تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):از نشانه های عالم ، نقد سخن و اندیشه خود و آگاهی از نظرات مختلف است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815322707




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احیای بخش خدمات اولویت خوزستان در سال آینده/ سرعت گیرها باید برچیده شوند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > خوزستان مقتدایی عنوان کرد:
احیای بخش خدمات اولویت خوزستان در سال آینده/ سرعت گیرها باید برچیده شوند
اهواز- خبرگزاری مهر: استاندار خوزستان گفت: بخش صنعت عاملی برای ناکارآمدی سایر بخش ها در استان شده به همین دلیل احیای بخش خدمات یکی از اولویت های ما برای سال آینده است.



به گزارش خبرنگار مهر؛ عبدالحسن مقتدایی دوشنبه شب در شورای اداری استان خوزستان عنوان کرد: در بحث احیای اراضی کشاورزی خوزستان موسویم به طرح مقام معظم رهبری همه دستگاه های متولی زحمات بسیاری کشیدند. در طول این 17 سال که دستور احیای 850 هزار هکتار از اراضی استان خوزستان صارد شد و پس از آن با کارشناسی هایی که شد این عدد به 550 هزار هکتار تقلیل یافت، باید همواره برای رسیدن به هدف های بزرگتر از تلاش متوقف نشد. وی افزود: ما بر استفاده از وسایل و ابزار های توسعه همواره تاکید کرده ایم و به معاونت های عمرانی و برنامه ریزی نیز ابلاغ شده است که تمام ظرفیت های موجود را به کار بگیرند. در موارد بعدی، بحث مناقصات را داشتیم که در جهت به وجود آمدن فرصت های جدید شغلی و سود آوری به وجود آمده اند و مبنای استانداری نیز این است که در درجه اول این امکانات سهم پیمانکاران لایق خوزستانی بشود و در صورت وجود فعالیت های مازاد، پیمانکاران غیر بومی نیز می توانند از این ظرفیت ها استفاده کنند. استاندار خوزستان بیان کرد: مورد بعدی، ورود ماشین آلات از منطقه آزاد اروند است که در این مورد نیز این حق فقط برای بازرگانان خوزستانی منظور شده است تا بتوانند از این فرصت پیش آمده نهایت استفاده را ببرند و شرط منطقه آزاد برای این طرح این بود که همه موارد این بخشنامه و دستور و اجرای آن به عهده منطقه باشد و چنانچه مطلع شوند کسانی که از خوزستان نیستند و در حال فعالیت و سودآوری از این فرصت هستند شک نکنید که در اسرع وقت این بخشنامه لغو خواهد شد. به این منظور سامانه ایی را با شماره 111 راه اندازی کرده ایم که بعد از تعطیلات عید نوروز فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و با همکاری این سامانه و مشارکت مردم بعد نظارتی این پروژه را انجام خواهیم داد. مقتدایی ادامه داد: از سال آینده باید از همه فرصت ها و ظرفیت های موجود در استان استفاده کرد تا رونق اقتصادی استان در درون خود استان و خودجوش باشد و این اراضی طرح توسعه کشاورزی استان که سالانه می توانند یک و نیم میلیون دلار برای استان خوزستان سود داشته باشد را برای استان و جامعه کشاورزی احیا کنیم.

وی تصریح کرد: دستور العملی در حال تهیه و تدوین است که از تولیدات استان خوزستان به شکل وسیعی حمایت شود و در صورت وجود کالایی در استان خوزستان از وارد کردن آن از سایر استان ها با شدت برخورد خواهیم کرد. ما به عنوان مسئول، متولی تولید کار برای مردم هستیم و این بخشنامه نیز تا آخر فروردین 93 به کلیه دستگاه های مربوط ابلاغ خواهد شد. استاندار خوزستان اظهار کرد: مدیر همواره باید فعال باشد زیرا قانون در اختیار مدیران است. مدیر آخرین مرجع است که تصمیم گیری می کند و همواره باید روحیه ریسک کردن را در وجود خود داشته باشد. مدیری که ریسک نکند خلاقیت ندارد و در این صورت نیز مدیر خوب و لایقی نخواهد بود. از هیچ چیز در راه توسعه نباید ترسید و در این بخش نیز از تولید کنندگان بیشتر از هر کس انتظار وجود دارد بخش خصوصی و دولتی به هم وابسته اند و باید خلاقیت خود را در تولید نشان دهند. مقتدایی عنوان کرد: بخش صنعت در خوزستان، بخش های خدماتی و سایر ظرفیت های موجود در عرصه اقتصاد را خفه کرده است و جایی نیز برای خرج کردن پولی که از صنعت به دست می آید به وجود نیامده است. استان خوزستان استانی است که در بخش خدماتی می تواند اشتغال زایی فراوانی به وجود بیاورد و کمبود های عدم اشتغال را در استان رفع کند. تأکید ما برای سال جدید این است که اولویت ما در استان خوزستان تقویت بخش خدمات باشد و باید از احتیاجات موجود در عرصه خدمات اشتغال به وجود بیاید. وی افزود: تمام اختیارات استاندار را بین پنج نماینده خود تقسیم کرده و خود نقش ناظر را بر آنها دارم و یک حوزه جدید شغلی را در استان خوزستان با نام ستاد معین سواحل، تالاب ها و عمران تشکیل دادیم که روز دوشنبه نیز اولین جلسه خود را تشکیل داد و اعلام موجودیت کرد. هدف ما نیز از تشکیل این ستاد این است که تالاب های شادگان، هور العظیم و سایر مکان ها توریستی را از خطر نابودی نجات داده و آنها را داری یک جذبه توریستی کنیم. استاندار خوزستان بیان کرد: مورد بعدی در چارچوب فرهنگ عمومی است و باید به شکل مطلوب، خاص و چشمگیر در استان خوزستان نهادینه شوند. به عنوان نمونه باید اولین استانی باشیم که به جز در مقابل مدارس و بیمارستان ها همه سرعت گیر های شهر را جمع آوری کنیم و مزیت های فرهنگی را ترویج کنیم. در بخش پوشش نیز  برای مقاطع مختلف از رنگ های روشن تحت عنوان نهضت رنگ های دلنشین که باید در جامعه تعریف شود عمل کنیم و به این وسیله جلوه های مبلمان شهری استان ضمن رعایت اصول اخلاقی با یک نشاط خاص تغییر یابد.


۱۳۹۲/۱۲/۲۷ - ۰۸:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن