تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر که رکوع نمازش را کامل انجام دهد هیچ ترس و وحشتی در قبر با سراغش نمی آید. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803971235




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سوارکاری رکوردار بلاتکلیفی در میان فدراسیون‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: سوارکاری رکوردار بلاتکلیفی در میان فدراسیون‌ها
«متأسفانه هیچ برنامه‌ریزی تاکنون برای اعزام سوارکاران به بازی‌های آسیایی انجام نشده است. فدراسیون نیز‌ سه سال است‌ با سرپرست اداره شده و این نشان می‌دهد که سوارکاری اهمیت زیادی در نزد مسئولان ورزشی ایران ندارد. اگر از روز اول به سوارکاران بگویند که ما قرار است هیچ‌گاه به این ورزش اهمیت ندهیم، همه تکلیف خود را می‌دانند».
کد خبر: ۳۸۷۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۵ - 18 March 2014



سوارکاری رکوردار بلاتکلیفی در میان فدراسیون‌ها
سرانجام دوشنبه ۲۶ اسفندماه آمد و گذشت و انتخابات فدراسیون سوارکاری ـ که پیشتر‌ها زمان آن از سوی وزارت ورزش و جوانان مشخص شده بود ـ برگزار نشد تا این فدراسیون همچنان با سرپرست اداره شود؛ فدراسیونی که سه سال است به خود رئیسی ندیده و همچنان با سرپرست اداره می‌شود که آخرین آن‌ها محمود صیدانلو بود که در دی‌ماه امسال با حکمی از سوی وزیر ورزش و جوانان به ‌سرپرستی‌ این فدراسیون مشغول به‌ کار شد تا انتخابات را برگزار کند؛ انتخاباتی که در سال ۱۳۹۲ هم بخت آن باز نشد و کارش به سال ۱۳۹۳ رسید.

به گزارش «تابناک»، پس از آنکه محمدرضا تابش در اردیبهشت‌ماه سال ۹۰ با پایان دوره ریاستش از فدراسیون سوارکاری رفت تا کنون هنز انتخابات این فدراسیون برگزار نشده ‌و بلاتکلیفی این فدراسیون از سال ۹۲ به سال ۹۳ هم کشیده شده است. جالب اینجاست که در گرماگرم این تحولات و حضور پنج سرپرست در رأس این فدراسیون، سازمان ورزش ایران هم دچار تغییراتی شد‌ و وزارت ورزش و جوانان هم تشکیل شد؛ اما حتی حضور دو وزیر ورزش و جوانان هم نتوانست تکلیف این فدراسیون را مشخص کند و در دوره محمد عباسی که هیچ اتفاقی برای این فدراسیون رخ نداد و پس از آن هم اگرچه محمود گودرزی دو سرپرست را در این فدراسیون منصوب کرد، هنوز نتوانسته انتخابات این فدراسیون را برگزار کند و این مسأله اعتراض فعالان و ذی‌نفعان این فدراسیون را در پی داشته است.

بنا بر این گزارش، این اعتراضات در حالی است که محمود گودرزی پس از تصدی پست وزارت ورزش و جوانان، اولویت کاری خود را روی ساماندهی وضعیت فدراسیون‌های بلاتکلیف گذاشته و انتخابات متعددی را در بهمن و اسفند امسال برگزار کرده است؛ اما به ‌رغم این‌ها این فدراسیون همچنان در تعیین تکلیف فدراسیون‌هایی که گره مدیریتی در آن‌ها کور شده، هیچ توفیقی نداشته و فدراسیون‌هایی مانند بوکس و اسکی و همین‌ طور سوارکاری همچنان بلا‌تکلیف ‌مانده‌اند.

لغو انتخابات این فدراسیون سوارکاری در حالی است که وزارت ورزش و جوانان، علت آن را نزدیکی به پایان سال و همین ‌طور فعالیت برخی از هیأت‌های سوارکاری به صورت سرپرستی عنوان کرده است، حال آنکه زمان این انتخابات یک ماه پیش و از سوی وزارت ورزش و جوانان تعیین شده بود و بی‌شک مسئولان برگزاری انتخابات در وزارت ورزش در زمان تعیین زمان این انتخابات می‌دانستد که ۲۶ اسفندماه در پایان سال واقع شده و همین‌ طور آن‌ها از وضعیت مدیریت هیأت‌های استانی خود هم به خوبی خبر‌دار بودند.

با این حال و به ‌رغم تعیین زمان و فرصت یک‌ماهه برای ساماندهی انتخابات، نتوانستد انتخابات را برگزار کنند. مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها و مسئول برگزاری مجامع امروز و در پی اعتراضات گسترده به وضعیت این فدراسیون اعلام کرد که انتخابات این فدراسیون پس از انتخاب رؤسای دوازده هیأت استانی برگزار خواهد شد.

نصرالله سجادی در حالی از این موضوع خبر می‌دهد که شش روز پیش دعوت‌نامه برگزاری مجمع برای اعضا فرستاده شد و بعد ‌یکباره تصمیم بر آن شد که اساسا انتخابات برگزار نشود.

اما این حرکت کند و لاک‌پشتی در راه تغییر مدیریت فدراسیون سوارکاری، بیش از هر چیز‌ به عملکرد ورزشکاران این فدراسیون ضربه می‌زند. بسیاری از ملی‌پوشان سوارکاری ایران از یتیم شدن سوارکاری در ایران در این ‌مدت خبر داده‌اند و روند کند تغییرات را موجب از دست رفتن فرصت دانسته‌اند.

در این باره، مازیار جمشیدخانی یکی از ملی‌پوشان سوارکاری ایران در این زمینه می‌گوید: «سوارکاری ایران روزهایی طلایی را از دست می‌دهد. ما وقتی برای بازی‌های آسیایی نداریم. مشکل ما این است که علاوه بر فدراسیون با چند ارگان دیگر مثل جهاد و سازمان دامپزشکی هم در ارتباط هستیم‌».

وی در ادامه می‌گوید: «ما سه تن به مسابقات باکو رفتیم که شش مدال کسب کردیم و این بی‌سابقه بود. وقتی هم که برگشتیم جوری با اسب‌های ما برخورد کردند که انگار یک مشت زندانی هستند. آن‌ها ۶۳ روز اسب‌ها را در قرنطینه نگه داشتند».

اما دامنه انتقادات تنها به ملی‌پوشان محدود نمی‌شود. یاسر هاشمی هم امروز در گفت‌وگویی با روزنامه فرهیختگان از عملکرد وزیر ورزش و جوانان به دلیل به تعویق انداختن انتخابات این فدراسیون به شدت انتقاد کرد.

هاشمی در گفت‌وگو با این روزنامه اظهار داشت: «این پرسش مطرح می‌شود که چرا باید سازمان ورزش دقیقا شش روز پس از ارسال دعوت برای برگزاری مجمع عمومی، نسبت به لغو این مجمع اقدام کند؟ این توقع وجود دارد که وزیر ورزش برای رفع هر گونه شبهه با برگزاری بموقع و سالم انتخابات فدراسیون‌های ورزشی نسبت به تحکیم استقلال سازمان ورزش کشور اهتمام ورزد‌».

در پیش بودن بازی‌های آسیایی اینچئون و نبود هیچ گونه برنامه‌ریزی در این فدراسیون برای شرکت در این فدراسیون، موجب شده تا ملی‌پوشان سوارکاری ایران از اهمیت نداشتن این رشته برای مسئولان سخن بگویند. علیرضا بختیاری یکی از ملی‌پوشان سوارکاری در گفت‌و‌گویی با اعتراض به این وضعیت اعلام کرده است: «متأسفانه هیچ برنامه‌ریزی تاکنون برای اعزام سوارکاران به بازی‌های آسیایی انجام نشده است. فدراسیون نیز‌ سه سال است‌ با سرپرست اداره شده و این نشان می‌دهد که سوارکاری اهمیت زیادی در نزد مسئولان ورزشی ایران ندارد. اگر از روز اول به سوارکاران بگویند که ما قرار است هیچ‌گاه به این ورزش اهمیت ندهیم، همه تکلیف خود را می‌دانند؛ اما متأسفانه سی سال است که وضعیت ما ‌همین گونه است و هیچ کس به داد ما نمی‌رسد. افراد بسیاری هستند که جوانی خود را پای این ورزش گذاشته‌اند، ولی متأسفانه بر اثر بی‌توجهی، تلاش‌های آن‌ها بی‌نتیجه مانده و اجازه پیشرفت به آنان داده نشده است. باید هرچه زود‌تر مجمع انتخاباتی این فدراسیون برگزار شود تا فردی در رأس امور قرار گیرد که دلش به حال جامعه سوارکاری ایران بسوزد و حداقل بتواند عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد‌».

برای انتخابات فدراسیون سوارکاری سیزده تن شامل سیدموسی آقایی لنکرانی، علی اژدرکش، رضا اسماعیل‌زاده، علی حسینی، مسعود خلیلی، امیرمحسن ذاکری ظفرقندی، عباس رحمانی، مسعود عربی، امیر غریبلو، محمد کاظمیان، محمدرضا محسنی، سیدرضا میرابوطالبی و فرخ نجفی تأیید صلاحیت شدند که در این بین، فرخ نجفی چندی پیش دار فانی را وداع گفت.

در پایان باید گفت، هنوز زمان مجمع جدید این فدراسیون مشخص نشده است، ولی فعلا وزارت ورزش برگزاری آن را بسته به تعیین سرپرست هیأت‌های استانی دانسته است.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن