تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816395417




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سند مکتوب برای حفاظت از تالابهای ایران تهیه می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سند مکتوب برای حفاظت از تالابهای ایران تهیه می شود تهران - ایرنا - مشاور و همکار پروژه حفاظت از تالابهای ایران گفت: با جمع بندی اطلاعات درمورد تالابهای ایران می توان سندی مکتوب برای حفاظت از این اکوسیستم های آبی تهیه کرد.


به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، مایکل موزر روز یکشنبه در نشست بین المللی تخصصی «یافتن راه حل برای تالابهای درمعرض خشک شدن با تاکید بر تالابهای ارومیه و هامون» در سازمان حفاظت محیط زیست گفت: یکی از اهداف این نشست، توصیه گامهای موثر به دولت ایران برای حفاظت از تالابها است.
وی افزود: در مدت سه روز برگزاری این نشست که روز دوم آن به بازدید از دریاچه ارومیه و تالاب هامون اختصاص دارد، درنظر داریم به گامهای عملی برای حفاظت برسیم و آن را به دولت ایران ارائه کنیم.
موزر با بیان اینکه از مجموع شرکت کنندگان در این نشست، 6 نفر برای جمع بندی مطالب انتخاب می شوند، گفت: در روز دوم (26 اسفند) دو گروه به صورت جداگانه از دریاچه ارومیه و تالاب هامون بازدید می کنند.
وی ادامه داد: در روز سوم (27 اسفند)، نتایج این بازدید در قالب یک برنامه عمل و نقشه راه ارائه می شود تا بهترین راهکار برای حفاظت از تالابهای ایران اتخاذ شود.
موزر گفت: تاکنون نشست های تخصصی زیادی درباره دریاچه ارومیه برگزار شده و همچنین اطلاعات زیادی در این زمینه در سایت دفتر برنامه عمران سازمان ملل متحد (UNDP) قرار دارد که بهره گیری از این دستاوردها می توان راهکارهای مناسبی ارائه داد.
وی ادامه داد: همچنین سه تن از دانشمندان آمریکایی در کارگاه تخصصی که پیش از این درمورد دریاچه ارومیه برگزار شده بود شرکت کردند که اطلاعات خوبی از آن نشست را در سایت UNDP قرار داده اند.
مشاور و همکار در پروژه حفاظت از تالابهای ایران تاکید کرد: با جمع بندی تمام این اطلاعات و نتایج بازدیدهای میدانی، فرصت خوبی برای ارائه راهکار با هدف حفاظت از تالابهای ایران با تاکید بر ارومیه و هامون فراهم می شود.
وی درباره تالاب هامون گفت: در این بازدید می توان اقدامات مشترک بین ایران و افغانستان را برای نجات هامون لحاظ کرد.
موزر تاکید کرد: باید نظرات و اطلاعات جمع آوری شده در بازدید از این تالابها مدون شود و بعد از بررسی، یک تصمیم نهایی اتخاذ و در قالب یک سند مکتوب به مقامات دولت ایران ارائه شود.
در ادامه، کارشناس مسوول تالابها در دفتر زیستگاه ها و امور تالابهای سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تالاب هامون یک تالاب بین المللی است که برای مردم بومی منطقه از اهمیت زیادی برخوردار است.
آرزو اشرفی زاده گفت: وجود بادهای 129 روزه در این منطقه و بر روی تالاب هامون به صورت کولر برای منطقه عمل می کرد که متاسفانه به خشک شدن آن اکوسیستم طبیعی دچار تنش شده است.
به گفته وی ارزش اقتصادی تالاب هامون در هر هکتار، 11 میلیون تومان است.
اشرفی زاده ادامه داد: خشک شدن تالاب هامون موجب بروز پدیده گرد و غبار در منطقه شده که منشا انواع بیماری ها از جمله سرطان شده و همچنین مهاجرت و متروکه شدن روستاها و از بین رفتن گونه های بومی و محلی را نیز درپی داشته است.
وی گفت: برای نجات تالاب هامون، یک کارگروه بین کشور ایران و افغانستان ایجاد شد که دارای چهار کمیته فرعی فنی برای احیای تالاب هامون است.
اشرفی زاده با بیان اینکه این کارگروه درحال فعالیت است، گفت: سعی کردیم با کمیته های بین المللی نیز همکاری داشته باشیم تا تالاب هامون را در چهار سطح ملی، بین المللی، منطقه ای و بومی احیا کنیم.
وی تاکید کرد: اقدامات انجام شده باید ادامه یابد و تبادل اطلاعات و ظرفیت سازی بین دو کشور ایران و افغانستان برای مدیریت پایدار گسترش یابد که در این زمینه به همکاری فنی سازمان های بین المللی نیاز داریم.
نشست بین المللی «یافتن راه حل برای تالابهای درمعرض خشک شدن با تاکید بر تالابهای ارومیه و هامون» با حضور 45 نفر از متخصصان و محققان داخلی و خارجی روزهای 25 تا 27 اسفندماه در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار می شود.
علمی (3)**9014**1055**1599
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن