تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فضیلت خواندن نماز در اول وقت نسبت به تأ خیر انداختن آن، مثل فضیلت آخرت بر دنیاست....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803682760




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مهدی تاج: می توانیم پول های زیر میزی را کنترل کنیم/تیم های لیگ برتر ایران زیان ده هستند


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


مهدی تاج: می توانیم پول های زیر میزی را کنترل کنیم/تیم های لیگ برتر ایران زیان ده هستند ورزش > مدیریت ورزش - رییس سازمان لیگ برتر می گوید اگر درآمد فوتبالیست ها شفاف سازی شود ذهنیت مردم نسبت به درآمد های آنها تغییر می کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ مهدی تاج رییس سازمان لیگ برتر فوتبال حرف هایی زد که اگر همه آنها حتی در مسیر رسیدن به اجرایی شدن هم قرار بگیرند برای فوتبال ایران دراین سطح کفایت می کند.تاج این بار می خواهد متفاوت باشد.متفاوت با بقیه روسایی که آمده اند،رفته اند و گفته اند اگر ما در راس بودیم حتما فلان کار را انجام می دادیم.او این بار نمی خواهد نامش در رده مدیرانی قرار بگیرد که فقط شعار می دهند.تاج که خودش پله به پله مراحل مدیریت را در باشگاه های مختلف طی کرده است حالا در راس سازمان لیگ برتر تصمیم به اجرایی کردن خیلی از برنامه ها گرفته است.برنامه هایی که حتی شنیدن شان هم حال آدم را خوب می کند.آیا واقعا می شود فروش بلیت در همه ورزشگاه های ایران الکترونیکی شود؟آیا می شود حق فروش بلیت ها را به خود باشگاه ها بدهند تا در آمد ناشی از آن گره ای از مشکلات را باز کند؟آیا بالاخره صدا وسیما پول حق پخش واقعی را به فوتبال پرداخت می کند و آیا... تاج که خیلی امیدوار است.آنقدر امیدوار که می گوید:«فکر طولانی شدن را از سرتان بیرون کنید.سال آینده در همین دفتر من می نشینیم و برنامه های بعدی را با هم مرور می کنیم.» اتفاقات خوبی من جمله طرح هایی که درباره اش حرف زده اید دارد در فوتبال ما می افتد.اگر درآمدی سالیانه 80 میلیارد تومان که ناشی از امضای قرارداد تبلیغات محیطی است به باشگاه ها تزریق شود خیلی از مشکلات آنها حل می شود.تقریبا به جایی می رسیم که کسی حرفی از بی پولی نزند.
ما یک وظیفه داریم.همه می گویند اگر ما بودیم فلان کار را انجام می دادیم.حالا ما هستیم و باید کار کنیم.در ماجرای حق تبلیغات محیطی هم ما شفاف سازی کردیم.یک کاری کردیم که خوب عمل شود.ما پیشنهاد ها را در پاکت دریافت کردیم و امیدواریم بتوانیم پس از اجرایی کردن این کار به دنبال بقیه حقوق فوتبال برویم.
یک بستری در فوتبال ما ساخته شده است،بستری که خود شما آن را مدیریت کرده اید. اگر بحث سقف درآمدها که یوفا هم آن را اجرا می کند درایران هم اجرا شود فکر می کنید سهم هر باشگاه چه رقمی می شود؟
باشگاه ها باید بودجه خودشان را اعلام کنند.این یک قانون است.بر اساس قانون 20 درصد از هزینه های باشگاه ها باید خرج تیم بانوان و تیم امید شود.کار کردن بدون بودجه خطرناک است.طبق گزارشات کنفدراسیون فوتبال آسیا باشگاه های ایران زیاد هزینه می کنند و بسیار رو به بدهی هستند.9 تا از باشگاه های ایران چنین وضعیتی را دارند.
این درست است اما می خواهیم بدانیم که کف هزینه تیم داری در ایران چقدر است؟
آماری که در سازمان لیگ ثبت می شود قانونی است.از این به بعد پرداخت ها باید به صورت ریال باشد نه آهن و ویلا و خانه و ماشین.این ممنوع است و تخلف محسوب می شود.اگر هم قرار است باشگاه ها به بازیکنان خود ویلا بدهند باید آن ویلا را بفرروشند و پولش را از طریق سیستم بانکی به حساب بازیکن واریز کنند.با حسابی سرانگشتی میانگین قرارداد هر بازیکن ایرانی در لیگ برتر 298.3 میلیون و هر بازیکن خارجی 300 میلیون تومان است.فکر می کنم ما در کل 17- 18 ا بازیکن داریم که قرارداد های میلیاردی دارند.
در حال حاضر و با همین وضعیت یک ذهنیت منفی نسبت به فوتبالیست ها وجود دارد.اینکه آنها درآمدهای میلیاردی دارند و پول مردم،بدون هیچ برنامه ای فقط خرج عده ای خاص می شود.
من می گویم قرارداد ها باید شفاف باشند تا همه آن را ببینند.ما در لیگ برتر از 30 میلیون تومان قرارداد داریم تا یک میلیارد تومان.اگر قرارداد ها شفاف شود خیلی از مشکلات حل خواهد شد.
یکی از دغدغه های وزیر ورزش هم همین مسئله شفاف سازی است.
دغدغه وزیر درست است.ما هم داریم تمام تلاش مان را می کنیم تا این کار را انجام بدهیم.
فکر می کنید می توانید این ذهنیت مردم را از بین ببرید؟
تنها راه این است که شفاف سازی کنیم.
سقفی که در نظر گرفته می شود بر اساس هزینه هایی است که باشگاه ها انجام می دهند.مثلا ما نمی توانیم بگوییم که از سال دیگر تیم ها فقط باید دو میلیارد تومان هزینه کنند.آن وقت تکلیف پول های زیر میزی چه می شود؟
پول های زیر میزی قابل کنترل است.تیم ها دفترهایشان باید مشخص باشد و آنها را 4 ستونی بنویسند.دارایی باشگاه ها مشخص است و مثلا باشگاه سایپا نمی تواند به بازیکنان خودش خودرو بدهد.
اما این پارادوکس بین حرف های شما و کفاشیان است.
سیاست های کلان فدراسیون همان سیاست های ما است.من می گویم باید حق و حقوق فوتبال گرفته شود.
از راه تعامل؟
مهم ایناست که اهداف یکی است.
کفاشیان تهدید کرده که اگر صداوسیما پول ندهد لیگ را در زمین های خاکی برگزار خواهد کرد.
ما پیشنهاد 160 میلیارد تومان را برای یک سال به صدا و سیما داده ایم.صدا و سیما می تواند شبکه ای را برای پخش بازی ها در نظر بگیرد.اگر این اتفاق نمی افتد ما حاضریم که خودمان شبکه ای تاسیس کنیم.هنر ما این بوده که سه ما قبل پیشنهاد خودمان را داده ایم.دقیقا قبل از اینکه برای این سازمان بودجه ای تعریف شود. اگر از این راه هم به نتیجه ای نرسیم باید در مجلس به یک تعامل برسیم.
شما ادعا کرده اید که می خواهید بلیت فروشی رادراختیار خود باشگاه ها بگذارید.این اتفاق می افتد یا اینکه مثل همیشه وعده و وعید است؟
من باید چند نکته را به شما بگویم.50 درصد باشگاه های ایران زیان ده هستند.بر اساس گزارش کنفدراسیون فوتبال آسیا درآمد حاصل از بلیت فروشی در ایران 1.22 درصد از کل است.این رقم در دنیا به 20 درصد هم رسیده است.حق عضویت 0.3 درصد و فعالیت های تجاری 0.5 درصد است.تیم های ایرانی وابستگی زیادی به یارانه دولت دارند.این از عیوب ورزش ما است.در دنیا باشگاه ها باید بیشتر درآمدشان از فوتبال باشد نه از بودجه دولتی.پرداخت های زیاد به بازیکنان از عوامل زیان دهی فوتبال ایران است.حالا بحث بلیت فروشی که پیش آمده من این ها را بیان کردم.اگر بلیت فروشی را به خود باشگاه ها بدهیم دیگر هواداران با گران شدن بلیت ها سارمان لیگ را مقصر نمی دانند.بر فرض اگر باشگاهی میزبان است و 90 درصد ورزشگاه در اختیارش است می تواند خودش درآمد زایی کند.
نکته ای که در بلیت فروشی ها وجود دارد این است که بین آمار رسمی و درآمد کسب شده فاصله زیادی وجود دارد.
به همین دلیل است که می گویم باید بلیت فروشی در اختیار خود باشگاه ها باشد.آن وقت دیگر هیچ بلیت رایگانی وجود نخواهد داشت.ما باید به سرعت این کار را انجام بدهیم اما مشکلی که داریم این است که تیم های ما ورزشگاه اختصاصی ندارند.در سال آینده هر باشگاهی که شرایطش را داشته باشد ما آماده واگذاری هستیم و قیمت ها را هم آزاد می کنیم.
در لیگ ما هیچ تفاوتی بین تیم اول با تیم چهارم جدول رده بندی وجود ندارد.فکر نمی کنید اگر جایزه معقولی در نظر گرفته شود تیم ها برای رسیدن به قهرمانی بیشتر می جنگند؟مثلا اگر 5 میلیارد تومان جایزه تیم اول باشد تیم هایی مثل ملوان و داماش و...با انگیزه ای متفاوت وارد لیگ خواهند شد.
همه جای دنیا این طور است اما در لیگ ایران فعلا چنین شرایطی وجود ندارد.معمولا از 80 درصد،باشگاه ها 20 درصد از حق پخش دریافت می کنند،40 درصد بر اساس جدول لیگ پول می گیرند و 20 درصد هم برای حضور در لیگ و درآمده های دیگر است.ما می خواهیم قانونی بگذاریم که هر مسابقه ای که بیش از سه گل داشت بازیکنان در آن بازی از سازمان لیگ پاداش بگیرند.
یعنی برای قهرمان پاداش نقدی در نظر نمی گیرید؟
نه،فعلا همان جام شکیل را می دهیم.فکر می کنم به دست آوردن سهمیه آسیا خودش افتخار بزرگی است.ما فعلا پتانسیل این کار را ندارم که لیگ را با وعده جایزه نقدی برگزار کنیم.
درباره جوانگرایی در لیگ برتر چطور؟به نظر شما طرح های خوبی در این زمینه دارید.
در ایران میانگین بازیکنان زیر 23 سال ما 33 درصد است.ما لیگ پیری داریم.میانگین سنی بازیکنان ما 30 سال است و میزان دوندگی آنها 4.5 کیلومتر. 0.5 درصد بازیکنان ما زیر 19 سال هستند.ما نمی خواهیم تیم ها را محدود کنیم ولی نباید بی تفاوت باشیم.تیم ها باید در این زمینه قدم بردارند که بازیکنان خودشان را جوان کنند،حتی اگر از آنها در ترکیب اصلی استفاده نکنند.   251 41



سه شنبه 27 اسفند 1392 - 07:17:00





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن