تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):روز غدیر در آسمان مشهورتر از زمین است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814650300




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

غار زینگان، بهشت رویایی گردشگران در ایلام


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

غار زینگان، بهشت رویایی گردشگران در ایلام ایلام- ایرنا- موسم عید و تعطیلی نوروز که از راه می رسد همه برای دیدن جاذبه های طبیعی و آثار باستانی بار سفر را می بندند و راهی نقاط مختلف کشور برای سیر و سیاحت می شوند.


به گزارش ایرنا، فرقی نمی کند که از کجا باشی و به کدام دیار بخواهی رهسپار شوی، همه جای ایران به قدری زیبا و شگفت انگیز است که هر گوشه اش تاریخی قطور از روزهای گذشته و باستانی است و مملو از جذبه و آثار تاریخی.
به اصفهان و نصف جهانش، به شیراز و عطر بهار نارنجش، به همدان و تاریخ مانایش، به کرمانشاه و طاق شیرین و فرهادش و به ایلام و عروس زاگرسش، به هر کجایش که پا بگذاری زیبایی است که چشمانت را می نوازد.
استان ایلام با قدمتی به اندازه تاریخ کهن مامن گذشتگان پیش از تاریخ بوده و دوره عیلام باستان بر اساس اسناد و آثار تاریخی که از آن کشف شده خود گویای پیشینه ریشه دار این منطقه است.
مردمانی مهمان نواز، استانی با کوه ها و دشت های زیبا و مملو از درختان بلوط و بنه که این روزها در این ایام بهار هر ذره از خاکش آنچنان زیبا و باشکوه شده که تصویری بی نهایت زیبا از حسن سلیقه خالق بی همتا در برابر چشمانت به نمایش می گذارد.
در این بین ˈغار زینگانˈ معروف به غار بهشت یکی از این آثار و جاذبه های طبیعی باشکوه و بسیار دیدنی است که تنها حضور در این غار می تواند، زیبایی بی مثالش را بازگو کند.
این غار در فاصله پنج کیلومتری شهر فرهنگی صالح آباد در شهرستان گرمسیری مهران واقع شده است.
خنکای دلپذیر، آب زلال و گوارایش، سبزه ها و گل هایی که بر دیوار غار رویش کرده آن را همچون قصری باشکوه مزین کرده است.
این غار روباز و شگفت انگیز که بیش از یک کیلومتر طول دارد، دارای آب فراوان و زلال، دهلیزهای آبگیر، قندیل های متعدد و آبچک های طبیعی و بسیار جالب است.
هوای داخل آن به ویژه در تابستان گرم و طاقت فرسا به قدری خنک و مطبوع است که احساس دلپذیری به تفرج کنندگان می دهد.
در حالی که منطقه صالح آباد در تابستان بیش از 40 درجه گرما دارد، اختلاف هوای بیرون غار با درون آن بطور تقریب 50 درجه است و به همین دلیل آن را ˈغار بهشتˈ نیز می نامند.
سرخس ها، جلبک ها، گل ها و گیاهان خودروی داخل غار، رنگ سنگ ها، پیچ و خم داخل غار، لب های به هم دوخته قسمت هایی از سقف غار همه و همه حکایت از شگفتی های طبیعت است.
این غار یکی از جاذبه های مهم توریستی استان ایلام است و همه ساله در ایام مختلف شمار زیادی از گردشگران بومی و غیر بومی از آن بازدید می کنند.
از شهر صالح آباد تا ورودی غار زینگان پنج کیلومتر جاده وجود دارد که تمام مسیر جاده دسترسی به غار از داخل آب رودخانه می گذرد و این باعث لذت بیشتر به گردشگران و بازدید کنندگان می شود.
درون غار و در تمام طول مسیر آب زلالی جاری است به گونه ای که در بیشتر قسمت ها باید از درون آب عبور کنی.
در طول غار قطره های زلال آب از بالا بر روی سر و صورت شما فرود خواهد آمد و لذت بازدید از غار را دوچندان می کند.
بهترین زمان برای پیمایش غار زینگان بهار و تابستان است که هوای منطقه تا حدی رو به گرما می نهد.
آبچک های طبیعی در طول غار طراوت خاصی به آن بخشیده و حضور در این غار زیبا را بسیار لذت بخش می کند.
غار زینگان هر سال در ایام نوروز مورد توجه دوستداران طبیعت و جاذبه های ناشناخته قرار می گیرد به طوری که روزانه صدها نفر با طی مسافت پنج کیلومتر از جنوب غرب امامزاده علی صالح(ع) به این غار شگفت انگیز عزیمت می روند.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: غار زینگان یکی از جاذبه های طبیعی بسیار دیدنی استان ایلام محسوب می شود.
ˈعبدالمالک شنبه زادهˈ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این غار بسیار زیبا و دیدنی به غار بهشت معروف است و یکی از غارهای شگفت انگیز استان و حتی کشور بشمار می رود.
وی افزود: تاکنون اطلاع رسانی مناسبی در خصوص معرفی بیشتر این غار به هم وطنان صورت نگرفته است.
وی ادامه داد: با توجه به اختلاف دمای داخل غار و بیرون آن که در برخی مواقع به بیش از 25 درجه سانتی گراد می رسد این غار یکی از جاذبه های بسیار دیدنی و طبیعی استان بشمار می رود.
شنبه زاده گفت: در چند سال گدشته پیگیری هایی به منظور فراهم کردن جاده دسترسی و ایجاد امکاناتی برای جذب گردشگران در اطراف این غار صورت گرفته است.
وی اظهار کرد: زیر ساخت های تامین آب و برق این غار توسط دولت صورت گرفته اما بهره برداری از آن دو سال پیش به بخش خصوصی سپرده شده است.
وی ابراز امیدواری کرد که با اختصاص اعتبار مناسب و تکمیل زیر ساخت ها و فراهم کردن امکانات مناسب برای گردشگران و معرفی هر چه بیشتر این غار به شهروندان بتوان این جاذبه طبیعی گردشگری را به همه معرفی کرد. ک/4
7177/540
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن