تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بدانيد كه هر كس در راه حق از دنيا برود، به بهشت و هر كس در راه باطل از دنيا برود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815280450




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نوروز 93، شروع بهاري فاطمي براي قم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ اسفند ۱۳۹۲ (۱۲:۴۳ب.ظ)
پيام شهردار قم به مناسبت نوروز 93؛ نوروز 93، شروع بهاري فاطمي براي قم شهردار قم در پيامي فرا رسيدن سال جديد و نوروز 93 را تبريک گفت.
به گزارش خبرگزاري موج، متن اين پيام بدين شرح است: سپاس خداوند بلندمرتبه را که جانِ جانِ جان است و جان جهان را جانان، اوست آفريننده جهان و پردازنده جان؛ و اوست که طلوع روزي نو را براي اين سرزمين قرار داد تا ايرانيان مسلمان در سايه کرامت و الطاف هميشگي او، سالي جديد را از سر گيرند و آغازي نو را رقم بزنند.
نوروزي ديگر فرا رسيد؛ تولدي براي طبيعت زمستان‌زده و ميلادي نو براي جان‌هاي خسته؛ روز از نو و روزي از نو، باز هم بر خوان کرم آن بزرگ دادار آفريننده.
نوروز 93 شروع بهاري فاطمي براي قمي‌هاست؛ شهري که ميزبان يا بهتر بگوييم مهمان کريمه اهل بيت(ع) است؛ دختري از خاندان نور و از سلاله پاک رسول(ص)، سال نو هنگامه جشن و سرور است و فرخباد گفتن به يکديگر، ولي ايرانيان که هماره از آبشخور معرفت آل محمد(س) سيراب شده‌اند حرمت ايام فاطميه را نيز نگاه داشته‌اند و در اين چند سالي که نوروز و فاطميه به هم نزديک بوده‌اند، مجالس سوگواري شهادت دخت گرامي حضرت محمد(ص) را باشکوه‌تر از گذشته برگزار کرده‌اند تا به همگان ثابت کنند فرهنگ ملي آنها نيز در سايه اعتقاد به مباني اسلام ناب و تشيع معنا مي‌يابد.
ستاد بهار فاطمي در مديريت شهري قم از مدت‌ها پيش فعاليت خود را آغاز کرد تا امسال هم، عطر فاطميه در بهار استشمام شود؛ طراحي و اجراي نمادها و المان‌هاي مختلف با موضوعات مذهبي و فاطمي، تزيين شهر متناسب با حال و هواي شهادت حضرت زهرا(س) و مهمتر از آن، فرهنگ‌سازي براي توجه بيشتر به فاطميه در کنار برنامه‌هاي سال نو، از جمله اقدامات اين ستاد به شمار مي‌رود.
اميد است در اين بهار فاطمي، شاهد شکوفا شدن افزون‌تر فرهنگ شيعي در قم باشيم و اين جهان‌شهر شيعي را به الگويي براي تمام شهرها و مناطق دور و نزديک تبديل کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن