تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801704422




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همایش بهار در غزلیات حافظ در چین برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

همایش بهار در غزلیات حافظ در چین برگزار شد پکن - ایرنا - همایش بهار در غزلیات حافظ روز سه شنبه و در آستانه سال نو و فرارسیدن بهار با حضور اساتید دانشگاه و مقام های فرهنگی ایران و چین در دانشگاه پکن برگزار شد.


به گزارش ایرنا، این همایش با توجه به فرارسیدن نوروز با عنوان بهار در غزلیات حافظ برگزار شد و ده ها نفر از ادیبان، اساتید زبان فارسی، دیپلمات ها و مسوولان امور فرهنگی دو کشور در آن حضور یافتند.
در این مراسم پیام مهدی صفری سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین در باره بهار، نوروز و شخصیت برجسته حافظ قرائت شد که در آن از زوایای مختلف در مورد این شاعر ایرانی که شهرت جهانی دارد بحث شده و تاکید شده بود که حافظ در فرهنگ و تمدن و ادب ایرانی از جایگاهی والایی برخوردار است.
ˈحسین جلیلوندˈ رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پکن هم در این مراسم، گفت که بهار و نوروز در عرصه ادب ایران یکی از موضوعات مورد توجه شاعران ایرانی بوده و از جمله حافظ شیرازی در بسیاری از غزلیات خود به آن پرداخته است.
وی خاطر نشان کرد که شاید کمتر شاعری در صحنه شعر و ادب ایران توانسته باشد همچون حافظ چنین زیبا بهار را به تصویر کشیده و آن را به مردم معرفی کند.
سخنرانان چینی و اساتید دانشگاه پکن که بعضا از بخش فارسی این دانشگاه بودند فرارسیدن سال نو خورشیدی را تبریک گفته و خاطر نشان کردند که حافظ شاعری شناخته شده است و فارسی زبانان چین کتبی را در باره وی ترجمه و یا مکتوب کرده اند.
شرکت کنندگان چینی در این همایش، نشست بهار در غزلیات حافظ را برای شناخت بهتر دانشجویان دانشگاه پکن بویژه علاقه مندان به زبان و تمدن و ادب فارسی از آیین و فرهنگ کهن ایران مهم خواندند.
سخنرانان چینی اظهار امیدواری کردند که اندیشمندان دو کشور در این نشست ها روابط فرهنگی دو کشور را تقویت کرده و عاملی برای شناساندن فرهنگ دو کشور به نسل جوان با آثار شاعران و فرهیختگان کهن باشند.
این همایش یک روزه با همت رایزنی فرهنگی ایران در چین و با همکاری گروه آموزش زبان و ادبیات فارسی دانشگاه پکن برگزار شد.
آساق ** 2100 **1611
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن