تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):رستگـار نمی شوند مـردمـى که خشنـودى مخلـوق را در مقـابل غضب ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815616941




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موافقت شورای عالی بورس با تأسیس دو نهاد مالی جدید


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

موافقت شورای عالی بورس با تأسیس دو نهاد مالی جدید تهران - ایرنا - شورای عالی بورس و اوراق بهادار در جلسه پایانی خود در سال 92 که به ریاست علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی تشکیل شد، با تأسیس صندوق های زمین و ساختمان و پروژه، در راستای افزایش سهم بازار سرمایه در تأمین مالی موافقت کرد.


به گزارش روز سه شنبه ایرنا، در این جلسه همچنین گزارش کاملی از اهداف، ساختار و ساز و کارهای اجرایی تأسیس صندوق پروژه و صندوق زمین و ساختمان در بازار سرمایه ارائه گردید.
بر اساس این گزارش، صندوق های زمین و ساختمان، نهاد مالی هستند که با جمع آوری پس اندازهای خرد و کلان سرمایه گذاران، این منابع را به ساخت پروژه ساختمانی مشخص اختصاص داده و پس از فروش واحدهای ساختمانی پروژه یادشده، عواید ناشی از این فعالیت را بین سرمایه گذاران توزیع می کنند.
تأمین مالی برای مالکان زمین که منابع لازم را برای ساخت ندارند، فرصت استفاده از مزایای رشد صنعت ساختمان برای سرمایه گذاران با هر میزان سرمایه گذاری و استفاده از مزایای مالیاتی برای تشویق سرمایه گذاران و جذب منابع، مهمترین اهداف صندوق های زمین و ساختمان محسوب می شوند.
همچنین صندوق پروژه نیز نوع دیگری از نهاد مالی است که با اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار تأسیس شده و به جمع آوری سرمایه از عموم و تخصیص آن به سرمایه گذاری در ساخت و تکمیل پروژه های مختلف می پردازد.
استفاده حداکثری از مزایای شرکت های هلدینگ و در عین حال دوری از لختی ساختار شرکتی، هدف اصلی از راه اندازی صندوق های پروژه در راستای تسهیل فرایند تأمین مالی پروژه های مختلف است، بنابراین صندوق های سرمایه گذاری پروژه ای نسل جدید هلدینگ ها خواهند بود که از نظر ساختار مدیریتی و تشریفات قانونی چابک اند و هم زمان چندین شرکت پروژه را راهبری می کنند.
تأسیس صندوق های پروژه به طور کلی در زمینه هایی که مزیت های اقتصاد کشور است، مانند صنعت نفت، ممکن خواهد بود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، علی صالح آبادی، رییس و سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار نیز چندی قبل، از برنامه سازمان برای راه اندازی صندوق های زمین و ساختمان و پروژه، ازجمله صندوق پروژه در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی خبـر داده بود.
اقتصام(1)**9141**1594
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن