تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب و اندوهش برطرف شود، به تنگدست مهلت دهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804107092




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فایننشال تایمز: آمریکا محفل درونی پوتین را هدف قرار داد


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: فایننشال تایمز: آمریکا محفل درونی پوتین را هدف قرار داد بین الملل > اروپا - واحد مرکزی خبر نوشت:

روزنامه فایننشال تایمز نوشت آمریکا در واکنش به اقدامات روسیه در اوکراین ، محفل داخلی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را هدف قرار داده است.
این روزنامه در شماره امروز خود در اینترنت در مقاله ای به قلم ریچارد مک گریگور در واشنگتن ، پیتر اشپیگل در بروکسل ، رومن اولیرچیک در کی‌یف و استیون واگستایل در برلین نوشت:
باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه قلب محفل درونی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را هدف قرار داد و علیه 20 مقام و یک بانک روسیه که از نزدیکترین همکاران او هستند تحریم هایی وضع کرد.
واکنش آمریکا به اقدام مسکو که شبه جزیره کریمه را به خاک روسیه ضمیمه کرده است به تغییر بی درنگ مالکیت گونور Gunvor ، چهارمین دلال نفتی بزرگ جهان ، انجامید. بنا بر اعلام این شرکت ، گنادی تیمچنکو ، یکی از موسسان این شرکت که در فهرست سیاه تحریم های آمریکا قرار گرفته است ، سهام 43 درصدی خود را فروخت تا این شرکت بدون مشکلی به فعالیت های عادی خود ادامه دهد.
تشدید تحریم های روسیه موجب شد آژانس رتبه بندی «استاندارد اند پورز» چشم انداز خود را برای بدهی روسیه با استناد به «بالا رفتن مخاطرات ژئوپولیتیک و اقتصادی» از وضع باثبات به منفی تنزل دهد.
اوباما گفت آمریکا در صدد است «هزینه های بیشتری را علیه مسکو» به سبب اقداماتش در اوکراین تحمیل کند.
اتحادیه اروپا نیز در نشستی جداگانه تصمیم گرفت فقط 12 نام جدید را به فهرست 21 مقام روسیه که پیشتر در فهرست ممنوعیت صدور روادید و مسدود شدن دارایی ها قرار گرفته بودند اضافه کند.
علاوه بر اسامی جدید ، که به گفته مقامات اتحادیه اروپا شامل یکی از روزنامه نگاران روس نیز می شود ، رهبران اروپا همچنین نشست اتحادیه اروپا-روسیه را لغو کردند. اما آنها نتوانستند تحریم های اقتصادی گسترده تری وضع کنند و فقط کمیسیون اروپا را مامور کردند اگر روسیه بیش از پیش اوکراین را بی ثبات کند ، چنین تحریم هایی را آماده کند.
مقامات اتحادیه اروپا گفتند عالی ترین مقام روسیه در فهرست تحریم ها ، که قرار است روز جمعه منتشر شود ، دمیتری روگوزین معاون نخست وزیر روسیه است. وی پیشتر در فهرست تحریم های آمریکا قرار گرفته است. دو فرمانده نظامی ارشد روسیه نیز در این فهرست هستند.
اوباما گفت از اختیارات اجرایی خود برای اعمال تحریم های اقتصادی فراگیرتر به منظور مقابله با «مخاطرات خطرناک تشدید تنش» استفاده کرده است. وی گفت :«این نتیجه ای مطلوب ما نیست. این تحریم ها نه فقط بر اقتصاد روسیه تاثیر مهمی خواهد داشت ، بلکه ممکن است برای اقتصاد جهانی نیز مخرب باشد.» این تحریم ها ممکن است پیامدهای وسیع تری برای رهبران ، سرمایه گذاران ، شرکای تجاری ، صادر کنندگان و مشتریان افراد این فهرست داشته باشد.
مسکو نیز با ممنوع کردن ورود 9 مقام آمریکایی به روسیه ، از جمله سناتورهای ارشد و مقامات دولتی، واکنش نشان داد.
گونور اعلام کرد تیمچنکو سهام خود را چهارشنبه ، یک روز قبل از اعلام تحریم های غرب ، فروخت. این شرکت اعلام کرد :«ما این تغییر در مالکیت شرکت را برای رعایت احتیاط و با توجه به این احتمال که ممکن است تیمچنکو مشمول تحریم قرار بگیرد آماده کرده بودیم. با این حال ، زمان و اقدامات آمریکا در این هفته کاملا غیرمنتظره بود.»
یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت مقامات تحریم شده روسیه به خدمات مالی در آمریکا دسترسی نخواهند داشت و کار معامله به دلار برای آنها دشوار خواهد شد. وی گفت :«توانایی این افراد برای ادامه دادن به کار در اقتصاد جهانی به شدت محدود خواهد شد.»
فهرست تحریمی آمریکا شامل چند مقام و تاجر ارشد می شود که ارتباط مستقیم با پوتین دارند. این فهرست شامل سرگئی ایوانف ، رئیس کارکنان ریاست جمهوری ، آندره فورسنکو دستیار پوتین ، سرگئی میرونوف از حزب روسیه عادل ، و ولایمیر یاکونین رئیس راه آهن روسیه می شود.
همچنین علیه بانک روسیا ، که بیشتر سهام آن متعلق به یوری کووالچوک از متحدان دیرینه پوتین است ، تحریم هایی اعمال شده است. این بانک که مقر آن در سن پترزبورگ است دارایی های زیادی در رسانه های روسیه ، مخابرات و نهادهای مالی دارد و در چهارمین شرکت اپراتور تلفن همراه بزرگ روسیه نیز به طور مستقیم سهام دارد. این بانک همچنین در بانک دولتی «گازپروم بانک» و نیز بزرگترین کانال های تلویزیونی روسیه سهام غیرمستقیم دارد.
اوباما گفت این بانک از افراد مشمول تحریم های آمریکا «پشتیبانی مادی» می کند.
وزارت خزانه داری آمریکا تحریم تیمچنکو را اینگونه توجیه کرد که پوتین «در گونور سرمایه گذاری کرده است و ممکن است به وجوه این شرکت دسترسی داشته باشد.»
گونور نیز در واکنش اعلام کرد :«گونور اصولا رد می کند که ولادیمیر پوتین سهمی در مالکیت این شرکت دارد یا اینکه از تجارت ما به صورت مستقیم یا غیرمستقیم سود می برد. این تلقی اساسا غلط و ناراحت کننده است».
آمریکایی های مشمول فهرست تحریم های روسیه علیه واشنگتن شامل جان بینر رئیس مجلس نمایندگان ، و سناتورها جان مک کین و هری رید می شود. مایکل استیل ، سخنگوی بینر گفت :«رئیس مجلس نمایندگان از اینکه در فهرست کسانی قرار گرفته است که می خواهند در برابر تجاوزگری پوتین بایستند به خود می بالد.»
برخی روس های مشمول تحریم های آمریکا نیز واکنشی مشابه نشان دادند. یاکونین به فایننشال تایمز گفت :«من چیزی جز احساس رضایت (از بودن در این فهرست) ندارم. من نمی خواستم به آمریکا سفر کنم. من هیچ دارایی ندارم. بنابراین این تحریم اصلا برای من ناراحت کننده نیست.»
روزنامه نگار روس که گفته می شود دمیتری کیسلف Dmitry Kiselev نام دارد از مجریان مشهور گروه رسانه ای «روسیا سگودنیا» است که تحریم او بیش از همه جنجال برانگیز بود. وی اوایل این هفته در تلویزیون روسیه گفت روسیه «تنها کشور جهان است که آماده است آمریکا را به خاکستر رادیواکتیو تبدیل کند.»
هرچند کیسلف رئیس تبلیغاتچی های پوتین قلمداد می شود ، برخی کشورها از گنجاندن نام او در فهرست تحریم ها انتقاد کردند زیرا او دخالت مستقیم در تجاوز به کریمه نداشته است. برخی نیز به سبب اینکه یک روزنامه نگار هدف تحریم قرار گرفته است انتقاد کردند. 4949



جمعه 1 فروردین 1393 - 11:45:00





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن