تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، كليد هر نوشته‏اى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821240203




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاشت صدها هزار اصله نهال درخت در ترکمنستان+ تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:فارس:
کاشت صدها هزار اصله نهال درخت در ترکمنستان+ تصاویر
مردم نقاط مختلف ترکمنستان در فراخوانی که دولت برای درختکاری داده بود، شرکت و هزاران اصله نهال درخت را غرس کردند.

خبرگزاری فارس: کاشت صدها هزار اصله نهال درخت در ترکمنستان+ تصاویر


به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در عشق‌‏آباد، مراسم کاشت نهال درختان به مناسبت فرارسیدن عید نوروز از صبح امروز آغاز شده و مردم ترکمنستان به طور گروهی نهال‌ها را در اطراف شهر عشق‏‌آباد، مسیرهای جاده و خیابان‌های کلان شهرها و نیز در اماکن عمومی و پارک‌های ملی به صورت دسته جمعی می‌کارند. کاشت درخت در سراسر ترکمنستان به مناسبت فرارسیدن فصل بهار درحالی است که دولت ترکمنستان برنامه کاشت 3 میلیون اصله درخت در این کشور را اجرا می‏‌کند.

رسانه‌های ملی ترکمنستان پیشتر اعلام کردند که دولت ترکمنستان در نظر دارد برنامه کاشت 3 میلیون اصله درخت در صحرا و مناطق مختلف و کلان شهرهای این کشور را در سال جاری به اجرا برساند و این کشور آسیای مرکزی را به منطقه‌ای سرسبز تبدیل کند. براساس این برنامه، ‌قرار است که یک میلیون و 500 هزار اصله درخت در شهر عشق‌‏آباد،‌ پایتخت ترکمنستان و اطراف آن کاشته شود.

این درحالی است که 80 درصد از خاک ترکمنستان را کویر «قره قوم» تشکیل می‏‌دهد که یکی از بزرگترین کویرهای جهان به شمار می‌‏رود اما دولت ترکمنستان با توجه به توسعه فضای سبز به ویژه در عشق‌‏آباد اقدام به کاشت درختان مختلف نموده که هم‌‏اکنون درختانی که در قالب این برنامه دولت ترکمنستان اجرا شده است. لازم به ذکر است که مردم ترکمنستان عید نوروز را به عنوان جشن ملی خود تلقی کرده و دولت به این مناسبت و برای گرامیداشت باشکوه این جشن باستانی مردمی هر سال در تاریخ 21 الی 22 مارس را به مناسبت عید نوروز تعطیل رسمی اعلام می‌کند و در این زمینه برنامه‌های مختلف سنتی، فرهنگی، اجتماعی، هنری و رسمی در سراسر ترکمنستان اجرا می‌شود.





انتهای پیام/ز

92/12/25 - 17:58





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 196]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن