تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:   
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802762504




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مردم‌سالاری؛ حزبی که ایران‌محوری و جوان‌گرایی را از ابتدا اساس کار خود قرار داد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: دانشنامه سیاسی/
مردم‌سالاری؛ حزبی که ایران‌محوری و جوان‌گرایی را از ابتدا اساس کار خود قرار داد
حزب مردم‌سالاری تشكيلاتی است سياسي، مستقل و برخاسته از متن عموم مردم به دنبال پیروزی محمدخاتمی در دوم خرداد 1376 با تلاش جمعی از فعالان اصلاح‌طلب و به منظور حمایت از گفتمان اصلاح‌طلبی در سال 1377 ابتدا در شهرهای استان سمنان شکل گرفت.
به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، حزب مردم‌سالاری تشكيلاتی است سياسی، مستقل و برخاسته از متن عموم مردم كه در اساسنامه حزبی، به اختصار «مردم‌سالاری» ناميده می‌شود.
 







به دنبال پیروزی "محمدخاتمی" در دوم خرداد 1376 با تلاش جمعی از فعالان اصلاح‌طلب و به منظور حمایت از گفتمان اصلاح‌طلبی در سال 1377 ابتدا در شهرهای استان سمنان شکل گرفت و پس از تصویب اساسنامه آن در تاریخ 1378/7/3 در کمیسیون ماده 10 قانون احزاب، پروانه آن در دهم آبان 1378 به نام حزب مدافعین پیام دوم خرداد صادر شد.



حزب مردم‌سالاری با عنايت به ضرورت دفاع از پيام حماسه‌هائی همچون دوم، سوم و پانزدهم خرداد و با تكيه به مبانی فكری و اعتقادی همچون اعتقاد راسخ به دين مبين اسلام به عنوان جامع‌ترين مكتب الهي، اعتقاد ثابت به حاكميت مردم و عدم تقابل آن باحاكميت الهي، اعتقاد جدی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ايران به عنوان مبانی نظم اجتماعی و اعتقاد عميق به آ‌رمان‌های والای امام خمينی (ره) و اصل ولايت فقيه به عنوان محور مشترك تمامی فعاليت‌ها تاسيس مي‌شود.



در پی برگزاری اولین کنگره در دوم خرداد 1381 این حزب به نام حزب مردم‌سالاری تغییر نام یافت و اصلاحات اساسنامه آن در مورخ 81/6/4 به تصویب کمیسیون ماده 10 قانون احزاب رسید.


حزب مردم‌سالاری فعالیت خود را عملاً پس از 18 خرداد 1380 و به دنبال راه‌اندازی روزنامه مردم‌سالاری در نیمه دوم سال 1380 شروع کرده است.


دبیرکل این حزب سیاسی "مصطفی کواکبیان" است که تاکنون موفق به برگزاری 12 کنگره در طول فعالیت شده است که آخرین کنگره آن در بهمن ماه با شعار "حقوق شهروندی، اقتصاد عادلانه، دیپلماسی هوشمندانه" برگزار شد.


حزب مردم‌سالاری و حزب همبستگی در دو انتخابات گذشته از متحدین حزب اعتماد ملی بوده و در انتخابات مجلس هشتم اقدام به راه‌اندازی ائتلافی به‌ عنوان «ائتلاف مردمی اصلاحات» در برابر «ائتلاف اصلاح‌طلبان» کرد.


شعار حزب مردم‌سالاری در ابتدای تاسيس اين حزب 
 
این حزب با سه شعار خداباوری، نوگرایی و مردم‌سالاری و با سه ویژگی ایران‌محوری، جوان‌گرایی و تخصص‌مداری شكل گرفته است. 
 
اعضا حزب مردم‌سالاری معتقدند كه این حزب به معنای واقعی كلمه از  قشر زيرين جامعه به سطوح بالاتر شكل گرفته است و هرگز هیچ مقام دولتی یا حكومتی در تاسیس آن نقشی نداشته  و خوشبختانه تاكنون وامدار هیچ نهاد و موسسه و یا به اصطلاح شخصیت حقیقی یا حقوقی نشده و باهویتی مستقل به صورت خودجوش از متن عموم مردم برخاسته است. 








اركان حزب مردم‌سالاري


 کنگره، شورای مركزی، دبيركل، دفتر سياسی، هيات اجرايی، و هيات داوری از جمله ارکان حزب مردم‌سالاری هستند.



كنگره: بالاترين مرجع تصميم‌گيری است كه حداقل سالی يك بار با همکاری اعضای شورای مركزی، اعضای دفتر سياسی، دبيركل، اعضای هيات اجرايی، اعضای هيات داوری، دو يا سه نفر از اعضای حوزه‌های مستقر در تهران و هر يك از استان‌ها و شهرستان‌ها در تهران تشکیل می‌شود مگر اینکه شورای مركزی تشكيل آن را در محل ديگری تصويب كند.


جلسات كنگره با حضور دو سوم اعضا رسميت می‌يابد و مصوبات آن با رأی نصف به علاوه يك اعضای حاضر در جلسه معتبر است 


شورای مركزی: این شورا مسوليت اساسی رهبری و برنامه‌ريزی «مردم‌سالاری» را بر عهده دارد و در تمامی امور مربوط به فعاليت‌های «مردم‌سالاری» مستقيما در برابر كنگره مسئول است.


شورای مركزی دارای 31 عضو اصلی و 6 عضو علی‌البدل است كه كنگره از ميان شايسته‌ترين اعضای «مردم‌سالاری» كه دارای يك سال سابقه عضويت باشند برای مدت 2 سال انتخاب می‌شوند.




دفترسياسی: این دفتر دارای 11 عضو اصلی و 5 عضو علي‌البدل است كه از ميان اعضای «مردم‌سالاری» برای مدت 2 سال انتخاب می‌شوند.



هيات اجرايی: وظيفه هماهنگی و هدايت كميته‌های اجرايی «مردم سالاری» را برعهده دارد مركب از روسای كميته‌ها كه برای مدت 2 سال انتخاب می‌شوند.


دبیرکل: بالاترین مقام اجرايی حزب است. 


هيات داوري: 4 عضو اصلی و 2 عضو علی‌البدل است كه از برجسته‌ترين اعضا كه سابقه فعاليت سياسی و ترجيحا آشنا به امور حقوقی باشند، برای مدت 2 سال انتخاب می‌شوند.


مرامنامه «مردم‌سالاري» مشتمل بر يك مقدمه و سه بخش مبانی اعتقادی و اهداف و اصول خط مشی و اساسنامه آن دارای چهار فصل، سی و چهار ماده و بيست و هفت تبصره است كه در سال‌های 1378 و 1381 به تاييد كميسيون ماده 10 قانون احزاب رسيد.


اهداف حزب مردم‌سالاری


پاسداری از دستاوردها و ارزش‌های انقلاب اسلامي، افزايش سطح آگاهي‌های عمومی جهت تحقق تمامی امور جامعه براساس خردمندی و حكمت، حاكميت قانون و قانونمداری در تمامی زمينه‌ها، مشاركت گسترده مردم در اداره امور جامعه، سازندگی و توسعه پايدار و همه جانبه در سطح كشور، تامين آزادی‌های سياسی و اجتماعی و محو هرگونه خود كامگی و انحصارطلبی، عدالت‌گستری و تبعيض‌زدايی در تمامی سطوح جامعه، انسجام نيروهای معتقد بر توسعه جامعه مدنی اسلامی، حفظ وحدت اسلامی و وفاق ملی، حفظ استقلال و تماميت ارضی كشور و گسترش روابط عادلانه بين‌المللی بر مبنای سه اصل عزت، حكمت و مصلحت از جمله اهداف حزب مردم‌سالاری است.


ارگان مطبوعاتی حزب: روزنامه مردم‌سالاری


انتهای پیام/









تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن