تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه دارى (در حكم) دهانى است كه جز به خير سخن نگويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815280994




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از تاریخ تولد نوروزی اشتون تا ...- حاشیه های وین


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

از تاریخ تولد نوروزی اشتون تا ...- حاشیه های وین وین - ایرنا - دومین مرحله مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 در وین که چهارشنبه (دیروز) پایان یافت، کانون خبری جهان بود و در حاشیه های این نشست نیز بیش از همه لبخند سیاسیون اتمی خودنمایی می کرد که در کانون دوربین ها قرار داشت.


به گزارش ایرنا، سیاسیون در دو روز مذاکرات، هنگامی که از محل نشست خارج می شدند، لبخند می زدند و خبرنگاران نیز با این جمله مذاکره کنندگان که «این دور از مذاکرات موفقیت آمیز است» در می یافتند مذاکراتی سنگین و فشرده انجام شده که باید همچنان تا نتیجه نهایی ادامه دهند.
«کاترین اشتون» بارونس انگلیسی و رییس هیات مذاکره کننده 1+5، با لبخندها و خنده های حاکی از رضایت، تلاش کرد از دیپلمات کهنه کار ایرانی یعنی محمدجواد ظریف پیشی بگیرد.
- «اشتون، متولد نوروز است»، این خبر را یک مقام آمریکایی ضمن تبریک نوروز به ایرانیان در حاشیه برگزاری نشست پایانی مذاکرات وین 2، اعلام کرد.
مقام آمریکایی مشخص کرد که رییس 58 ساله و باتجربه سیاست خارجی اتحادیه اروپا، 20 مارس 1956 در آپ هالند انگلیس متولد شده است و در واقع آن روز، نوزاد نوروزی بوده است.
- خانم اشتون هم که در حاشیه سفر خود به اصفهان گفته بود، به خاطر نوروز، مذاکرات را زودتر تمام خواهیم کرد تا مذاکره کنندگان و خبرنگاران ایرانی اولین روز عید را کنار خانواد های خود باشند، با بیان عبارت «تبریک سال نو مبارک» به زبان فارسی به عهد خود وفا کرد.
- تریبون «مایکل مان» سخنگوی اشتون چهره مورد توجه خبرنگاران با میکروفون روشن هم فرصتی برای گرفتن عکس های یادگاری شد.
در این دوره هم که مایکل مان تنها یک بار امکان برپایی نشست خبری با خبرنگاران را یافت، خبرنگاران فرصت بیشتری داشتند با تریبون او و پرچم های ایران و اتحادیه اروپا روی آن، عکس های یادگاری بگیرند.
بیشتر کسانی که پشت تریبون می رفتند به این نکته توجه نداشتندکه صدا از بلندگو پخش می شود و همه می توانند، حرف زدن و شوخی های اهل رسانه را بشنوند.
- دویدن های خبرنگاران ایرانی مقیم خارج برای رسیدن به اعضای هیات ایرانی و طرح پرسش، مورد توجه هیات های مختلف و حاضران قرار داشت.
حضور دیپلمات های ارشد و مقام های سیاسی ایران در مذاکرات هسته ای، فرصتی برای خبرنگاران ایرانی رسانه های فارسی زبان خارج از کشور است تا بتوانند با دولتمردان ایرانی مصاحبه کنند.
در این میان، سیدعباس عراقچی معاون امور حقوقی و امور بین المللی وزارت خارجه و سخنگوی تیم مذاکره کننده که برای تشریح دستاورد جلسات روزانه، بیشتر در جمع خبرنگاران حاضر می شد، در تیررس این خبرنگاران قرار داشت.
اما خبرنگاران ایرانی خارج نشین پس از ناکامی در گرفتن مصاحبه از مقام های ایرانی، چاره ای جز پخش تصاویر دویدن به دنبال آنها در مسیر ورود یا خروج محل برگزاری نشست خبری، در رسانه های خود نداشتند.
نکته جالب، این خبرنگاران پرتعداد که تقریبا افراد ثابتی در همه دورهای مذاکرات اتمی هستند، برای گرفتن خبرها به خبرنگاران اعزامی از ایران متوسل می شدند تا گزارش های خود را به نقل از منابع آگاه منتشر کنند.
- فعالیت و حجاب بانوان خبرنگار ایرانی و پوشش تیم مستند سازان جهادی هم محور توجه خارجی ها قرار داشت.
حجاب بانوان خبرنگاران ایرانی حاضر در مذاکرات هسته ای همیشه یکی از سوژه های اصلی تصویر برداران و خبرنگاران خارجی بوده و هست و در اکثر مواقع، عکاسان و فیلمبرداران رسانه های خارجی مشغول ثبت تصاویر از فعالیت خبری خبرنگاران خانم با حجاب اسلامی هستند.
همچنین حضور گروه مستندساز مذاکرات هسته ای که همگی چفیه و لباس هایی شبیه رزمندگان داشتند که یکی از خبرنگاران شناخته شده تلویزیون صدای آمریکا از آن به عنوان لباس فرم یاد می کرد، مورد توجه قرار گرفت.
اروپام** 1701** 1553
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن