تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند به شكل شما و اموال شما نگاه نمى كند بلكه به دلها و اعمال شما توجه مى نمايد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814589236




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احیای امر به معروف نیازمند تلاش همگانی است/ مربیان صالحین با جوانان مأنوس شوند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > تهران
احیای امر به معروف نیازمند تلاش همگانی است/ مربیان صالحین با جوانان مأنوس شوند
ورامین - خبرگزاری مهر: برای اجرای درست امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باید همه وارد صحنه شوند، اجرای امر به معروف و نهی از منکر یکی از ضرورت‌های کنونی جامعه اسلامی بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.



به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز نشست مربیان طرح صالحین برادر و خواهر شهرستان ورامین با حضور آیت الله سید مرتضی محمودی امام جمعه و نماینده ولی فقیه، سرهنگ مرتضی مومنی فر فرمانده سپاه ناحیه ورامین، حجت الاسلام سید محسن محمودی رییس شورای هماهگی تبلیغات اسلامی استان تهران و جمعی از مسئولین و مدیران در بیت امام جمعه ورامین برگزار شد. در این نشست آیت لله سید مرتضی محمودی با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در عصر حاضر اظهار داشت: فلسفه امر به معروف و نهی از منکر برای تشویق جامعه به سوی انجام امور صالح و دوری گزیدن از گناهان و منکرات بوده، در واقع خداوند بهترین بندگان خود را مامور این دو فریضه کرده است. امروز شبکه های ماهواره ای به دنبال سست کردن اعتقادات جوانان هستند امام جمعه ورامین افزود: آیات متعددی در قرآن کریم به اهمیت و توجه مسلمانان به این دو واجب الهی اشاره داشته است و ائمه معصومین نیز پیروان خود را به احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر سفارش کرده اند. وی ادامه داد: بر اساس تعالیم حیات بخش اسلام و اصل هشتم قانون اساسی، امر به معروف و نهی از منکر وظیفه مسئولان و مردم است و باید هر کس در هر جایگاهی به وظائف قانونی و شرعی خود عمل کند. نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین تأکید کرد: نظام اسلامی اکنون در شرایط و زمان حساسی قرار گرفته است و دشمنان نظام اسلامی برای انحراف نسل جوان از طرق مختلف وارد عمل شده اند و امروز شبکه های ماهواره ای و ابزارهای نوین ارتباطی، به عنوان ابزارهای دشمن برای حمله به تفکر اسلامی جوانان این سرزمین تبدیل شده است و در مقابل جنگ نرم و تحرکات استکبار، باید همه ما نیز با تکیه بر فرهنگ اسلام و مبانی قرآن کریم با این تهاجمات مقابله کنیم. رئیس ستاد احیای شهرستان ورامین عنوان کرد: برای اجرای درست امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باید همه وارد صحنه شوند، اجرای امر به معروف و نهی از منکر یکی از ضرورت‌های کنونی جامعه اسلامی بوده و باید مورد توجه قرار گیرد. محمودی در پایان با اشاره به اهمیت طرح صالحین در خنثی سازی و مبارزه با توطئه های فرهنگی دشمن گفت: باید همه دست به دست یکدیگر دهیم تا جوانان را در برابر توطئه های دشمنان بیمه کنیم. هیئت عاشقان ولایت برکات فراوانی داشته است در ادامه این نشست حجت الاسلام حسن هندوآبادی معاون تربیت و آموزش سپاه ورامین در سخنان کوتاهی با اشاره به فعالیت های سپاه در بحث های فرهنگی اظهار داشت: یکی از برنامه های خوب سپاه برگزاری هیئت عاشقان ولایت است، هیئتی دوره ای است که در آن سرمربیان، مربیان، سرگروههای صالحین و فرماندهان پایگاههای مقاومت، ماهی یک بار دور هم جمع می شوند که این امر برکات فراوانی را داشته است.

در ادامه این نشست حجت الاسلام سید محسن محمودی نیز با اشاره به لزوم تلاش همه بسیجیان و فرماندهان پایگاه ها و حوزه های بسیج برای اجرای این طرح گفت: مربیان باید ضمن تشکیل جلسه به صورت مستمر با سر گروه های حلقه های صالحین، بر برگزاری این حلقه ها اشراف داشته باشند.

مربیان حلقه صالحین باید ارزش های اسلامی را در جامعه دنبال کنند

سرمربی حلقه صالحین شهرستان ورامین افزود: شجره طیبه صالحین، به معنای اخص، در صدد راه‌ اندازی حلقه‌ های تربیتی در مسجد، با هدف ایجاد یا تغییر رفتار در مخاطبان، مبتنی بر مکتب تربیتی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است اما صالحین به معنای عام، به فعال سازی، رونق و احیای مساجد شیعه در آخر الزمان می‌اندیشد.

وی ادامه داد: طرح صالحین در واقع، به منزله هموار کردن مسیر ظهور امام عصر(عج)، کادرسازی دوباره برای انقلاب و نیز جریان‌ سازی فرهنگی در کشور، با هدف غالب شدن رویکرد فرهنگی در تشکل‌های فرهنگی، دینی تعریف شده است.

امام جمعه موقت ورامین اضافه کرد: اجرای طرح صالحین و یاری رساندن به مجریان و طراحان این طرح عظیم و ارزشمند به مثابه همراهی کردن در پایه گذاری سنت حسنه ای درست هم وزن تلاش ارزشمند شهیدان گرانقدر رجایی و باهنر، در زمینه راه‌اندازی امور تربیتی و دبیری پرورشی در نهاد آموزش و پرورش است.

محمودی ضمن تأکید بر اهمیت تقویت و کیفی سازی حلقه های صالحین اظهار داشت: صالحین دنبال کننده اهداف بلند تربیتی انقلاب اسلامی است و لذا از حوزه ها می خواهم با تمام توان برای اجرای مطلوب طرح صالحین همکاری کنند.

این مسئول یادآور شد: در سال جدید مربیان و حلقه ها برنامه ریزیهای بیشتری انجام دهند تا بیش از پیش منویات مقام معظم رهبری به اجرا در آید، چراکه ایشان بر ایجاد مناسب و با کیفیت حلقه های صالحین تأکید دارند.

وی سپس به مسأله امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: امر به معروف ونهی از منکر نشان دهنده غیرت دینی و ملی مردم ولایتمدار نظام مقدس جمهوری اسلامی است و اساسی ترین راه تحکیم بنیان های فرهنگی می باشد و هدف عمده و اساسي در امر به معروف و نهي از منكر محقق شدن معروف و زدوده شدن منكر است.

محمودی گفت: اگر چه در سال 1392 تلاش های موثر و خوبی در راستای احیای امر به معروف و نهی از منکر انجام گرفته است اما هنوز با وضعیت آرمانی فاصله جدی داریم.

در پایان این مراسم از مربیان برادر و خواهر شهرستان ورامین با اهدای هدایایی تجلیل شد.


۱۳۹۲/۱۲/۲۸ - ۱۳:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن