تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حكيم نيست آن كس كه مدارا نكند با كسى كه چاره اى جز مدارا كردن با او نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802699897




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برخی نمایندگان فیلیپینی توافقنامه امنیتی با آمریکا را زیرسووال بردند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

برخی نمایندگان فیلیپینی توافقنامه امنیتی با آمریکا را زیرسووال بردند تهران - ایرنا - مقامات دولت فیلیپین از نهایی شدن توافقنامه امنیتی با آمریکا خبر دادند، در عین حال، تعدادی از نمایندگان مجلس این کشور مشروعیت این توافقنامه را که امکان دسترسی آمریکا به پایگاه های نظامی فیلیپین را فراهم می آورد، زیر سووال بردند.


به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری چینی «شین هوا» از مانیل، «پیو لورنزو باتینو» معاون دفاعی فیلیپین که ریاست هیات مذاکره کنندگان با آمریکا را به عهده دارد، روز جمعه گذشته اعلام کرده بود که توافقنامه افزایش همکاری های دفاعی بین مانیل و واشنگتن درحال نهایی شدن است و دو طرف امیدوار هستند پیش نویس نهایی این توافقنامه در سفر برنامه ریزی شده باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا به فیلیپین در ماه آینده میلادی امضا شود.
براساس این گزارش، در حالی که مقامات دولت فیلیپین این توافقنامه را قانونی و مشروع می دانند، اما شماری از نمایندگان فیلیپین ماهیت این توافقنامه را زیرسووال برده و از آن انتقاد کرده اند.
«میریام سانتیاگو» یک نماینده فیلیپین با اشاره به این توافقنامه که امکان استقرار نیروها و تجهیزات جنگی آمریکا را در خاک این کشور فراهم می سازد، گفت: این توافقنامه یک معاهده تدافعی است که باید ابتدا در مجلس سنای فیلیپین به تصویب برسد.
«رودلفو بیازون» نماینده مجلس نمایندگان فیلیپین و یک فرمانده سابق ارتش این کشور نیز از این توافقنامه که دسترسی آمریکایی ها به پایگاه های نظامی کشورش را امکان پذیر می سازد، انتقاد کرد.
«بایان میونا» یک نماینده دیگر فیلیپین گفت: حضور نیروهای آمریکا در کشور موجب تشدید تنش ها در این منطقه می شود و ثبات آن را به خطر می اندازد.
وی گفت: فیلیپین نباید به یک عراق دیگر تبدیل شود، جایی که حتی چند سال پس از سرنگونی صدام حسین نیز نیروهای آمریکایی در این کشور بسر می برند.
انتقادها از این توافقنامه در حالی جریان دارد که آمریکا همواره از پایگاه های نظامی فیلیپین برخوردار بوده، اما بروز احساسات ضد آمریکایی در این کشور در سال 1992 میلادی موجب شد تا مجلس سنای فیلیپین به نفع پایان دادن به قراردادهای امنیتی با آمریکا رای دهد و با مطرح شدن توافقنامه موسوم به بازدید نیروهای آمریکایی که در سال 1999 میلادی به اجرا گذارده شد، زمینه بازگشت مجدد آمریکاییان به این کشور حوزه جنوب شرق آسیا فراهم آمد.
مذاکرات در مورد توافقنامه افزایش همکاری های نظامی در ماه اوت سال گذشته میلادی - تیر ماه سال جاری - بین مقامات آمریکا و فیلیپین آغاز شد و به استناد این توافقنامه نیروهای آمریکایی اجازه دسترسی موقت به اردوگاه های نظامی فیلیپین را خواهند داشت.
طبق این توافق مراکز نظامی واقع در مانیل، پامپانگا، زامبیلز، پالاوان، سبو، نوئوا ایسیجا و لا یونیون ملزم به ارایه امکانات به نیروهای آمریکایی خواهند بود.
از سال 2002 میلادی نیز صدها نفر از نیروهای آمریکایی به منظور آموزش های ضدتروریستی به سربازان فیلیپینی در جنوب این کشور مستقر هستند.
آساق 1450**1545
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن