تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برتر از هر کار نیکی، کاری هست تا جاییکه مرد در راه خدا کشته شود، پس چون در راه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820977384




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توليد افزون بر 19 ميليارد نخ سيگارت در سال92


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ اسفند ۱۳۹۲ (۱۰:۴۹ق.ظ)
بررسي عملکرد دخانيات پس از 14 ماه واگذاري؛ توليد افزون بر 19 ميليارد نخ سيگارت در سال92 مديرعامل شرکت دخانيات ايران با بيان عملکرد 14 ماهه اين شرکت، مهمترين برنامه سال 1393 شرکت دخانيات را مبارزه با قاچاق، توزيع مويرگي براي ساماندهي فروش محصولات، توسعه صادرات و صيانت از برندهاي شرکت را عنوان کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، معصوم نجفيان، با بيان اين مطلب گفت: صادرات نيروي محرکه و اساس کار اقتصادي يک بنگاه توليدي است بنابراين بايد در سال 93 در کنار توزيع مويرگي و مبارزه با قاچاق و حفظ برندها، تفکر صادرات در شرکت را علمي کنيم.
مديرعامل شرکت دخانيات ايران اظهار داشت: چنانچه به صادرات نگاه علمي شود صادراتي پويا که مي تواند ارز آوري داشته باشد، تحقق مي يابد و ضمن ايجاد تعادل بين ارز بري و ارز آوري، صادرات ارزآور بر ارزبر برتري پيدا مي کند.
وي تاکيد کرد: اقتدار حقيقي و ثبات اقتصادي در گرو توجه به توليدات داخلي و حمايت از آن است زيرا اشتغال پايدار بر مبناي توليدات دانايي محور به وجود مي‎آيد که بايد تمام تمرکز و سياست هاي اقتصادي بر مبناي آن شکل گيرد در واقع در کنار توليدات، شاخص هاي کسب و کار و افزايش نرخ سرمايه گذاري با توجه به شرايط و ضرورت‌هاي کشور بهبود يافته و به عنوان يک ديد عميق به مسائل مختلف اقتصادي مد نظر قرار مي گيرد.
نجفيان تصريح کرد: با افزايش توليد و بالا بردن توان رقابت پذيري با محوريت توسعه توليد صادرات محور مي توان بر ميزان ماندگاري و افزايش سهم کشور در بازارهاي هدف قطعيت ‌بخشيد، نگرشي سيستمي با بکارگيري عوامل موثر در روند توليد وعرضه محصولات کيفي در بازارهاي بين‌المللي و ايجاد فضاي رقابت همه ارکان اصلي بهبود اقتصاد تضعيف شده دخانيات بود که با برنامه ريزي براي ترميم آن تلاش را آغاز کرديم.
وي با اشاره به انتصاب وي در بهمن سال 1391 به عنوان مديرعامل دخانيات و همزمان با واگذاري شرکت به بخش خصوصي گفت: شرکت دخانيات چند ماه قبل از اينجانب براساس مصوبه هيات وزيران به تاريخ تيرماه سال 91 به دو بخش تصدي گري و حاکميتي تقسيم که بر اساس آن توليد، توزيع و فروش محصولات دخاني در اختيار بخش تصدي گري و صدور عامليت هاي فروش، واردات و مبارزه با قاچاق نيز در اختيار بخش حاکميتي تحت عنوان مرکز برنامه ريزي و نظارت بر دخانيات کشور و زير نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفت.
مديرعامل دخانيات تصريح کرد: عدم تفکيک کارشناسي وظايف محوله به دو بخش، تعجيل در روند خصوصي سازي بدون اصلاح زير ساخت ها و برخي موارد ديگر بخش خصوصي را با چالش هاي عمده اي مواجه کرده بود از مهمترين اين چالشها که هم درآمد دولت از واردات و فروش کالاي دخاني را به مخاطره انداخته و هم از نظر بهداشتي، سلامتي مصرف کنندگان در مقياس گسترده اي به خطر مي انداخت قاچاق و امر مبارزه با آن بود. چالشي که سبب شد تا سود جويان نهايت بهره را برده و بازار مصرف که تا چند سال قبل با تلاش همکاران بخش مبارزه با قاچاق شرکت روند مثبتي را پيش رو گرفته بود، دوباره بدون کوچک ترين نظارتي افزايش و بازار مصرف را در اختيار قاچاق و سود سرشار آن نصيب قاچاقچيان شود.
وي تاکيد کرد: قاچاق بي رويه سيگار در بازار، افزايش 190 درصدي قيمت سيگار بدون کار کارشناسي، مشکلات در تامين مواد اوليه در شرکت، اعطاي بيش از 500 عامل فروش بدون برنامه ريزي، کاهش چشم گير توليد و تکيه بر برندهاي قديمي و نبود برندهاي جديد در بازار مشکلات بزرگي بود که در زمان خصوصي سازي شرکت به خاطر عدم اشراف بر زيرساخت ها و امور بنگاهي در نيمه دوم سال 90 تا بهمن سال 91 دامن شرکت را گرفته بود.
مديرعامل دخانيات در ادامه حمايت از کشاورزان توتون و تنباکو را جز سياست هاي شرکت بر شمرد و تاکيد کرد: کشاورزان شرکاي تجاري شرکت در امر توليد سيگارت محسوب مي شوند. به همين جهت گام برداشتن همگام و همدوش با تلاشگران بخش کشاورزي در صنعت دخانيات و افزايش نرخ خريد توتون از کشاورزان در سال هاي 91 و 92، در راستاي حمايت از اين عزيزان جزو سياست هاي اصلي شرکت دخانيات در حال حاضر مي باشد.
وي متذکر شد: کشت توتون براي توليد محصولات دخاني با تأکيد بر ارتقاء سطح کيفي و کمي به منظور تأمين نياز توتون کارخانجات سيگارت­ سازي و امر صادرات و با هدف افزايش سهم مصرف توتون­هاي داخلي در توليد سيگارت­ هاي داخلي نيازهاي اساسي است که خوشبختانه در برخي استان­ها بويژه استان گلستان به صورت چشمگيري انجام شده است.
نجفان تصريح کرد: با توجه به نياز داخل به توتون و فراهم کردن زمينه­ هاي صادرات و اهتمام در عدم خروج ارز از کشور، شرکت دخانيات ايران اراضي تحت کشت توتون در استان­هاي گلستان، مازندران­، گيلان­، کردستان و آذربايجان­غربي و اراضي تحت کشت تنباکو در استان­هاي اصفهان، خراسان رضوي، فارس، مرکزي و بوشهر را در اختيار دارد که اين رقم بايد افزايش يابد.
نجفيان با بيان اينکه در حال حاضر با توجه به مصرف ساليانه بيش از 65 ميليارد نخ سيگار در کشور، نياز به توتون يک نياز حياتي است گفت: در حال حاضر 50 هزار نفر از قشر زحمتکش کشاورز از محل کشت محصولات دخاني امرار معاش مي­ کنند و تاکنون حمايت­هاي مورد انتظار از سوي سازمان­هاي متولي براي کشت اين محصول پر زحمت انجام نپذيرفته است. اين در حالي است که امروز اکثر کشورهاي دنيا با توجه به توسعه صنعت دخانيات بخش مهمي از سياست­هاي اقتصادي خود را به سمت توسعه بخش کشاورزي صنعت دخانيات (توتون) سوق داده ­اند.
وي با تاکيد بر افزايش توليد در سال 92 نسبت به سال 91 تاکيد کرد: سال 92 با توليد 19 ميليارد و 11 ميليون نخ سيگارت در مقايسه با 16 ميليارد و 540 ميليون نخ توليدي سال 91، شاهد افزايش چشم گير توليد سيگارت­هاي داخلي بوديم. البته در برخي از ماه هاي سال جهت تنظيم بازار و همگامي با سياستهاي فروش محور بنابراين اعلام اولياي شرکت ميزان توليد کاهش پيدا کرده است .
مديرعامل دخانيات از افزايش فروش سيگارت نسبت به سنوات گذشته خبر داد و افزود: در 12 ماهه سال جاري فروش ريالي سيگارت داخلي 705 ميليارد تومان است که نسبت به فروش در مدت مشابه سال گذشته (5287 ميليارد ريال) بيش از 32 درصد رشد داشته است.
وي هم چنين تاکيد کرد: از سال 1380 تا 1392، مبلغ 3هزار ميليارد و 65 ميليون تومان فروش شرکت دخانيات بوده که از اين ميزان فروش مبلغ 1000ميليارد تومان مربوط به زمان حضور 14 ماهه اينجانب در شرکت دخانيات مي باشد.
نجفيان در خصوص فروش تنباکو ضمن اشاره به ميزان توليد و فروش اين محصول دخاني گفت : در يازده ماهه سال 91، تعداد 45 هزار و 379 کارتن تنباکو از انواع مختلف به ارزش ريالي 22 ميليارد و 451 ميليون و 388 هزار و 245 ريال توليد شده است که اين رقم در سال 11 ماهه سال 92 ، به 61 هزار و 912 کارتن توليد به ارزش ريالي 39 ميليارد و 907 ميليون و 525 هزار و 320 ريال رسيده است که در کارتن افزايش 36 درصدي و در فروش ريالي افزايش 78 درصدي را نشان مي دهد .
وي مهمترين برنامه هاي شرکت دخانيات در سال 93 را مبارزه گسترده واساسي و کاملا علمي با پديده قاچاق، برنامه ريزي براي احداث کارخانه تست بارلي، خريد تجهيزات کارخانه هموژنيزه، تغيير سايز 5 خط ماشين سيگارت سازي و بسته بندي، برنامه ريزي براي صادرات محصولات دخاني، برنامه ريزي به منظور توليدات مشارکتي با شرکت هاي بين المللي به ميزان 16 ميليارد نخ و عامليت هاي صنعتي(بخش خصوصي) به ميزان 5.5 ميليارد نخ و ... بر شمرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن