تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ذكر زبان حمد و ثناء، ذكر نفس سختكوشى و تحمل رنج، ذكر روح بيم و اميد، ذكر دل صدق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819176816




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز دور سوم نشست ایران و 1+5/ تحریمها و ابعاد غنی سازی دستورکارهای مباحث سه شنبه


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: آغاز دور سوم نشست ایران و 1+5/ تحریمها و ابعاد غنی سازی دستورکارهای مباحث سه شنبه سیاست > دیپلماسی - روز سه شنبه مذاکرات فشرده ای میان ایران و 5+1 برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین، همزمان با انتشار این خبر دور سوم نشست ایران و 1+5 در سطح معاونین آغاز شد. تاکنون یک نشست ایران و ١+٥ درسطح ظریف اشتون و ٢ نشست در سطح معاونین برگزار شده است . نشست سوم نیز در سطح معاونین ازساعت ٨ تا ١٠ شب به وقت اتریش در حال برگزاری است.
سه شنبه شب نشستهای دو جانبه در فاصله ساعت ٦ تا ٨ شب انجام شد.
بحث اصلی روز سه شنبه مذاکرات وین2 در خصوص تحریمها و ابعاد غنی سازی و همکاریهای بین المللی بوده و روز چهارشنبه بحث در خصوص اراک خواهد بود.
آخرین مذاکره ایران و 5+1 در سال92 با «روحیه مثبت» و«حسن ظن» طرفین نسبت به یکدیگر تا فردا ادامه دارد.
این یک موفقیت برای طرفین دعوای هسته ای است که علی رغم همه تحدید ها و تحمیل های داخلی و بین المللی توانسته اند مذاکرات وین2 را با خاصیت کنند.
حداقل دیگر منطق «مذاکره برای ادامه مذاکره» در دستور کار نیست و «مذاکره برای حل مساله» جایگزین جدید مورد توافق است.
پس از دیدار صبح دیروز ظریف و اشتون و نشست های معاونان وزرای خارجه کشورهای 5+1 در مقر اروپایی سازمان ملل مذاکرات به هتل کوبریک وین منتقل شد.
مذاکراتی که مایکل مان سخنگوی کاترین اشتون پس از دور اول آن در جمع خبرنگاران حاضر در مرکز رسانه ای وین حضور یافت و آن نشست ها را با چهره ای رضایت مند «سازنده» توصیف کرده و هدف از برگزاری آن را «آماده‌سازی مقدمات مذاکرات هسته‌ای» عنوان کرد. صبح دیروز روزِ 5+1 بود تا رضایتش از روز اول مذاکرات را اعلام کند.
در مذاکرات «وین 2 »درباره رفع تحریم ها، غنی سازی، همکاری های بین المللی در زمینه فعالیت های صلح آمیز هسته ای و راکتور آب سنگین اراک بحث و گفت و گو خواهد شد.
مذاکره کنندگان در این نشست درباره راهکار تدوین راه حل نهایی گفت و گو می کنند. افقی که تا رسید به خرداد و پایان مهلت شش ماهه ما را به روزهای حل مساله هیته ای نزدیکی می کند.
با روحیه مثبت مذاکرات را ادامه می دهیم
سخنگوی کاترین اشتون در نشست خبری روز اول مذاکرات وین با اشاره به ساختار مذاکرات وین 2 با بیان اینکه«در مذاکرات ماه قبل تمامی موضوع هایی که برای همه طرفین مهم بود شناسایی شد» افزود: الان ما وارد جزییات شده ایم که مبنای جزییات هم نشست های کارشناسی در این فاصله زمانی است. /2727



سه شنبه 27 اسفند 1392 - 23:18:43





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن