تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821060432




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پژوهش محوری شاخصه ارتقای کیفی دانشگاه آزاد است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > مازندران حجت الاسلام قلی زاده:
پژوهش محوری شاخصه ارتقای کیفی دانشگاه آزاد است
ساری - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی، گسترش واحدهای مجازی ، توجه ویژه به پژوهش محوری ، توسعه ورزش و نگاه جدی به مهارت محوری را از شاخصه های اصلی ارتقا کیفی دانشگاه آزاد عنوان کرد.



به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام احمد قلی زاده بعد از ظهر یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس شورای سیاستگذاری سما مازندران، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سید احمد خمینی (ره)، شعار دانشگاه آزاد را ارتقای کیفی این دانشگاه دانست و تبدیل دانش و فناوری از شاخصه های اصلی برای ارتقا کیفی دانشگاه عنوان کرد.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد و سما بیش از 89 درصد وابسته به شهریه است که باید با برنامه ریزی درست و با فروش دانش وفناوری از وابستگی به آن رهایی پیدا کنیم.

رئیس دانشگاه سما توسعه فرهنگی را یکی دیگر از شاخصه های ارتقا کیفی دانشگاه برشمرد و گفت: باید در این حوزه کارهای جدی صورت بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه  مسئولان سمایی برای برنامه ریزی درست باید بدانند که در چه موقعیتی قرار دارند و به کجا می خواهند برسند، گفت: در حوزه موفقیت نیز بر این نکته تاکید شده است که برای رسیدن به هدف باید انسان مبدا و مقصد خود را مشخص کند.

رئیس دانشگاه سما ادامه داد: اگر این مسیر را انتخاب کردم و انسان عاقلی باشم دچار بینش می شوم وبا تلاش و پشتکار می توانم به اهدافم برسم.

حجت الاسلام احمد قلی زاده، عشق به کار ، ایمان و باور، برنامه ریزی ، مشخص بودن ارزش ها ، انرژی و جلب دوستی را از دلایل موفقیت عنوان کرد و افزود : هیچ مدیر ، تاجر و فرهیخته ای در کار خود موفق نیست مگر اینکه در جلب دوستی موفق عمل کند.

وی ادامه داد: تمام موفقیتها برای آدمهای بزرگ از مسیر جلب دوستی صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه سما، استان مازندران را سرزمین فرصت های طلایی دانست وتاکید کرد: ارتباط خوب حداقل چیزی است که از مدیر سمایی انتظار داریم.

مهدی فلاح جلودار ، رئیس شورای سیاست گذاری سازمان سما استان مازندران نیز با اشاره به تاسیس دانشگاه آزاد ، گفت: در زمان تاسیس دانشگاه آزاد ، کمتر کسی فکر می کرد که این دانشگاه بتواند اثرگذاری عمیقی ایجاد کند.

وی افزود: دانشگاه آزاد در آن زمان با توجه به نیاز کشور به نیروهای متخصص به عنوان نیروی مکمل پابه عرصه آموزش عالی گذاشت و توانست خدمات  ارزشمندی ارائه کند.

رئیس شورای سیاست گذاری سازمان سما استان مازندران با اشاره به ثمرات دانشگاه آزاد، تاکید کرد: در زمانی که جوانان ما در دورترین مناطق کشور دغدغه آموزشی و ادامه تحصیل داشتند و این امکانات برایشان فراهم نبود به برکت انقلاب اسلامی و دانشگاه آزاد این شرایط مهیا شد.

فلاح جلودار با تاکید براینکه تمرکز دایی و کم کردن مشکلات دولت با تاسیس دانشگاه آزاد شروع شد، گفت: امروز ما شاهد خدمات رسانی این دانشگاه در کوچک ترین شهرهای کشور هستیم که اگر بخواهیم آن را حذف کنیم هزینه های بسیاری را به جامعه تحمیل کرده ایم.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد بیش از 22 سال در حوزه آموزش و پرورش و فنی حرفه ای ورود پیدا کرده است، تاکید کرد: با تاسیس و شروع به فعالیت سما در واحدهای دانشگاهی ، ارتباط بین آموزش و پرورش و دانشگاه حفظ شده است.

رئیس شورای سیاست گذاری سازمان سما استان مازندران با اشاره به  اینکه یک بخشی از آموزش کشور بر دوش دانشکده آزاد و سما است، گفت: قریب به113 هزار دانشجو و 77 هزار دانش آموزدر  635 مدرسه و 133 آموزشکده سما تحصیل می کنند.

فلاح جلوداربا تاکید بر وفاق و همدلی بین مردم و مسئولان ، افزود : متاسفانه استان مازندران به دلیل گرایشهای قومی و منطقه ای عقب مانده است که باید با وفاق و همدلی راه توسعه استان را هموار کنیم.

خلیلی ، دبیر منطقه 3 دانشگاه سما استان مازندران با اشاره به  نیروهای  متخصص در این دانشگاه ، اظهار کرد: کمتر دانشگاهی می توان پیداکرد که به اندازه سما ساری دارای امکاناتی همچون فضای کاربردی ، علمی و نیروی انسانی باشد.

وی با بیان اینکه بایدبرای نیروهای متخصص در سازمان امکانات و تسهیلات ویژه ای  در نظر گرفته شود ، گفت: در سالهای اخیر شاهد خروج نیروهای متخصص از سما هستیم که انتظارمان این است که با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید این روند از بین برود.

دبیر منطقه 3 دانشگاه سما استان مازندران با اعلام اینکه بسیاری از دانشگاهها باوجود نداشتن امکانات کارگاهی ، کادر اداری و هیات علمی در رشته های کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرند ، تاکید کرد : برخی دانشگاههای ما در حد دانشگاهها متوسط هستند که باید تبدیل به مراکزی برای تربیت نیروی انسانی کاردانی به کارشناسی شوند.

خلیلی ادامه داد: با توجه به امکانات دانشگاه سما با تربیت این افراد بتوانیم حرم میانی جامعه بین کارگرو نیروهای متخصص را روانه بازار کار کنیم.

وی با بیان اینکه این منطقه آمادگی دارد برای سما سراسر کشور تجهیزات کارگاهی و دانشگاهی را فراهم کند ، گفت: امروز باید مدارس با فکرتحولی و نو اداره شوند و نمی توان با تفکر و امکانات دیروزی جامعه امروزی را اداره کرد.
 


۱۳۹۲/۱۲/۲۵ - ۱۶:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن