تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814678129




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همراهی مردم و مسوولان در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی ضروری است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

درپیام نوروزی آیت الله نورمفیدی تاکید شد/ همراهی مردم و مسوولان در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی ضروری است گرگان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان در آستانه فرارسیدن سال 1393،درپیامی این مناسبت رابه مردم استان تبریک گفت و بر همراهی مردم و مسوولان برای اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی تاکید نمود.


به گزارش ایرنا، آیت الله ˈسید کاظم نورمفیدیˈ روز پنجشنبه در این پیام ضمن آرزوی سالی خوش برای ملت ایران به ویژه مردم استان گلستان، بر عزم ملی، همدلی و همراهی مسوولان و مردم در اجرای سیاست های کلی اقتصادی مقاومتی که مقام معظم رهبری آن را ابلاغ نمودند، تاکید کرد.
در این پیام آمده است: اولین روز سال 1393 مصادف با روز جمعه، عید اسلامی است که این تقارن را باید به فال نیک گرفت و امیدوارم پروردگار در این سال جدید نظر لطف خود را به ملت ما بیشتر کند.
امام جمعه گرگان با بیان اینکه سال 1392 توسط مقام معظم رهبری سال حماسه سیاسی و اقتصادی نامگذاری شده بود، افزوده است: به لطف الهی حماسه سیاسی آن با برگزاری انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری به بهترین شکل و گسترده ترین حضور مردم و بعد از آن هم با برگزاری باشکوه راهپیمایی 22 بهمن ماه، به تحقق پیوست که در نتیجه آن دولت تدبیر و امید بر سرکار آمد و با آمدنش امید و نشاط را در جامعه به وجود آورد.
نماینده گلستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه پیام نوروزی خود گفته است: تحقق حماسه اقتصادی نیاز به راهکار دارد که با ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، این راهکارها مشخص شدند، به عبارت دیگر حماسه اقتصادی باید در قالب اقتصاد مقاومتی متجلی شود.
امام جمعه گرگان افزوده است: اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی را در یک جمله تعریف کنیم، یعنی اینکه اقتصاد ما باید رو به رشد، پیشرونده، متعالی و مقاوم باشد، به عبارت دیگر در برابر فشارهای دشمنان نشکند و در عین حال روند رو به رشد داشته باشد.
به گفته وی، اقتصاد مقاومتی الزاماتی دارد و همه مردم و مسوولان باید به آن پایبند بوده و خواهان پیشرفت کشور باشند و تحقق اقتصاد مقاومتی بدون تردید نیازمند توجه ویژه به این الزامات است.
آیت الله نورمفیدی افزوده است: یکی از این الزامات، رهایی از وابستگی به نفت است.
وی ادامه می دهد: از هنگامی که نفت استخراج شد اقتصاد ما وابسته به نفت شد، این وابستگی اقتصاد ما را شکننده کرد و امروزه نفت در اختیار قدرتمندان عالم است و آنها قیمت آن را تعیین و حتی تحریم می کنند و اقتصادی که چنین وضعیتی داشته باشد در شرایط بحرانی می شکند.
امام جمعه گرگان با اشاره به الزام مردمی شدن اقتصاد، گفته است: وقتی مردم وارد عرصه شوند، قطعا پیروز خواهیم شد، دفاع مقدس اگر در انحصار نیروهای رسمی مسلح بود با مشکل مواجه می شدیم، مردم قدرت لایزال هستند که به قدرت لایزال الهی متصل هستند.
وی در خصوص الزام توجه به تولید رقابتی و حمایت از تولیدکنندگان نیز افزوده است: کالاهایی را تولید کنیم که در بازارهای بین المللی علاوه بر رقابت، توانایی سبقت گرفتن از کالاهای مشابه خارجی راداشته باشد.
آیت الله نورمفیدی گفته است: آسان سازی و همراهی همه دستگاه ها با تولیدگران نیز در این زمینه باید مدنظر باشد، اگر کسی به دنبال تولید است نباید در پیچ و خم های اداری خسته شود و تولیدکنندگان باید احساس کنند که در جامعه منزلت دارند.
وی در خصوص الزام مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی نیز افزوده است: باید فضای فعالیت اقتصادی سالم باشد تا هر کسی که وارد این فضا شد، احساس امنیت کند و مردم و مسوولان از او حمایت کنند.
نماینده ولی فقیه در گلستان توجه به صنایع دانش بنیان، گسترش صادرات و کنترل واردات و اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی با همه خصوصیاتی که مقام معظم رهبری بیان کرد را از دیگر موارد بیان نمود که نیاز به عزم ملی دارد.
به گفته وی، حل مشکلات اقتصادی نیازمند برنامه، فکر و زمان است و در این مسیر باید از اقتصاددان هایی که برتری و سلامت فکری دارند، استفاده شود تا بتوانیم در درازمدت به یک اقتصاد شکوفا و پیشرونده تبدیل شویم که در دنیا قدرت اظهارنظر داشته باشد.
امام جمعه گرگان در پایان افزوده است: امیدوارم توفیق الهی و دعای خیر مردم همیشه همراه مسوولان باشد و در سال 1393 شاهد برداشتن گام های محکم، پیگیر و بابرنامه برای تحقق اقتصاد مقاومتی باشیم به گونه ای که اواخر سال آینده از اجرای آن احساس شادی و نشاط کنیم.
601
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن