تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 17 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك حديث بفهمى بهتر است از آن كه هزار حديث [نفهميده] نقل كنى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1800424905




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ادعای جدید آمریکا درباره ایران / ایران ناو هواپیما بر نیمیتز می سازد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: ادعای جدید آمریکا درباره ایران / ایران ناو هواپیما بر نیمیتز می سازد


مقامات آمریکایی مدعی شدند که ایران در حال ساخت نمونه‌ای از یک فروند ناو هواپیمابر آمریکایی نزدیک شهر بندرعباس در خلیج فارس است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه ، سه مقام دولت آمریکا مدعی شدند، تهران روند این ساخت و ساز "عجیب" در نزدیک بندرعباس در خلیج فارس را پنهان نکرده است و تصاویر ماهواره‌ها، این کشتی را نشان می دهد که اندک اندک درحال شکل گیری است و شبیه ناو هواپیمابر آمریکا از نوع نیمیتز است. ناو هواپیمابر نیمیتز، دارای سامانه پیشرانه  متشکل  از دو راکتورهسته ای است، که در محفظه ای زره پوش دروسط ناو قرار دارند که نیروی توربین های ناو را تامین می کنند. با اینکه خود ناو سلاح جنگی محسوب نمی شود، ولی برای افزایش قدرت دفاعی آن، مجهز به موشک های زمین به هوای seasparrow و موشک های ضد موشک RAM و چهار توپ چرخان 20 میلیمتری با برد 1.5 کیلومتر است . ارتفاع این ناو  برابر با یک ساختمان بیست طبقه ( از آب) و طول 333 متر و دلیل این بزرگی و عظمت توانایی این فرودگاه کوچک در به پرواز در آوردن فوری هواپیما های جنگی است.
ساخت ناو هواپیمابر نیمیتز درایران

برخی مقامات دروزارت دفاع آمریکا که خواستند نامشان فاش نشود، به خبرگزاری فرانسه گفتند: معتقدیم که ایرانی ها تلاش می کنند ازاین راه، کارتبلیغاتی بکنند واین اقدام عجیب است. نمی دانیم ایران با ساخت این کشتی درپی چیست؟

این مسئولان با این حال تاکید کردند: این نمونه یک ناو هواپیمابر در حال کار نیست یا سامانه محرکه هسته ای ندارد. این کشتی  یک شناوربزرگ است که طوری تجهیز شده  است که شبیه ناوهواپیمابرباشد. به گفته این مسئولان، تهران درگذشته نیزاقدام به ساخت کشتی ها برای  رزمایش های خود کرد و سپس تصاویرغرق شدن کشتی ها را با اصابت موشک ها درتلویزیون به نمایش گذاشت.

روزنامه نیویورک تایمز نخستین بار به نقل از برخی مسئولان آمریکایی از این طرح جدید خبر داد و این مسئولان آمریکایی پیش بینی کردند که تهران می خواهد با هدف تبلیغات نظامی یک ناوهواپیمابر ساختگی را جلوی دوربین های تلویزیون منفجر کند.

درهمین حال، شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا نیز گزارش داد: مسئولان آمریکایی گفتند که ایران درحال ساخت یک نمونه از یک ناو هواپیمابر است. برپایه این گزارش، این مسئولان آمریکایی درواشنگتن درباره  این که این ناو، یک کشتی جنگی واقعی باشد یا ایران توانایی ساخت یک ناو هواپیمابر را داشته باشد، ابراز شک و تردید کردند.

شبکه سی ان ان نوشت: تصاویر ماهواره ای یک نمونه بزرگ از ناو نیمیتز سی وی ان 68 را نشان می دهد که روی عرشه آن به نظر هواپیماهای آمریکایی کپی شده وجود دارد و ساخت آن درنزدیک بندر عباس در جریان است.

برپایه این گزارش، ناو هواپیمابر ایران نسخه ای از ناو هواپیمابر نیمیتز سی وی ان 68 آمریکا است و حتی شماره همان ناو یعنی 68 را با خود دارد اما هدف از ساخت آن همچنان مبهم است.

برپایه این گزارش، مسئولان آمریکایی در اینکه این نمونه یک ناو هواپیمابر باشد یا این که ایران قدرت فناوری ساخت یکی از آنها را داشته باشد، شک و تردید دارند. ناو هواپیمابر نیمیتز سی وی ان 68 آمریکا با سوخت هسته ای کار می کند و ستون فقرات نیروی دریایی آمریکا وبزرگترین کشتی جنگی در جهان است.


شنبه ۲ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن