تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد (ص) ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816507182




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رنگ سال 93 چیست؟ +تصویر


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
رنگ سال 93 چیست؟ +تصویر
سالهاست که یافتن یک لباس با حداقل عرف مورد انتظار جامعه در بازار دشوار است و در سایه بی تدبیری مسئولان خرید مردم به مواردی وارداتی و بی هویت مانند رنگ سال بستگی دارد. به گزارش نامه نیوز به نقل از  " مطالبه " اگر در روزهای پایان سال سری به بازارهای پوشاک بزنید، متوجه این واقعیت می شوید که خرید لباسی که حداقل انتظارات یک جامعه مدهبی را برآورده کند، کاری بس دشوار و در موارد زیادی غیرممکن است.


در شرایطی که بازارها روزهای شلوغ آخر سال را تجربه می کنند و مردم خریدهای سال نو خود را انجام می دهند، مانند سال های گذشته به سختی می توان لباس های ساده و مورد پذیرش عرف جامعه را در این بازارها یافت. این موضوع در کلانشهرها و البته در مورد لباس های دخترانه وضعیت حادتری دارد.


بر اساس این گزارش، مشکل ناهمخوانی "مد" با عرف پذیرفته شده جامعه موضوع جدید نیست و همه ساله در آستانه سال جدید، خودنمایی می کند.


این در حالی است که در طول سال بارها و بارها مسئولین مختلف از طراحی مدل های جدید لباس که به ادعای آنها هم عرف جامعه را در نظر گرفته و هم با جدا شدن از شکل سنتی، مورد پسند جامعه جوان کشور شده دم می زنند، اما در عمل هرگز چنین چیزی مشاهده نمی شود.


اخیرا سومین دوره جشنواره و نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی در تالار وحدت برگزار و علی جنتی نیز در اختتامیه آن حاضر شده است. اگر همین جشنواره را به عنوان محلی که قرار است مد ایرانی به بازدیدکنندگانش معرفی کند در نظر بگیریم متوجه عمق فاجعه در این زمینه خواهیم شد.







برخی مدل های لباس ارائه شده در فشن شوی اسلامی
بسیاری از مراجعه کنندگان مدل های مورد پسند خود را پیدا نمی کنند و برخی دیگر گرانی مدل های ساده و پوشیده تر لباس ها را مانعی جدی می دانند و به خاطر آن قید خرید را می زنند. این موضوع تا جایی پیش رفته که برخی مانتوها تا 700 هزار تومان نیز قیمت گذاری شده اند. با این اوضاع بعید نیست در سال های آینده اولویت برگزارکنندگان چنین جشنواره هایی نیز تغییر کرده و بیش از هر چیز دیگری "رنگ سال" مدنظر آنها باشد!


به این ترتیب، بازارهای پوشاک همچنان به لباس های جدید و غیرپوشیده تر تمایلی بیشتری نشان می دهند. چراکه قیمت یک مانتو کوتاه با آستین کوتاه تر و مدل های آنچنانی بسیار کمتر از یک مانتو ساده با رعایت پوشیدگی مورد انتظار جامعه بوده و فروش آن آسان تر است.






یافتن یک مانتو ساده و پوشیده بدون آنکه – برای پذیرفته شدن آن در عرف جامعه – نیازی به انواع ساق‌ها و یقه‌های حجاب و ... داشته باشد تا حداقل پوشش در آن رعایت شود به یک امر دشوار تبدیل شده و این یک واقعیت است که امروزه در سایه بی تدبیری مسئولان فرهنگی از گذشته تا به امروز، خرید مردم بیش از آنکه وابسته به این موضوعات باشد به مواردی وارداتی و بی هویت مانند رنگ سال و... بستگی دارد.


البته یافتن لباس مناسب تنها به مانتو و تنها به پوشاک دختران محدود نمی شود. سایر البسه عرضه شونده در بازارها نیز حال و روز بهتری ندارند. یا زننده و نامناسب و غیرپوشیده اند و یا به غایت گران!




1392/12/28





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 152]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن