تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نجات و رستگارى در سه چيز است: پايبندى به حق، دورى از باطل و سوار شدن بر مركب جدّيت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814690730




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گروه‌هاي اجتماعي بازيگران اصلي در توسعه شهري هستند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ اسفند ۱۳۹۲ (۱۴:۲۴ب.ظ)
شهردار منطقه 3 مشهد در نشست با ساکنان محله رسالت عنوان کرد؛ گروه‌هاي اجتماعي بازيگران اصلي در توسعه شهري هستند شهر نهادي انساني است که در طول زمان و در شرايط متعادل و پويا تحول پيدا خواهد کرد و از اين حيث شهر موجودي است زنده و نيازمند دگرگوني و تغيير است.
به گزارش خبرگزاري موج از روابط عمومي شهرداري مشهد، علي يوسف‌زاده در نشست مردمي با شهروندان محله رسالت که در مسجد قبا برگزار شد، گفت: در راستاي بهبود فضاي اجرايي در منطقه با جمعي از همکاران خدمت شهروندان رسيديم تا کاستي‌ها و نارسايي‌هايي که وجود دارد را از زبان شما شنيده و در جهت کاهش آن بکوشيم چرا که اعتبارات شهرداري در حوزه‌هاي جاري و عمراني متعلق به شما شهروندان است و بهترين شيوه هزينه کرد آن نيز از طريق پيشنهادهايي است که توسط شما اهالي و در همين گونه جلسات بيان مي‌شود.
وي با اشاره به ضرورت ايجاد توسعه همگون شهري گفت: از ديدگاه ما، شهر نهادي انساني است که در طول زمان و در شرايط متعادل و پويا تحول پيدا خواهد کرد و از اين حيث شهر موجودي است زنده و نيازمند دگرگوني و تغيير است.
شهردار منطقه 3 مشهد تصريح کرد: يکي از ضروري‌ترين اقدامات در شهرها ايجاد توسعه به صورت پايدار و عادلانه است، توسعه شهري به عنوان يک مفهوم فضايي را مي‌توان به معني تغييرات در کاربري زمين و سطوح تراکم، جهت رفع نيازهاي ساکنان شهر در زمينه مسکن، حمل و نقل، اوقات فراغت و غذا و...، تعريف کرد؛ بنابر نظر محققان اين حوزه نيز، ساخت يک اقتصاد شهري قوي و شهري قابل زندگي از نظر زيست محيطي بايد با تلاشهايي به هدف حفظ گروه‌هاي اجتماعي موجود و ارائه اشکال نوين اداره شهر و کنترل آن، دست در دست هم داده تا بتوانند همبستگي و انسجام اجتماعي را حفظ کنند.
يوسف‌زاده ادامه داد: با توجه به اين مهم رويکرد جدي ما در شهرداري منطقه 3 نوسازي چهره محلات و دگرگون سازي محيط زندگي شهروندان است.
وي تاکيد کرد: ديدگاه مبتني بر بعد اجتماعي يا لايه برابري، مساوات و عدالت اجتماعي توسعه پايدار يکي از شاخه‌هاي اصلي در توسعه شهري است که تاکيد آن همواره بر اين بوده است که بازيگر اصلي در توسعه انسان و اجتماعات او هستند و از نظر علماي اجتماعي توسعه‌اي پايدار خواهد بود که جوامعي همگن و همبسته را ايجاد کند و در آن ساکنان شهر احساس شهروندي و وجود عدالت و برابري داشته باشند و شکافهاي اجتماعي ترميم گردد. اين کار در صورتي محقق خواهد شد که اراضي و تخصيص منافع و امکانات ميان واحدهاي فضايي و اجتماعي برابر و حداقل همراه با مساوات نسبي صورت بگيرد.
وي خاطرنشان کرد: اينجاست که نقش گروه‌هاي اجتماعي فعال در شهرها مانند مساجد يا شوراهاي اجتماعي محلات بسيار پررنگ مي‌شود و اين نيازمند تغيير نگرش در شهروندان يک شهر است که رويکردهاي نظارتي قوي داشته باشند چرا که سال‌هاي سال ديدگاه مسلط اين بوده است که توسعه و برنامه‌ريزي شهرها بيشتر شامل زيرساخت‌هايي نظير آب، برق، فاضلاب، راه‌ها و حمل و نقل، انرژي ترافيک و... مي‌شود.
شهردار منطقه 3 مشهد ادامه داد: امروزه افراد جامعه به عنوان سرمايه‌هاي انساني و اجتماعي نقش اصلي را در توسعه پايدار شهري دارا هستند از اين رو بايد شهروندان ما به سطحي از بلوغ فکري برسند که اين نقش کليدي را خود برعهده بگيرند.
وي در ادامه اين نشست اظهار کرد: با توجه به اينکه توسعه در هر مکاني گام به گام و تدريجي صورت خواهد گرفت، سعي داريم با حضور در مساجد ضمن اطلاع از نقصان‌ها و کاستي‌هاي مطرح شده از سوي شهروندان، اطلاع‌رساني کافي در حوزه وظايف شهرداري را ارائه دهيم.
يوسف‌زاده بيان کرد: ديدگاه ما بر اين است که شهروندان را در بودجه‌ريزي و بودجه‌رسي دخيل و اين آمادگي را تا نظر شهروندان را دريافت کنيم و کاري را که انجام مي‌دهيم اميدواريم مورد رضايت بيشتر شهروندان قرار بگيرد، اينگونه نباشد که اعتبارات ميلياردي هزينه شود ولي نظر شهروندان تامين نشده باشد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن