسابقات بانوان باشگاه های کشور، به عنوان نماینده ایران جواز حضور در مسابقات لیگ قهرمانان بدمینتون زنان آسیا را کسب کرد. در روز پایانی مرحله نهایی مسابقات لیگ برتر بانوان باشگاههای کشور برای شناخت تیم قهرمان این فصل مسابقات در سالن ورزشی سید رسول حسینی ساری ، تیم کلوا با کسب سه پیروزی برابر حریفان مقتدرانه جام قهرمانی این مسابقات را در خانه بالای سر برد.در این مسابقات تیم های کلوای مازندران، تختی فارس، گاز تهران و سنگ سالک شاهرود دوره ای در سالن ورزشی سید رسول حسینی شهرستان ساری با هم رقابت کردند.
*
تیم فوتبال ساحلی ایران در این ماه با درخشش بازیکنان مازندرانی ، قهرمان نخستین دوره رقابت های غرب آسیا در جزیره قشم شد . در فینال این مسابقات تیم ایران به مصاف تیم عمان رفت و پس از تساوی 3 - 3 در وقت معمول و وقت اضافه در ضربات پنالتی با درخشش سیدپیمان حسینی دروازه بان نوشهری این تیم با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسید و قهرمان شد.مهدی حسنی نوزری دیگر مازندران تیم ملی در این رقابت ها بود که با گل هایی که وارد حریفان کرد ف نقش بی بدیلی در کسب این موفقیت داشت .

******خرداد :

بهداد سلیمی و قاسم رضایی دو قهرمان ارزنده المپیک و جهان عنوان مشترک قهرمان قهرمانان سال 1391 مازندران را از آن خود کردند . در هفتمین آئین تجلیل از برترینهای ورزش استان از قهرمانان المپیک ، پارالمپیک ، جهانی ، آسیایی ، داوران برتر، مربیان برتر ، باشگاه برتر ، اخلاق مدار برتر ، تجلیل شد.همچنین از امامعلی حبیبی اولین مدال آور تاریخ المپیک ایران در 1956 ملبورن در این مراسم تجلیل ویژه بعمل آمد.
*
مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا با برگزاری رقابت های انفرادی اسلحه سابر آغاز شد که مجتبی عابدینی شمشیربازی سوادکوهی تیم ملی ، صاحب مدال برنز این مسابقات شد. عابدیی در مرحله مقدماتی شمشیربازانی از چین تایپه، چین و استرالیا را شکست داد و تنها با واگذاری نتیجه یک مبارزه ، راهی جدول اصلی شد. در این بخش از مسابقات عابدینی به ترتیب برابر نمایندگان استرالیا و هنگ‎کنگ پیروز شد. این شمشیرباز المپیکی ایران برای ورود به جمع هشت شمشیرباز برتر مسابقات قهرمانی آسیا بر نماینده دیگری از هنگ کنگ غلبه کرد.عابدینی در مرحله یک چهارم نهایی مقابل دیگر نماینده کشورمان به نام محمد رهبری پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی صعود کرد اما در این مرحله و برای صعود به فینال برابر ورزشکار کشور کره جنوبی شکست خورد و صاحب مدال برنز شد.
*
در خرداد ماه سال 92 کیوان قنبرزاده ورزشکار پرش ارتفاع تیم ملی ایران در رقابت های دو و میدانی جام کازانف قزاقستان موفق به کسب مدال برنز شد . ملی پوش مازندرانی تیم ملی با ثبت رکورد 2 متر و 20 سانتی متر به نشان برنز رسید .
*
پانزدهمین دوره مسابقات شطرنج رده های سنی زیر 6 تا زیر 18 سال قهرمانی آسیا در ماه خرداد با حضور 270 شطرنج باز دختر و پسر از 16 کشور (ایران ، هند ، چین ، فیلیپین ، ویتنام ، امارات ، سوریه ، عراق ، ترکمنستان ، قزاقستان ، تاجیکستان ، ازبکستان ، ماکائو ، مغولستان ، سری لانکا و قرقیزستان ) به میزبانی مازندران در مجتمع ورزشی آموزشی نفت محمود آباد برگزار شد .

*****تیر :
هفتمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان آسیا در بخش کیوروگی به میزبانی شهر جاکارتا برگزار شد که مازندرانی های عضو تیم ملی در این رقابت ها ، موفق به کسب عناوین ارزشمندی شدند . در این رقابت ها ، دانیال صالحی ، جواد امیری ، ابوالفضل یعقوبی و سید عباس صادقی تبار، مدال آوران کاروان ایران در این رقابت ها بودند .
*
در تیر ماه تیم بابل قهرمان لیگ دوچرخه سواری بانوان مازندران شد. در این مسابقات که با حضور 15 رکاب زن در رده سنی بزرگسالان برگزار شد، رکاب زنان تیم بابل در هر دو ماده 500 متر سرعت و 20 کیلومتر استقامت جاده ای قهرمان شدند. تیم های ساری و جویبار نیز در این مسابقات به ترتیب دوم و سوم شدند.
در رشته 500 متر سرعت، اندیشه جعفری، در رشته 20 کیلومتر استقامت جاده، مریم خسروی عناوین قهرمانی را از آن خود کردند . در نتیجه تیمی نیز بابل به مقام نخست رسید و شهرستان های ساری و جویبار به ترتیب دوم و سوم شدند.
*
نفر اول تنیس روی میز ایران در تیر ماه با شکست مقابل حریف چینی از رسیدن به جمع هشت بازیکن برتر قهرمانی آسیا بازماند.نوشاد عالمیان در بخش انفرادی بیست و یکمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در یک شانزدهم نهایی با پیروزی چهار بر دو بر کیم دونگ یون کره ای (رنکینگ 156) موفق شد راهی یک هشتم نهایی شود.عالمیان در مرحله بعد مقابل یان آن با رنکینگ 10 جهان از چین قرار گرفت و با شکست چهار بر دو از رسیدن به جمع هشت بازیکن برتر جهان بازماند.
*
بوکسور مازندرانی در مسابقات بوکس قهرمانی آسیا 2013 موفق به کسب مدال برنز شد . جاسم دلاوری در مرحله نیمه رقابت های قهرمانی بوکس آسیا مقابل حریف قزاقستانی خود با شکست مواجه شد تا ضمن کسب مدال برنز رقابت ها از رسیدن به مرحله فینال بازماند. دلاوری در حالی بازی نیمه نهائی را واگذار کرد که حریف سرسخت قزاقستانی اش مقام سومی المپیک لندن را در کارنامه خود داشت .مسابقات بوکس قهرمانی آسیا با حضور 143 بوکسور از 27 کشور آسیا به میزبانی اردن برگزار شد . دلاوری مدال نقره جوانان آسیا در سال 2005، مدال برنز بازی های آسیایی 2006 دوحه، مدال برنز قهرمانی آسیا 2007 مغولستان و قهرمانی آسیا را در کارنامه خود دارد .
*
نمایندگان مازندرانی تیم ملی کشتی آزاد دانشجویان کشورمان در رقابت های یونیورسیاد دانشجویان جهان به یک مدال نقره و یک برنز دست یافتند. این رقابت ها در کازان روسیه برگزار شد و بهنام احسان پور به مقام نائب قهرمانی دست یافت و محمدحسین محمدیان نیز صاحب گردن آویز برنز شد. بهادر مولایی وزنه بردار تیم ملی ایران نیز در دسته فوق سنگین وزنه برداری این رقابت ها صاحب مدال نقره شد. مولایی در دسته 105+ کیلوگرم این مسابقات با 15 وزنه بردار دیگر به رقابت پرداخت و در حرکات یکضرب با مهار وزنه های 187، 193 و 196 کیلویی سوم شد. مولایی در حرکات دو ضرب وزنه های 235 ، 254 کیلویی را مهار کرد اما در مهار وزنه 263 کیلوی ناکام ماند و در مجموع با حد نصاب 450 کیلوگرم صاحب مدال نقره شد. محمدرضا براری دیگر وزنه بردار مازندران در این رقابت ها موفق به کسب مدال نشد .

******مرداد :
بیست و دومین دوره المپیک تابستانی ناشنوایان و بیماران خاص در مرداد ماه سال 92 در صوفیه بلغارستان با حضور 9 ورزشکار مازندرانی رشته های مختلف برگزار شد .نبی اله مرزبان در بولینگ و پرتاب توپ به دو مدال نقره دست یافت . علی نجفی در بدمینتون یک برنز تیمی و یک نقره انفرادی گرفت . فاطمه قلی زاده در وزن منهای 68 کیلوگرم کاراته سوم شد . حسن بی پناه گرجی که کاپیتان تیم ملی والیبال ناشنوایان ایران بود به همراه این تیم در جایگاه سوم ایستاد . مسعود قربانی ، آذر گران اوریمی ، محمد پرگر ، مرتضی ضیایی و اکبر از کسب مدال در این رقابت ها بازماندند .
*
14 کشتی گیر نوجوان مازندرانی به اردوی تیم ملی کشتی نوجوانان ایران دعوت شدند . قاسم حیدری ، نادر نصیری ، افشین رحمانی ، ابوالفضل حاجی پور، حسین خدیور، شایان حمزه، علی اسماعیل پور، احمد بذری ، پیمان حیدری، کامران قاسم پور، علی موجرلو، مجتبی گلیج، امیرحسین میرباباشاهی و علی اصغر اکبری به این اردو که برای حضور قدرتمندانه تیم ملی در رقابت های جهانی برگزار شد ، دعوت شدند .
*
چهارمین دوره مسابقات آسیایی کشتی پهلوانی و ورزش زورخانه ای با قهرمانی پهلوان قائمشهری تیم ملی ایران در رشته کشتی پهلوانی به پایان رسید. در رشته پهلوانی این رقابت ها و در وزن 90+ کیلوگرم جابر صادق زاده ، موفق شد با برتری مقابل حریف هندی خود قهرمان مسابقات شود. در این رقابت ها ، مصطفی حیدریان ، ملی پوش مازندرانی تیم ملی در تیمی زورخانه ای در بخش تیز به مقام اول رسید . چهارمین دوره مسابقات آسیایی کشتی پهلوانی و ورزش زورخانه ای در کاتماندو پایتخت نپال، با قهرمانی تیم ملی جمهوری اسلامی ایران به پایان رسید .

*****شهریور :
در این ماه عبدالله قمی و متنها مدال آور کاروان 2 نفره مازندران در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان در بلغارستان بود . در این رقابت ها ، قمی کشتی گیر وزن 120 کیلوگرم ایران به مقام سوم دست یافت. این کشتی گیر در مسابقه پایانی خود و در مصاف با ˈگنو پتری شویلی ˈاز گرجستان با نتیجه 7 بر صفر شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد. مصطفی یعقوبی دیگر مازندرانی حاضر در این رقابت ها در وزن 55 کیلوگرم در جایگاه نهم ایستاد .
*
اردوی پنج ملی پوش المپیکی و ناراضی تیم ملی در ساری برگزار شد . بهداد سلیمی، کیانوش رستمی، سجاد انوشیروانی، نواب نصیرشلال و سعید محمدپور که از حضور در اردوهای تیم ملی محروم مانده بودند برای حفظ آمادگی بدنی با مربیگری حسین توکلی در سالن وزنه برداری مجموعه ورزشی سید رسول حسینی ساری تمرین کردند .
*
تیم ملی کشتی ازاد ایران با حضور 5 مازندران در تیم هفت نفره ایران راهی رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان در شهر بوداپست مجارستان شد . در این رقابت ها که محمود اسماعیل پور مربی سازنده کشتی مازندران به عنوان عضو کادر فنی حضور داشت ، تیم ملی ایران با درخشش کشتی گیران مازندران عنوان قهرمانی جهان را به دست آورد . در این رقابت ها ، رضا یزدانی در وزن 96 کیلوگرم عنوان قهرمانی را به دست اورد ، عزت الله اکبری در 74 کیلوگرم دوم شد و مسعود اسماعیل پور در وزن 60 کیلوگرم مدال سوم این رقابت ها را به گردن آویخت . مهدی تقوی و کمییل قاسمی دیگر کشتی گیر مازندرانی حاضر در این رقابت ها بودند که موفق به مدال نشدند . ایران با کسب 46 امتیاز موفق به کسب عنوان قهرمانی شد که 29 امتیاز آن توسط مازندرانی ها به دست آمد .

*****مهر :
تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در این ماه با وجود ارائه بازی پایاپای با روسیه ، 6 بر 5 مغلوب قهرمان جهان شد و از رسیدن به مرحله نیمه نهایی جام جهانی فوتبال ساحلی تاهیتی بازماند. پیمان حسینی و مهدی حسنی ، دو ملی پوش مازندرانی تیم ملی ، مطابق انتظار در این رقابت ها نیز درخشیدند و بخش زیادی از مسوولیت تیم ملی در این مسابقات را به دوش کشیدند . تیم ملی فوتبال ساحلی ایران برای نخستین بار راهی مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی فوتبال ساحلی شده بود .
تیم ایران در دور گروهی 1 - 4 مغلوب برزیل و 2 - 3 مغلوب اوکراین شد و 5 - 3 سنگال را شکست داد و با توجه به نتایج رودرروی سه تیم ایران ، اوکراین و سنگال ، تیم ایران مجوز صعود گرفت.
*
سومین دوره بازی های کشورهای اسلامی به میزبانی اندونزی در این ماه برگزار شد و ورزشکاران مازندرانی رشته های مختلف در آن چندین مدال ارزشمند به دست آوردند . کیوان قنبرزاده در پرش ارتفاع عنوان قهرمانی را به دست آورد ، سوسن حاجی پور در تکواندو نیز طلایی شد ، سجاد عباسی در ووشو دیگر طلایی مازندران در این رقابت ها بود . علی یوسفی دیگر ووشوکار مازندران در این مسابقات دوم شد . تیم ایران نیز در پایان این رقابت ها در جایگاه دوم قرار گرفت .
*
قایقرانان مازندران در پایان مسابقات آب های آرام قهرمانی آسیا 3 مدال کسب کردند و به همراه کاروان ایران، عنوان ‏قهرمانی مسابقات را به دست آوردند .در پایان این مسابقات قایقرانان تیم ملی آب های آرام کشورمان بالاتر ازکشورهای ‏ازبکستان، قراقستان و چین موفق به کسب عنوان قهرمانی شدند. ‏ امین بوداغی و فرزین اسدی در تیم 4 نفره ی کایاک در جایگاه نخست ایستادند . پژمان دیوسالار که در تیم کانوی 4 نفره قرار داشت نیز به همراه این تیم عنوان سوم را به دست آورد .
*
نهمین دوره رقابت های والیبال جام باشگاه های جهان در شهر بتیم در ایالت میناس گرائیس برزیل پیگیری شد و تیم کاله آمل ، قهرمان آسیا بدون کسب امتیاز و پذیرش سه شسکت متوالی از دور مسابقات کنار رفت . کاله به عنوان نماینده ایران و آسیا با ترکیبی متفاوت، بدون بازیکنان اصلی و با کمک گرفتن از پنج بازیکن تیم ملی زیر 23 سال و استفاده از علیرضا نادی کاپیتان سابق تیم ملی والیبال ایران برای شرکت و کسب تجربه در این رقابت ها حاضر شد .
*
بیستمین دوره مسابقه های بین المللی دوچرخه سواری تور مازندران، با قهرمانی تیم قزاقستان به پایان رسید.در بیستمین دوره مسابقه های بین المللی تور دوچرخه سواری استان مازندران، 9 تیم خارجی از کشورهای ازبکستان، قزاقستان ، ارمنستان، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، گرجستان، مالزی، سوریه و عراق و شش تیم داخلی شامل مازندران الف، مازندران ب، پتروشیمی تبریز، ترافیک تهران، کاشی پرسپولیس یزد و شهر سالم خراسان رضوی رقابت کرد. بعد از پنج مرحله از تور مازندران، پیراهن طلایی و کوهستان به گالین احمداف از قزاقستان و پیراهن سبز (امتیازی) به دیه لاکاسک از مالزی رسید.

*****آبان :
تیم ملی وزنه برداری ایران در هشتادمین دوره مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان با کسب 4 مدال وزنه برداران مازندران به کار خود پایان داد . محمدرضا براری در دسته 105 کیلوگرم این رقابت ها موفق به کسب مدال سوم شد .در دسته فوق سنگین نیز بهادر مولایی موفق به کسب یک مدال طلا و دو نقره شد تا وزنه برداری ایران با مدال هایی که توسط وزنه برداران مازندرانی کسب شد،عنوان سوم را به خود اختصاص دهد .
*
تیم شهید شیرودی تنکابن با کسب بیشترین امتیاز قهرمان چهارمین دوره کشتی آزاد بزرگسالان کشور در تنکابن شد. در پایان این مسابقات ، تیم شهید شیرودی تنکابن با 60 امتیاز به مقام نخست رسید و گلستان با 36 امتیاز دوم، البرز با 35 امتیاز سوم و تهران با 33 امتیاز سوم و چهارم شدند.در وزن 55 کیلوگرم آتاری گوگاوا از گرجستان ،در وزن 60کیلوگرم بهزاد بهروزی راد از کرمانشاه ، در وزن 66 کیلوگرم علی اصغر رجبی از گلستان ،در وزن 74 کیلوگرم علی قاسمی از نیروی زمینی ارتش ، در وزن 84 کیلوگرم مسعود مددی از البرز ،در وزن 96 کیلوگرم اصغر عبدالملکی از البرز و در 120 کیلوگرم سید احمد رسولی از استان گلستان عناوین اول را به دست آوردند .
*
هشتمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی نوجوانان و جوانان جهان با کسب دو مدال ورزشکاران مازندران به پایان رسید . در این رقابت ها که در سالن اسپرت هال شهر گودالاخارای اسپانیا برگزار شد ، رضا عنایتی موفق به کسب مدال طلا شد و علی بهبود دیگر مازندرانی حاضر در این مسابقات عنوان سوم را به خود اختصاص داد . در پایان این رقابت ها تیم ایران با کسب 3 مدال که دو مدال آن توسط مازندرانی ها به دست آمد در رتبه یازدهم جهان قرار گرفت.
*
تنها مازندرانی اعزامی به رقابت ها وزنه برداری بزرگسالان قهرمانی آسیا در کشور مالزی با ثبت رکورد 181 کیلوگرم، عنوان قهرمانی آسیا را به دست آورد . حمزه محمدی که کارنامه پرباری در وزنه برداری معلولان دارد در دسته 59 کیلوگرم این عنوان را به کارنامه پربار ورزشی خود اضافه کرد . محمدی در بخش آزاد نیز به مقام سوم رسید .

*****آذر :
یازدهمین دوره رقابت های کشتی بین المللی آزاد شهید هاشمی نژاد با قهرمانی تیم میزبان در آذر ما 92 در بهشهر به پایان رسید. تیم بهشهر با 75 امتیاز مقام قهرمانی را به خود اختصاص داد و تیم های جمهوری داغستان روسیه با 62 امتیاز و تهران با 47 امتیاز دوم و سوم شدند . در وزن50 کیلوگرم عبدالله شعبان اف از تیم داغستان،در وزن 60 کیلوگرم ایمان صادقی از تیم بهشهر ، در وزن 74 کیلوگرم کامران قاسم پور از بهشهر ، در وزن 96کیلوگرم حاتم علی اکبر زاده از تهران ، در وزن 55 کیلوگرم علی محمدزاده از بهشهر، در رقابت های وزن 66 کیلوگرم ، رسول آرشان علی اف از داغستان، در رقابت های وزن 84 کیلوگرم ، مجتبی گلیج از بهشهر و در وزن 120 کیلوگرم مهدی گنبدانی از همدان عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دادند. یازدهمین دوره رقابت های کشتی شهید هاشمی نژاد با رقابت 181 کشتی گیر از 11 تیم داخلی و خارجی در تالار جدید التاسیس شهید هاشمی نژاد بهشهر برگزار شد.
*
مسابقات کاراته قهرمانی آسیا به میزبانی کشور امارات برگزار شد و در این رقابت ها 3 بانوی مازندرانی موفق به کسب مدال شدند . در این مسابقات ف مردان کاراته مازندران درخششی نداشتند و با دست خالی به خانه بازگشتند اما در بخش زنان ، رزیتا علی پور در کومیته تیم عنوان قهرمانی را به دست اورد . فاطمه چالاکی مدال برنز را به گردن آویخت ، زهره برزگر در رده سنی جوانان نیز در جایگاه سوم ایستاد .

*****دی :
مرحله نیمه نهایی مسابقات لیگ برتر کشتی آزاد در این ماه در سالن 12 هزار نفری آزادی برگزار شد و در پایان تیمهای استیل آذین ایرانیان و ثامن الحجج سبزوار به فینال راه یافتند.در اولین دیدار دو تیم استیل آذین ایرانیان و گاز مازندران به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان تیم استیل آذین با نتیجه 5 بر 2 موفق به شکست نماینده مازندران شد. در دومین دیدار نیمه نهایی نیز دو تیم خونه به خونه بابل و ثامن الحجج سبزوار به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان تیم ثامن الحجج سبزوار در یک رقابت نزدیک با نتیجه 4 بر 3 موفق به شکست خونه به خونه شد و به فینال این رقابت ها راه یافت. خونه به خونه دو سال پیش و در فینال لیگ برتر کشتی آزاد هم مغلوب ثامن سبزوار شده بود.در مسابقه رده بندی ، تیم خونه به خونه مقابل حریف خود به برتری رسید و سوم شد .
*
مطهره اسدی شطرنج باز مازندرانی در رقابت های قهرمانی نوجوانان جهان در رده سنی زیر 10 سال با کسب 8.5 امتیاز در جایگاه دوم دنیا قرار گرفت. اسدی شطرنج باز نوجوان و ارزشمند مازندران موفق شد یکی از 3 مدال کاروان شطرنج ایران را در بالاترین سطح مسابقات جهانی بدست آورد.
*
اسماعیل افشاریان مربی باسابقه فوتبال مازندران که سابقه مربیگری در لیگ فوتبال کشور را در کارنامه داشت، بر اثر عارضه قلبی درگذشت.مرحوم اسماعیل افشاریان با تیم گمنام ایرسوتر ، جواز صعود به سطح اول فوتبال ایران را کسب کرد و برای اولین بار در مازندران تیمی به جز شموشک و نساجی را به جمع برترین های ایران آورد. مرحوم افشاریان سابقه مربیگری تیم های شموشک ،ایرسوتر و نوژن شهرداری نوشهر را در کارنامه فعالیت ورزشی خود داشت.ایشان سابقه صعود به لیگ برتر دسال 1378 با تیم ایرسوتر نوشهر را دارند.مرحوم افشاریان از مربیان کاربلد و بازیکن ساز فوتبال بود که فوتبالیست های بزرگی همچون ˈمحسن عاشوریˈ ، ˈ بهنام و بهرام سمایی ˈ ، ˈ کریم اسلامیˈ ، ˈ بهروزولی پور ˈ ، ˈ امیرمحمودیˈ ، ˈبهمن طهماسبی ˈ، ˈˈسید پیمان حسینی ˈ ، ˈ عادل سنگاریˈ ، ˈداریوش شمسˈ ، ˈامیر محمودیˈ و ˈ امید رضا رمضانی ˈ را به فوتبال ایران معرفی کرد.

*****بهمن :
اسفندیار زرکوب باسابقه ترین خبرنگار ورزشی نویس مازندران دار فانی را وداع گفت. استاد زرکوب یکی از با سابقه ترین خبرنگاران و نویسندگان ورزش مازندران محسوب می شد که سابقه فعالیت در اکثر نشریه های استان را داشت.استاد زرکوب از سن 16 سالگی به شغل خبرنگاری روی آورده بود و مدت 56 سال نیز در این شغل فعالیت داشت. وی همچنین در کنار شغل خبرنگاری یکی از بهترین دوندگان ورزش کشور در رشته دو ومیدانی محسوب می شد که در مسابقات بین المللی سنتو صاحب مدال نیز شد.
*
دیدار نهایی مسابقات تنیس روی میز دونفره مردان جام فجر با پیروزی برادران عالمیان مقابل کره جنوبی به پایان رسید.دیدار فینال مسابقات دونفره جام بین المللی فجر با پیروزی نوشاد و نیما عالمیان برابر حریفان کره ای به پایان رسید.تیم دو نفره ایران با نتیجه 3 بر صفر و با امتیازهای 11 بر 7، 11 بر 9 و 11 بر 6 یونگ من کیم و میونگ دیوک از کره جنوبی را شکست دادند و به عنوان قهرمانی دست یافتند. تیم های دو نفره میونگ کیم و کی چان چوی از کره جنوبی و ساتیان و شتی از هند به صورت مشترک در مکان سوم ایستادند.
*
تیم بانوان استقلال ساری برای اولین بار در تاریخ ورزش ساری ، به لیگ برتر بسکتبال بانوان کشور صعود کرد . مرحله نهائی لیگ دسته یک بسکتبال بانوان کشور با حضور 6 تیم و به صورت متمرکز در آبادان برگزار شد که در نهایت تیم بسکتبال بانوان استقلال ساری موفق شد در جمع سه تیم اول این رقابت ها قرار گیرد و به لیگ برتر بسکتبال بانوان کشور راه یابد.در پایان مسابقات فصل 92 بسکتبال بانوان باشگاه های کشور، شهرداری سنندج با کسب 19 امتیاز عنوان قهرمانی را به دست آورد، کوشا سپهر سبلان تهران با کسب 19 امتیاز با قرار گرفتن در مکان دوم به مقام نایب قهرمانی بسنده کرد و تیم استقلال ساری و نفت آبادان نیز با کسب 14 امتیاز حائز رتبه های سوم و چهارم شدند تا این چهار تیم راهی فصل آینده لیگ برتر بسکتبال بانوان کشور شوند.

*****اسفند :
رقابت های کاراته قهرمانی بانوان کشور با حضور بیش از هزار کاراته کا در رده های گوناگون سنی در ساری برگزار شد . این رقابت ها که در حضور اعضای کادر فنی تیم ملی برگزار شد ، مهم ترین مرحله انتخابی ورود به تیم ملی محسوب می شد و نفرات برتر اوزان مختلف با نظر کادر فنی به اردوی تیم ملی فراخوانده شدند .
*
در بیست و دومین دوره مسابقات بانوان قهرمانی بزرگسالان کشور که در استان مرکزی برگزار شد ، تیم مازندران با حضور سه جودو کار در این مسابقات شرکت کرد که با کسب یک مدال طلا به مقام سوم تیمی در این مسابقات دست یافت. تنها مدال تیم استان مازندران در این مسابقات توسط فاطمه برمکی در وزن +78 کیلوگرم کسب شد تا با کسب این مدال طلا ، تیم مازندران به مقام سوم این مسابقات دست پیدا کند .
*
ورزشکاران مازندران از ابتدای سال تا نیمه اسفند 92 ، موفق به کسب 203 مدال در رقابت های گوناگون بین المللی ، آسیایی و جهانی شدند . کسب این تعداد مدال در 28 رشته ورزشی به این معنی است که به طور میانگین ورزش مازندران هر پنج روز شاهد کسب یک مدال رنگارنگ بود. از ابتدای امسال تاکنون همچنین بیشتر از 370 ورزشکار مازندران در رشته های گوناگون ورزشی به تیم ملی رشته های خود فراخوانده شدند و بخت شان را برای به دست آوردن اعتماد کامل مربیان خود آزمودند. در برخی رشته های ورزشی همه مدال های کاروان ایران در یک مسابقه معتبر توسط ورزشکاران استان به دست آمد که رسیدن به این درجه از اعتبار و پیشرفت ، مسوولیت همه دست اندرکاران و تلاشگران ورزش استان را بیشتر و سنگین تر می کند.
*
تیم ملی کشتی آزاد ایران در اسفند ماه سال 92با درخشش ورزشکاران مازندرانی برای سومین سال پیاپی در رقابت های جهام جهانی کشتی که به میزبانی آمریکا برگزار شد موفق به کسب عنوان قهرمانی شد . مازندرانی های حاضر در این رقابت ها ، با درخشش خیره کننده خود ، ورزش دوستانی مازندرانی را در آستانه فرا رسیدن سال نو ، بسیار شادمان کردند . ک/4
7331/402
گزارش از میثم محسنی کوتنایی
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن