تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به کوچکی گناه نگاه نکنید بلکه به چیزی [نافرمانی خدا] که برآن جرات یافته اید بنگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816506654




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عقب نشینی حزب الکتائب لبنان/ استعفا منتفی شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

عقب نشینی حزب الکتائب لبنان/ استعفا منتفی شد بیروت – ایرنا - حزب الکتائب لبنان به ریاست « امین جمیل» که در اعتراض به تاکید بیانیه وزارتی دولت « تمام سلام» بر حق ملت لبنان در مقاومت ضد صهیونیستی، تهدید کرده بود وزیران وابسته به این حزب از دولت استعفا می کنند، امشب عقب نشینی خود از این تصمیم را اعلام کرد.


به گزارش ایرنا، دفترسیاسی حزب الکتائب شامگاه سه شنبه جلسه ای اضطراری برای تصمیم گیری درباره استعفای وزیران وابسته به این حزب از دولت لبنان تشکیل داد و در پایان با صدور بیانیه ای اعلام کرد که موضوع استعفای وزیران منتفی شده است.
دفتر سیاسی حزب الکتائب شامگاه شنبه گذشته و درپایان جلسه خود با صدور بیانیه ای اعلام کرده بود که « ابهام خطرناک در خصوص نقش دولت و جایگاه آن در تصمیم های ملی باید در بیانیه وزارتی بطور رسمی رفع شود».
این حزب همچنین تاکید کرده بود که بیانیه وزارتی باید به گونه ای تغییر کند و رفع ابهام شود که دولت تمام سلام قادر باشد مرجعیت و مسئولیت سیاست های عمومی خود در کشور را حفظ کند.
حزب الکتائب خاطرنشان کرده بود که چنانچه تا قبل از بررسی بیانیه وزارتی در مجلس نمایندگان لبنان، بطور مطلوب از این بیانیه رفع ابهام نشود، وزیران عضو الکتائب از دولت تمام سلام بطور رسمی استعفا خواهند کرد.
حزب الکتائب ادعا دارد که مقاومت باید زیر نظر دولت باشد و آنچه در بیانیه وزارتی تصویب شده این نظر حزب را تامین نمی کند.
بعداز تصویب بیانیه وزارتی دولت جدید لبنان ، سجعان قزی و الان حکیم دو وزیرعضو حزب الکتائب به همراه رمزی جریح بطورموقت اعلام تحفظ و نظر نهایی در باره استعفا و یا ادامه همکاری با دولت را به نشست دفتر سیاسی این حزب منوط کردند.
بعدازتشکیل جلسه شامگاه شنبه دفتر حزب سیاسی الکتائب که با تشنج و اختلاف نطرهای گسترده همراه بوده است، ابتدا « سامی جمیل» که مواضع سرسختانه ای را علیه محور مقاومت ضد صهیونیستی دارد با « تمام سلام » نخست وزیر و سپس« میشل سلیمان» رییس جمهوری لبنان دیدار کرد اما نتوانست آنها را به حذف کلمه « مقاومت» قانع کند.
وی بعداز هر دو جلسه بدون اظهار نظر و گفت وگو با خبرنگاران و با حالتی توام با خشم و نارضایتی کاخ ریاست جمهوری و کاخ نخست وزیری را ترک کرد.
بدنبال این جلسات ناموفق، شخص امین جمیل به همراه شماری از اعضای ارشد حزب الکتائب با نخست وزیر و رییس جمهوری لبنان بطور جداگانه دیدار کردند و بعداز این دو دیدار به عقب نشینی از تصمیم به استعفای وزیران از دولت تن دادند.
جلسات مجلس نمایندگان لبنان برای بررسی بیانیه وزارتی و تایید نهایی آن و همچنین رای اعتماد به دولت تمام سلاح صبح فردا چهارشنبه تشکیل می شود و عصر پنجشنبه به کار خود خواهد داد.
هر دولت لبنان در شروع کار خود بیانیه ای را که متضمن سیاست ها، مواضع ، برنامه ها و رویکردهای آن است ، باید در مدت 30 روز تصویب و صادر کند و به آن بیانیه وزراتی گفته می شود.
مجلس نمایندگان لبنان تنها در صورتی می تواند به دولت رای اعتماد دهد که هیات وزیران یا کمیته وزارتی در این مهلت قانونی بیانیه وزارتی را صادر کرده و به تایید نهایی پارلمان رسیده باشد.
ناظران معتقدند اگر حزب الکتائب از تصمیم خود عقب نشینی نکرده بود و وزیران این حزب استعفا می کردند، لبنان وارد یک مرحله جدید از تنش های سیاسی می شد و این در حالی بود که دولت تمام سلام و بیانیه وزراتی آن از گردنه های سخت سیاسی و با زحمت عبور کرده اند.
کمیته تدوین بیانیه وزارتی در حدود 26 روز پرتنش و بعداز 10 جلسه فشرده نتوانست این بیانیه را صادر کند و سرانجام هیات وزیران در دو جلسه آن را بررسی وبا تاکید بر مقاومت ضد صهیونیستی تصویب و صادر کرد.
در بیانیه وزارتی دولت تمام سلام آمده است: دولت لبنان وظیفه دارد و باید برای آزادسازی کشتزارهای شبعا ، بلندی های کفرشوبا و بخش لبنانی شهرک الغجر با همه وسائل مشروع تلاش کند و بر حق مقاومت شهروندان لبنانی در مقابله با اشغالگری اسراییل ، پاسخ به تجاوزهای آن و بازپس گیری سرزمین های اشغالی تاکید می شود.
حزب الکتائب اعلام کرده است که مطالبات خود در خصوص بیانیه وزارتی بویژه حذف مقاومت و سلاح آن را از طریق رویارویی سیاسی در دولت ، پارلمان و نشست های گفت وگوهای ملی پیگیری می کند.
خاورم ** 1324
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن