تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زِنا، شش پيامد دارد: سه در دنيا و سه در آخرت. سه پيامد دنيايى‏اش اين است كه: ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819173516




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روحاني خواستار اقدام ضرب الاجل دولت پاکستان براي آزادي مرزبانان ايراني


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ فروردين ۱۳۹۳ (۱۹:۲۳ب.ظ)
در مکالمه تلفني با نخست وزير پاکستان صورت گرفت: روحاني خواستار اقدام ضرب الاجل دولت پاکستان براي آزادي مرزبانان ايراني رييس جمهورعصر امروز «چهارشنبه» در تماسي تلفني با نواز شريف نخست وزير پاکستان خواستار اقدام جدي و فوري براي دستگيري تروريستها و آزادي فوري سربازان ايراني به گروگان گرفته شده گرديد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج حجت الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني با اشاره به اينکه بيش از يک ماه است که 5 نفر از مرزبانان ايراني در منطقه مرزي ايران و پاکستان توسط گروهک تروريستي ربوده شده و به داخل خاک پاکستان منتقل شده اند و اخيراً گزارشات ضد و نقيضي نسبت به يک نفر از آنها منتشر شده است، گفت: با وجود اقدمات دوجانبه و پيگيري هاي ممتد جمهوري اسلامي ايران و تشکيل کميسيون مشترک مرزي ميان مسوولان استان سيستان و بلوچستان ايران و ايالت بلوچستان پاکستان و تلاش هاي مشترک انجام گرفته، انتظار داشتيم که بعد از تشکيل اين کميسيون، اقدام جدي از سوي مقامات پاکستاني براي آزادسازي گروگان هاي ايراني صورت پذيرد.
دکترروحاني با تاکيد بر اينکه اينگونه حوادث تاثير منفي در افکار عمومي ملت ايران نسبت به دولت پاکستان دارد، تصريح کرد: ما مي خواهيم دو کشور و دو دولت همکاري بسيار گسترده اي براي مبارزه با تروريسم در منطقه داشته باشند و در اين راستا آماده هرگونه همکاري در هر سطحي با دولت پاکستان براي تامين امنيت در مرزهاي دو کشور هستيم.
وي در ادامه افزود: معتقدم اقدامات مشترک دو کشور عليه تروريست ها مي تواند اثرات مثبتي بر افکار عمومي دو ملت بگذارد.
رييس جمهوربا بيان اينکه جمهوري اسلامي ايران به هيچ عنوان و در هيچ زماني اجازه نداده و نخواهد داد تا تروريست ها و افراد شرور از خاک ايران عليه پاکستان استفاده کنند به اقدامات گروه هاي تروريستي در ماههاي گذشته از خاک پاکستان عليه ايران اشاره و تاکيد کرد کرد: مسلماً اين تروريست ها به دنبال تخريب روابط دو کشور اسلامي و همسايه در منطقه هستند و ما اميدواريم که در اين راستا شاهد اقدامي فوري و عملي از سوي دولت پاکستان بوده و منتظر شنيدن خبرهاي خوبي در اين رابطه باشيم.
رييس جمهوري اظهار اميدواري کرد: تا با برنامه ريزي مشترک دو کشور ديگر شاهد تکرار اين گونه حوادث تلخ در منطقه نباشيم.
دکتر روحاني با بيان اينکه جمهوري اسلامي ايران و پاکستان دو کشور مهم در مسائل منطقه اي و بين المللي هستند، گفت: به همين دليل رايزني هاي مقامات بلندپايه دو کشور نه تنها در جهت توسعه روابط بلکه در راستاي صلح و امنيت منطقه، اهميت فراواني دارد.
و با بيان اينکه ما همواره پاکستان را دوست نزديک خود دانسته و در سياست هاي کلان خود همواره توسعه امنيت و امنيت توسعه را مد نظر قرار داده ايم، تصريح کرد: جمهوري اسلامي ايران خواهان پاکستاني امن، توسعه يافته و با ثبات است.
به گزارش موج، نواز شريف نخست وزير پاکستان نيز در اين گفت و گوي تلفني ضمن تبريک نوروز به دولت و ملت ايران گفت: پاکستان اهميت ويژه اي براي روابط برادرانه خود با جمهوري اسلامي ايران که بر اساس مشترکات تاريخي، مذهبي و فرهنگي بنا شده، قائل است.
وي با تاکيد بر اينکه اين کشور اقدام تروريست ها را عملي پليد مي داند که توسط دشمنان دو کشور براي ضربه زدن به روابط ايران و پاکستان انجام گرفته، گفت: دولت پاکستان براي برقراري امنيت در مرزهاي دو کشور تعهد قوي و جدي داشته و ما هرگز اجازه نمي دهيم تروريست ها از خاک پاکستان براي ضربه زدن به ايران استفاده کنند.
نواز شريف گفت: دولت پاکستان از هيچ تلاشي براي آزادي افراد ربوده شده ايراني فروگذار نمي کند چرا که اين مساله از اهميت فوق العاده اي براي ما برخوردار است و در اين راستا کاملاً آماده ايم تا بر تلاش هاي خود بيافزاييم و اجازه ندهيم که دشمنان مشترک دو کشور به روابط برادرانه ما ضربه بزنند.
وي با بيان اينکه تروريست ها تهديدي هستند که پاکستان همواره با آن مواجه بوده و با آن مقابله خواهد کرد، گفت: اطمينان مي دهم که دولت پاکستان همه اقدامات و همکاري ها را در اين زمينه انجام خواهد داد.















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن