تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس روزه دارى را افطار دهد، براى او هم مثل اجر روزه دار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815351684




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روش برخورد والدین با شخصیت پینوکیوی کودکان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: روش برخورد والدین با شخصیت پینوکیوی کودکان
دروغگویی علل متفاوتی دارد، اولین علت دروغگویی آموزش‌های نادرست و غلط خانواده و والدین است
کد خبر: ۳۸۷۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۴ - 17 March 2014




والدین باید سعی کنند از‌‌ همان اول کودکی پایه‌های شخصیت کودکان خود را بسازند و هنگام دروغگویی کودکانشان با لحن صمیمانه به کودک بفهمانند راست گفتن بهتر از دروغ گفتن است.

افشین ابراهیمی روانشناس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران گفت: دروغگویی به معنی کتمان حقیقت و وارونه نشان دادن واقعیت و در واقع سخنی است که واقعیت خارجی ندارد در واقع شخص دروغگو با دروغ گفتن، ضعف‌های خود را می‌پوشاند، شنونده را گمراه می‌سازد و از تنبیه خود را نجات می‌دهد و بدین‌وسیله توجه دیگران را به خود جلب می‌کند.

وی افزود: در کودکان نیز گاهی دروغگویی آنان به دقت نکردن به جزئیات و نادرستی بزرگسالان مربوط می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه علت دروغگویی در کودکان چه می‌تواند باشد، اظهار کرد: دروغگویی علل متفاوتی دارد، اولین علت دروغگویی آموزش‌های نادرست و غلط خانواده و والدین است در واقع اولین پایه‌های شخصیتی کودک در محیط خانواده به وسیله والدین ریخته می‌شود و کودک تمام رفتار و کردار خود را از محیط خانواده می‌آموزد.

وی بیان کرد: برای درمان دروغگویی در کودکان و پیشرفت نکردن آن‌ها در این امر به ‌آن‌ها نشان بدهید راست گفتن ارزشش بالا‌تر از دروغگویی است، اجازهٔ بیان احساسات به آن‌ها بدهید و بتوانید تعدیل انتظارات را در کودکان بوجود آورید زیرا کودک توان عملی ساختن خواسته‌های اطرافیان را ندارد و به گفتن دروغ متوسل می‌شود، ‌ بنابراین از هر کودکی باید انتظاراتی در حد توانش داشته باشیم.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن