تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس از مكّه بر گردد و تصميم داشته باشد كه سال بعد هم به حجّ برود، بر عمرش افزو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815156138




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چین: امنیت هسته ای یک اولویت است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

چین: امنیت هسته ای یک اولویت است پکن - ایرنا - یک نشریه چین روز دوشنبه نوشت با توجه به رویکرد فزاینده کشورها برای استفاده از انرژی هسته ای، امنیت هسته ای در جهان به یک اولویت تبدیل شده است.


به گزارش ایرنا، چاینا دیلی نوشت: در اجلاس سران امنیت هسته ای در هلند این موضوع و همکاری بین المللی برای تامین امنیت هسته ای باید در دستور کار باشد.
این روزنامه با اشاره به اینکه امنیت هسته ای به امنیت بین المللی پیوند خورده است، نوشت : همگام با استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای و توسعه پایدار این صنعت باید میزان امنیت آن هم ارزیابی شود.
چاینا دیلی به خطر تروریسم هسته ای اشاره کرد و نوشت: امنیت هسته ای سپری در برابر تروریسم هسته ای است زیرا افتادن سلاح های اتمی به دست تروریست ها کابوس بزرگ بشر خواهد بود.
این روزنامه با تاکید بر اینکه رویای چین تحقق امنیت هسته ای در لوای همکاری بین المللی است، تصریح کرد: تاسیسات هسته ای باید تحت نظارت باشند تا خطر نشت آلودگی و مشکلات دیگر آنها را تهدید نکند. نباید نسبت به رویدادهایی چون نشت مواد هسته ای به خارج از این تاسیسات بی توجه بود.
رسانه های چین در روزهای اخیر بارها از ژاپن به دلیل انباشت پلوتونیم غنی شده و بی توجهی مسوولان آن کشور به نشت مواد آلوده رادیو اکتیو از نیروگاه فوکوشیما به دریا در سال 2011 میلادی انتقادکرده اند.
قرار است در اجلاس هسته ای هلند با توجه به خواست چین و درخواست آمریکا این موضوع و بازگشت این مواد غنی شده از ژاپن به آمریکا مورد بررسی قرار گیرد.
این مواد از پایان جنگ جهانی دوم در ژاپن باقی مانده است و واشنگتن که آن را در اختیار توکیو قرار داده بر خارج ساختن آن از ژاپن تاکید دارد.
روزنامه چاینا دیلی تصریح کرد که هر اشتباهی در حراست از امنیت هسته ای یک منطقه و بخشی از جهان را به مخاطره می اندازد لذا دنیا باید برای تحقق هدف تقویت امنیت هسته ای همکاری نزدیکتری داشته باشد.
چین هم اکنون 28 نیروگاه برق هسته ای در حال احداث دارد.
آساق ** 2100 **1611
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن