تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى‏لله‏ عليه ‏و ‏آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803622691




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حكايت همچنان باقي است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: حكايت همچنان باقي است
چيزي به پايان سال 92 باقي نمانده، اما مشكلات مالي فدراسيون فوتبال و در پي آن تيم‌ملي كماكان ادامه دارد. خردادماه امسال شيرين‌ترين روزهاي فوتبال هشت سال اخير را تجربه كرديم گل پيروزي‌بخش رضا قوچان‌نژاد، صعود به جام جهاني برزيل و پايكوبي مردم كل ايران.
درست بعد از همان اتفاق شيرين كه سال‌ها انتظارش را مي‌كشيديم كارلوس كرش از همه خواست تا به فكر جام جهاني باشند. مربي پرتغالي در مدتي كه در فوتبال كشورمان فعاليت كرده با كمي و كاستي‌هاي‌مان آشنا شده. كرش زودتر از همه از بي‌پولي گلايه كرد، چرا كه مي‌دانست در صورت نرسيدن بودجه كافي، برنامه‌هاي نصفه‌ و نيمه تيم‌ملي به راحتي نقش بر آب مي‌شوند. متأسفانه پيش‌بيني‌هاي او درست از آب در آمد. مسئولان فدراسيون كه دم از بي‌پولي مي‌زنند برگزاري اردوهاي آفريقاي جنوبي و اتريش را قطعي نمي‌دانند.
دقيقاً به همين دليل بود كه سرمربي تيم‌ملي ترجيح داد به جاي كنفرانس مطبوعاتي به سراغ رئيس فدراسيون برود و مستقيماً سنگ‌هايش را وا بكند. زمان به سرعت در حال سپري شدن است، اما فوتبال ملي ما هنوز روي هواست.  نبي، دبيركل فدراسيون ديروز براي چندمين بار از احتمال لغو اردوهاي پيش‌بيني نشده خارجي خبر داد و اين در حالي است كه حضور موفق در جام جهاني بدون برگزاري حداقل چند اردوي متمركز و چند بازي دوستانه غيرممكن خواهد بود.
مگر مي‌توان به جام جهاني رفت و اردوي تداركاتي نداشت؟ مگر مي‌توان براي مقابله با تيم‌هايي كه تا دندان مسلح هستند بازي دوستانه با تيم‌هاي بزرگ برگزار نكرد؟ به لطف مديريت بي‌نظير آقاي كفاشيان سهم تيم‌ملي از فيفادي، بازي با بلاروس، مونته‌گرو و آنگولاست، تازه برگزاري اين بازي‌ها هم بستگي به برپايي اردو در اتريش دارد، همان اردويي كه احتمال لغوش از احتمال برگزاري‌اش به مراتب بيشتر است.  سال‌ 93 سالي حساس براي فوتبال ملي ايران است. ميليون‌ها هوادار ايراني منتظرند تا استارت جام جهاني زده شود و شاهد رويارويي ملي‌پوشان با حريفان خود باشند، به ويژه رويارويي مسي و هم‌تيمي‌هايش.
ولي با شرايط موجود سربلند شدن در برزيل آرزويي بس محال است.
به رغم همه وعده و وعيد‌ها هم تاكنون نه وزارت ورزش به داد تيم‌ملي رسيده و نه فدراسيون. با وجود همه اصرار‌هاي كارلوس كرش هيچ‌ گام مثبتي در جهت مرتفع كردن مشكلات تيم‌ملي فوتبال برداشته نشده و بحث تمديد قرارداد سرمربي پرتغالي تا پايان جام ملت‌هاي آسيا هم غيرقابل باور به نظر مي‌رسد.
سال 92 با همه مشكلات مالي كه به ورزش كشور تحميل كرد رو به پايان است. در پيش بودن جام جهاني 2014 نويد سالي به مراتب‌ سخت‌تر را هم مي‌دهد، به ويژه آنكه جام ملت‌هاي 2015 استراليا نيز زمستان سال آينده برگزار خواهد شد. هر چند زمان زيادي را از دست داده‌ايم و بيشتر وقتمان را به مصاحبه،‌ جنجال و هياهو گذرانده‌ايم، اما ماهي را هر وقت از آب بگيري تازه است. بايد هر چه زودتر تكليف‌مان را با خودمان روشن كنيم. اگر مي‌خواهيم در برزيل تنها توريست باشيم و كيسه گل حريفان شويم كه هيچ همين روال را ادامه دهيم به هدفمان مي‌رسيم. اما اگر مدعي فوتبال در آسيا هستيم و دلمان نمي‌خواهد زنگ تفريح بقيه شويم تا دير نشده بايد بجنبيم تا كام سال 93 فوتبال ايران تلخ نشود،‌هر چند خيلي‌ها انتظار چنين روزي را مي‌كشند تا براي رسيدن به اهداف شخصي خود اين طرف آن طرف مصاحبه كنند و عملكرد كرش را زير سؤال ببرند.


نویسنده : شيوا نوروزي 
منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: 25 اسفند 1392 - 23:18





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن