تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس روزه دارى را سير نمايد، خداوند از حوض (كوثر) من شربتى نصيب او خواهد كرد كه پس ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820981945




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رشد صنعت حمل و نقل ايران در سال هاي پيش رو


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ فروردين ۱۳۹۳ (۹:۰ق.ظ)
رشد صنعت حمل و نقل ايران در سال هاي پيش رو موسسه بيزينس مانيتور با اشاره به روند رو به رشد صنعت حمل و نقل ايران توسعه اين صنعت را در رابطه مستقيم با سياست هاي هسته اي و روند مذاکره ايران و قدرت هاي غربي مي داند.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج، موسسه بيزينس مانيتور با توجه به خط مشي معتدل حسن روحاني، رئيس جمهور ايران و احتمال لغو تحريم ها، چشم اندازي اميدوار کننده و روندي رو به رشد را براي بخش حمل و نقل پيش بيني مي کند. اگر چه بنادر و کشتي راني ايران همچنان با چالش هاي مهمي رو به رو هستند و بخش حمل و نقل ريلي نيز به سرمايه گذاري وسيعي نيازمند است.
پيش بيني هاي بيزينس مانيتور حاکي از رشد 3.1 درصدي توان عملياتي بندرعباس در سال 2014 و ميانگين رشد 6 درصد تا سال 2018 است. حجم حمل و نقل جاده اي نيز در سال 2013 شاهد رشدي 4.6 درصدي بوده و تا سال 2018 به طور متوسط 7.3 درصد رشد خواهد داشت. رشد حمل نقل ريلي در سال 2014 معادل 1.9 درصد خواهد بود و تا سال 2018 رشدي 2.9 درصدي را تجربه خواهد نمود. نرخ رشد براي حمل نقل هوايي در سال 2014 معادل 0.6 درصد خواهد بود و تا سال 2018 به طور متوسط 1 درصد رشد خواهد داشت.
بر اساس اين گزارش، اگر چه امکان لغو تحريم هاي اتحاديه اروپا بر حمل و نقل دريايي ايران وجود دارد اما نمي توان آن را يک امتياز مثبت براي ايران به حساب آورد. زيرا تحريم هاي سنگين آمريکا بر کشتي راني ايران همچنان به قوت خود باقي است. تحريم هاي آمريکا موجب پيچيدگي در فرآيند تعامل ايران با ساير کشورها خواهد بود.
به گفته عبدالعلي صاحب محمدي، مدير عامل شرکت راه آهن ايران، شهر خرمشهر ايران طي سه سال آينده از طريق خط را آهن به شهر بصره در عراق مرتبط خواهد شد. پروژه اي که باعث رونق روابط اقتصادي ايران و عراق و رشد صنعت حمل و نقل ايران خواهد شد. همچنين براساس گفته هاي بابک زنجاني، مالک شرکت هواپيمايي قشم، در سال جاري 39 فروند هواپيماي جديد به ناوگان شرکت هواپيمايي قشم افزوده خواهد شد. اين در حاليست که طبق گفته حميد رضا پهلواني، رئيس سازمان هواپيمايي کشوري در سال گذشته تنها 19 فروند هواپيماي جديد به ناوگان هوايي ايران افزوده شده بود.
بر طبق اين گزارش، خطرات و چالش هاي زيادي همچنان بر سر راه توسعه صنعت حمل و نقل ايران قرار دارد. توسعه اين صنعت در رابطه مستقيم با سياست هاي هسته اي ايران در سال هاي آينده و روند مذاکرات ايران با قدرت هاي غربي است. شکست ايران در مذاکرات مي تواند منجر به بحران اقتصادي شديد و رشد منفي صنعت حمل و نقل در ايران در سال هاي آينده شود. انتخاب حسن روحاني به عنوان رئيس جمهور جديد و سياست هاي معتدل تر وي مي تواند به فرايند مذاکرات و دستيابي به نتايجي عملي، سرعت بيشتري ببخشد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن