تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دو خصلت است كه هيچ كار خوبى بالاتر از آن دو نيست : ايمان به خدا و سود رساندن به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804734210




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ميان ماه من تا ماه گردون


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ميان ماه من تا ماه گردون
اولي هوينس تا هفته پيش رئيس باشگاه بايرن مونيخ بود اما او در دادگاه به خاطر فرار مالياتي محكوم شد


اولي هوينس تا هفته پيش رئيس باشگاه بايرن مونيخ بود اما او در دادگاه به خاطر فرار مالياتي محكوم شد و به همين خاطر از سمتش در باشگاه بايرن به دليل اينكه به اعتبار باشگاه لطمه نخورد استعفا داد. چند ماه پيش از او هم ساندرو روسل، رئيس وقت باشگاه بارسلونا وقتي مشخص شد رقم واقعي قرارداد نيمار را افشا نكرده، از پستش در بارسا كناره‌گيري كرد. شايد در نگاه اول اين دو خبر جنجالي كه فوتبال اروپا را براي مدت‌ها به هم ريخت به فوتبال ايران ارتباطي نداشته باشد اما مقايسه تصميم اين دو مدير كه بر مديريت دو باشگاه بزرگ اروپايي تكيه زده بودند و رفتار مديران باشگاه‌هاي ايراني مي‌تواند علاوه بر اينكه درس بزرگي براي آنها باشد، واقعيت‌هاي تلخي را پيش رويمان بگذارد، حقايقي كه در ايران به سادگي از كنار آن عبور مي‌شود تا همچنان فوتبال ايران نتواند مديران توانمند را بالاي سرش ببيند. محمد رويانيان هم آخرين نمونه از مديران ورزش ايران است كه با وجود بركناري از مديرعاملي پرسپوليس و ابهامات مالي كه در دوران مديريتش وجود دارد نه تنها در اين باره بازخواست نشده بلكه حتي او ادعا كرده است كه مي‌تواند به پرسپوليس كمك كند.
    
پرده اول- زمستان 92- روزهاي پاياني 2013 براي باشگاه بارسا با يك رسوايي همراه بود. روزنامه الموندو اسپانيا در گزارشي مدعي مي‌شود كه رقم قرار داد مهاجم باشگاه بارسلونا كه گفته مي‌شد 57 ميليون يورو است، درست نبوده و رقم واقعي قرارداد نيمار95 ميليون يورو بوده است. در ادامه روسل وبارسا به دليل مسائل مالي مربوط به اتقال نيمار تحت بازرسي دادگاه عالي اسپانيا قرار مي‌گيرند. روسل اين اتهام را مي‌پذيرد و عنوان مي‌كند طبق توافقي كه با پدر نيمار وجود داشته رقم انتقال اين بازيكن كمتر اعلام شده است.
پس از اين رسوايي روسل پس از جلسه با معاونانش در يك كنفرانس مطبوعاتي خبر كناره گيري‌اش را اعلام مي‌كند تا به حيثيت باشگاه بارسا لطمه نخورد: « با اين كار تلاش كردم به اعضا باشگاه صحت عقد قرارداد با يك بازيكن را نشان دهم. در اوضاع كنوني در يك فوتبال حرفه‌اي همه اركان نياز به اعتماد و شفاف‌سازي دارند كه اگر چنين نباشد، در نهايت اين تيم است كه لطمه خواهد خورد. من براي جلوگيري از خطري كه گريبان خانواده بارسا را گرفت، ‌ناگزير شدم چنين تصميمي بگيرم. »
    
پرده دوم- زمستان 92- چند هفته پيش كه روزنامه‌هاي آلماني پرده از فرار مالياتي اولي هوينس رئيس باشگاه بايرن مونيخ بردا‌شتند، روزنامه بيلد گزارش داد به دنبال تحقيقات در مورد ادعاي فرار مالياتي، اولي هوينس رئيس باشگاه بايرن مونيخ با اين اتهام از طرف دادستاني مونيخ روبه‌رو است. رئيس ۶۱ ساله باشگاه بايرن مونيخ درماه ژانويه داوطلبانه اعلام كرد كه ماليات خود را بابت حساب بانكي سوئيس نپرداخته است. گزارش‌ها در آن زمان حاكي از آن بود كه دادستاني آلمان در ماه ژوييه در مورد ايراد اتهام به او تصميم مي‌گيرد.
پس از تشكيل دادگاه، هوينس به اميد ارفاق دادگاه آلمان شخصا خودش به فرار مالياتي اعتراف كرد و گفت رقم 2/27 ميليون يورو كه ماليات بر درآمد حساب مخفي او در بانك سوئيس بوده را پرداخت نكرده است. بيشترين حكم فرار مالياتي در آلمان 10 سال است اما قاضي پرونده به دليل همكاري هوينس به او تخفيف داد و در نهايت حكم 5/3 سال زندان را براي او در نظر گرفت.
هوينس در ابتداي اين پرونده به جرم فرار مالياتي به رقم 5/3 ميليون يورو مجرم شناخته شد اما بعد از آن خود او اعتراف كرد كه اين رقم اصلي فرار مالياتي او چيزي در حدود پنج برابر اين رقم است. در ادامه دادگاه موكل هوينس با هماهنگي او رقم نهايي 2/27 ميليون يورو را به عنوان رقم اصلي كه هوينس از پرداخت آن به عنوان ماليات فرار كرده است مطرح كرد. هوينس در اظهار نظر خود بعد از رأي دادگاه گفت: « از كاري كه انجام داده‌ام به شدت پشيمان هستم. هر كاري مي‌كنم كه اين فصل از زندگي‌ام را هر چه سريع‌تر پشت سر بگذاريم. »
پس از اين حكم بود كه هوينس هم مانند روسل براي اينكه به اعتبار باشگاه بزرگي مانند بايرن مونيخ خدشه‌اي وارد نشود از سمتش در اين باشگاه استعفا مي‌دهد: « من از فعاليت خود به عنوان رئيس باشگاه بايرن‌مونيخ استعفا مي‌دهم چراكه نمي‌خواهم هيچگونه ضرري به باشگاه محبوبم برسانم. بايرن را از ته دل دوست دارم و هميشه به اين باشگاه وفادار خواهم ماند. از تمام دوستانم كه در اين مدت كنار بودند تشكر مي‌كنم. »
    
پرده سوم – زمستان 92- با وجود هزينه‌هاي ميلياردي، پرسپوليس همچنان در نقطه بن بست است. محمد رويانيان به دليل صفر هزينه‌هاي زياد مورد انتقادهاي زيادي است. اختلاف او با وزارت ورزش به بالاترين حد رسيده، در حالي كه خبر مي‌رسد او از طرف وزارت براي استعفا تحت فشار است، حاضر به كناره‌گيري نمي‌شود تا اينكه از مديرعاملي پرسپوليس بركنار مي‌شود. بعد از رفتن رويانيان، مسئولان جديد باشگاه پرسپوليس از بدهي نزديك به 60 ميلياردي باشگاه خبر مي‌دهند. رويانيان كه با توجه ابهامات مالي در زمان مديريتش، هيچ كدام از اين اتهام‌ها را قبول نمي‌كند و حتي ادعا مي‌كند كه مي‌تواند به پروين و تيم جديد مديريتي باشگاه كمك كند!
    
پرده چهارم – زمستان 92- مقايسه رفتار روسل و هوينس با رويانيان بار ديگر تفاوت‌هاي فوتبال حرفه‌اي و آماتورگونه را به رخمان مي‌كشد. در باشگاه‌هاي بزرگي مانند بارسا و بايرن، مديران آن به رغم موفقيت‌هاي زياد و اضافه كردن جام‌هاي گوناگون در مقابل اشتباهاتشان مسئوليت پذير هستند و با قبول آن حتي استعفا مي‌دهند تا حيثيت تيم لطمه نخورد. در حالي كه در ايران، مديران باشگاه در هر صورت طلبكار هستند و به خصوص در تيم‌هاي بزرگ حاضر به استعفا هم نمي‌شوند حتي اگر مديري مانند رويانيان موفقيتي در كارنامه مديريتش در پرسپوليس ديده نشود. او حتي به خاطر سوء مديريتش و به بار آوردن بدهي‌هاي ميلياردي نه تنها دادخواست نمي‌شود بلكه بدون‌پرداخت آن را به مدير جديد محول مي‌كند.


نویسنده : سعيد احمديان 
منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: 24 اسفند 1392 - 23:09





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن